Functioneel Applicatiebeheerder AFAS
Voor onze afdeling Informatievoorziening & Automatisering zoeken wij een enthousiaste en ervaren
Functioneel Applicatiebeheerder AFAS | 28-36 uur
Gewoon en in alle vrijheid leven voor mensen met een fysieke beperking, dat is ons doel. Binnen Fokus zijn wij constant op zoek naar de juiste mensen die dit mede mogelijk maken.
Verspreid door het land hebben wij 98 locaties, waar wij onze cliënten assistentie bieden bij de algemene dagelijkse levensverrichtingen (ADL). Wij ondersteunen de ADL-teams vanuit onze kantoren in Utrecht en Groningen.
Wat ga je doen?
Als functioneel beheerder zorg je voor een passende informatievoorziening voor de bedrijfsvoering en hun processen. Functioneel applicatiebeheer valt binnen de afdeling Informatievoorziening & Automatisering en legt verantwoordelijkheid af aan de directeur I&A. Als functioneel beheerder heb je een belangrijke rol binnen onze organisatie. Samen met je I&A collega's zorg jij ervoor dat de aanwezige applicaties optimaal functioneren.
Je brengt de behoeften vanuit de ADL-locaties en ondersteunende diensten in kaart met betrekking tot het applicatielandschap. Jij richt je met name op AFAS Financieel en HRM en het correcte gebruik ervan. Daarbij houd jij je ook bezig met de relatie met externe ICT-leveranciers. Je wacht dus niet tot er problemen ontstaan en applicaties niet meer werken, maar signaleert proactief wanneer er verbeteringen moeten worden doorgevoerd.
Werkzaamheden die hierbij komen kijken zijn o.a.:
Gebruiksbeheer
- Bieden van ondersteuning en instructie aan gebruikers van het informatiesysteem
- Opstellen en actueel houden van documentatie en gebruikershandleidingen
- Oplossen, opvolgen en documenteren van incidenten die samenhangen met het informatiesysteem en/of de informatievoorziening
- Monitoren gegevenskwaliteit en onderhouden van bedrijfsinformatie
- Beheren en toewijzen van gebruikersrechten.
Functionaliteitenbeheer
- Administreren wijzigingsverzoeken en rapporteren over de voortgang
- Inventariseren en analyseren eisen en wensen
- Bepalen van de impact van wijzigingen en adviseren over de vernieuwing van de applicatie
- Opstellen van functionele specificaties voor het informatiesysteem
- Realiseren van functionele wijzigingen
- Uitvoeren en begeleiden van acceptatietesten
- Voorbereiden en uitvoeren implementatie- en transitieplannen
- Adviseren over aanschaf en vervanging van applicaties.
Daarnaast lever je een bijdrage aan wijzigingenbeheer door behoeftes te vertalen of het uitvoeren van een impactanalyse. Tot slot ga je in gesprek met sleutelgebruikers en geef je advies over verbetermogelijkheden in de ondersteunde processen.
Wat breng je mee?
- Je hebt MBO+ / HBO werk- en denkniveau
- Kennis van financiële en HRM processen
- Kennis van inrichting en beheer AFAS Online (Financieel, HRM/Payroll) inclusief workflows
- Kennis en ervaring met (functionele acceptatie)testen
- Kennis van functioneel beheer raamwerken en/of best-practices
- Kennis van Topdesk is een pré
- Je bent accuraat en kan systematisch documenteren
- Je beschikt over goede communicatieve vaardigheden
- Je bent in staat zelfstandig en in teamverband te werken.
Ons aanbod
Wij bieden een functie in een maatschappelijk unieke organisatie binnen een enthousiast team met een informele cultuur, waarin het nemen van initiatief wordt gewaardeerd en gestimuleerd. Daarnaast bieden wij jou:
- Een dienstverband voor onbepaalde tijd;
- Inschaling conform Fokus cao. De inschaling is afhankelijk van opleiding en werkervaring;
- Een functie voor 28-36 uur per week;
- Goede secundaire arbeidsvoorwaarden, waaronder een eindejaarsuitkering;
- Een uitstekende pensioenregeling die ondergebracht is bij Pensioenfonds Zorg en Welzijn.
Fokus hanteert een hybride werkmodel waarin werken op kantoor (Groningen of Utrecht) wordt afgewisseld met het werken vanuit huis.
Meer informatie
Je kunt jouw sollicitatiebrief en cv tot en met 3 december sturen naar werken@fokuswonen.nl. Jouw sollicitatiebrief kun je richten aan Tieno van der Velde, directeur I&A.
Nadere inlichtingen over deze vacature kun je inwinnen bij Tieno van der Velde, directeur I&A, 06-51167568. Overige vragen kun je sturen naar werken@fokuswonen.nl.
De sollicitatiegesprekken vinden plaats op 12 december (Utrecht) of 15 december (Groningen) op ons kantoor.
De functie wordt gelijktijdig intern en extern opengesteld. Bij gelijke geschiktheid heeft een interne medewerker voorrang.