Manager Bedrijfsbureau

Wil jij een concrete bijdrage leveren aan een gewoon en zelfstandig leven voor mensen met een fysieke beperking?

Ben jij een manager die oog heeft voor zowel de medewerker als de bedrijfskundige processen?
Wil jij je inzetten om het bedrijfsbureau verder te professionaliseren?
Wij zoeken voor ons kantoor in Groningen een praktische

Manager Bedrijfsbureau | 36 uur per week

Als manager bedrijfsbureau (hoofd bedrijfsbureau) geef je leiding aan de afdelingen collectieve voorzieningen, servicepunt cliënten, cliëntenadministratie, personeels- en salarisadministratie en receptie. In totaal gaat het om ongeveer 20 betrokken medewerkers welke werken vanuit onze kantoren in Groningen en Utrecht. Je maakt onderdeel uit van het managementteam (MT). Het MT bestaat uit een voorzitter raad van bestuur, twee directeuren ADL-assistentie, een directeur HR, een directeur Finance en een directeur Informatievoorziening & Automatisering, ondersteund door een bestuurssecretaris.

Fokus heeft een flink aantal ambities voor de komende jaren wat vertaald is naar vijf speerpunten, deze speerpunten zijn:

  • Het actualiseren van de missie en visie en kernwaarden.
  • Optimalisatie processen.
  • Sturing en ondersteuning primair proces.
  • Personeel.
  • Financieel gezond.

Van jou als manager vraagt dit dat bedrijfsprocessen, in afstemming met je medewerkers van het bedrijfsbureau/stafdisciplines en het primair proces, opnieuw worden ingericht. Daarbij is het van belang de werkwijze van het bedrijfsbureau aan te laten sluiten bij de behoefte en vraag van de (ADL) teams, management, andere stafdiensten, externe stakeholders (zoals IG&J) en subsidieverstrekkers. Naast verantwoordelijk zijn voor bedrijfsprocessen ben je ook verantwoordelijk voor het onderhoud van de teamposten op de diverse projecten. De reguliere facilitaire zaken van onze kantoren in Groningen en Utrecht behoren tot je werkzaamheden, zo ook het begeleiden van de beoogde verhuizing van kantoor Groningen.

Over Fokus

Fokus maakt gewoon en in alle vrijheid wonen en leven mogelijk voor mensen met een fysieke beperking. Onze ADL-assistenten assisteren bij de algemene dagelijkse levensverrichtingen (ADL) van de cliënt. Dat doen ze op afroep en aanwijzing van de cliënt, vanuit een nabijgelegen hulppost (de ADL-eenheid). En dat 24 uur per dag en zeven dagen per week. Cliënten hebben zo zelf de regie over hun leven. De assistentie wordt verleend in en om de aangepaste woning, die de cliënt huurt van de woningcorporatie. 12-20 woningen en de ADL-eenheid vormen samen het Fokusproject. Verspreid over Nederland werken ongeveer 2500 ADL-assistenten op 98 verschillende locaties.

Fokus vraagt

Resultaatgericht, praktisch ingesteld en heldere communicatie zijn eigenschappen die je van nature bezit. Je omarmt het Fokusconcept van eigen regie en kan en wil daar ambassadeur voor zijn.

  • Een relevante financieel/economische afgeronde HBO- of Academische opleiding, bijvoorbeeld bedrijfskunde.
  • Door jouw kennis en ervaring zijn de (administratieve) processen van de verschillende afdelingen voor jou niet onbekend.
  • Je hebt aantoonbare ervaring met het herinrichten en stroomlijnen van werkprocessen van verschillende disciplines.
  • Je hebt het vermogen om overzicht te houden op alle onderdelen en de vertaalslag te maken naar wat men kan verwachten van de ondersteunende teams binnen het bedrijfsbureau en vice versa.
  • Een (warme) persoonlijkheid met daadkracht, energie en die beslissingen durft te nemen.
  • Je bent bereid om regelmatig te reizen: de projecten bevinden zich in heel Nederland en een deel van de ondersteuning is gehuisvest in Utrecht.

Fokus biedt

Een werkomgeving binnen een lerende organisatie die volop in beweging en ontwikkeling is.

  • Tijdelijk dienstverband in een organisatie met maatschappelijke meerwaarde voor de duur van 1 jaar met de intentie dit om te zetten naar een vast contract.
  • Een bruto maandsalaris van maximaal € 5.949 (schaal 12) bij een volledige werkweek van 36 uur.
  • Goede secundaire arbeidsvoorwaarden op het gebied van onder andere reiskosten, vakantiegeld, eindejaarsuitkering en pensioen.
  • Een afwisselende baan in een organisatie met korte lijnen waar eigen initiatief, eigenaarschap en verantwoordelijkheid worden gestimuleerd.

Meer informatie & solliciteren

Voor meer informatie kun je contact opnemen met Ineke Sijtsma, Hoofd Bedrijfsbureau a.i. via
(06) 303 369 33.

Ben je geïnteresseerd?

Je kunt tot en met 7 december solliciteren op deze functie door middel van de sollicitatiebutton.
Jouw sollicitatiebrief kun je richten aan Marco van Es, voorzitter raad van bestuur.

De sollicitatiegesprekken staan gepland op woensdag 14 december op ons kantoor in Groningen aan de van Iddekingeweg 33.

Solliciteren