Product Owner

Functie omschrijving

Vier teams aansturen. ICT-oplossingen binnen DUO integreren. En het domein zakelijke en logistieke diensten naar de toekomst stuwen. Jouw gevarieerde takenpakket als product-owner in een notendop. Kom jij DUO in Groningen én Den Haag versterken?

Als product-owner stuur je functioneel een businessanalyseteam, een beheerteam en twee DevOps-teams aan die verschillende diensten ontwikkelen en onderhouden voor voornamelijk interne stakeholders in Groningen en Den Haag (je reist naar beide locaties). Denk aan het digitaal archief, het versturen van (bulk-)mails en de verwerking van poststukken. Jij laat de dienstverlening zo optimaal mogelijk verlopen. Daarvoor werk je samen met diverse maar met name ICT experts en zorg je dat de gestelde doelen in de teams worden behaald. Je stimuleert de samenwerking in de teams en creëert verbinding.

Je adviseert proactief de businesseenheid over relevante ontwikkelingen, ondersteunt deze bij vraagarticulatie en geeft inhoudelijk richting aan informatiemanagement. Daarnaast ontwikkel je een productvisie op het gebied van archief-, input- en outputmanagement en je toetst deze bij de businesseenheden. Ook analyseer je vragen en problemen waarvoor de klantorganisatie zich gesteld ziet en waar ICT-oplossingen voor ingezet kunnen worden. Je bewaakt het budget van de productbacklog, plant de ontwikkeling en het beheer van een product of dienst en neemt deel aan het MT-overleg van de businesseenheid.

Voortdurend houd je rekening met de gevolgen van interne ontwikkelingen, beslissingen en acties voor de organisatie. Om dat goed te kunnen doen, zorg je dat je het beleid, de spelregels, verhoudingen en belangen kent. Ook blijf je op de hoogte van relevante ontwikkelingen binnen de organisatie en bij eventuele ketenpartners. Zie je risico’s of bepaalde gevoeligheden? Dan handel je daarnaar. Maar je houdt bij beslissingen en acties steeds de gevolgen voor de organisatie in je achterhoofd. En gaat bij de juiste personen na of er draagvlak is.

Functie-eisen

  • Je hebt een aantoonbaar WO werk- en denkniveau.
  • Je hebt kennis van en inzicht in ICT (run-en-changeprocessen, releasemanagement, softwareontwikkeling, functioneel en technisch beheer).
  • Je hebt kennis van agile, scrum, Kanban en continuous delivery.
  • Je hebt bij voorkeur kennis van informatie-logistieke processen.
  • Je hebt kennis van en inzicht in de business waarin het product of de dienst is gepositioneerd.
  • Je bent vaardig in het adequaat beheren en ontwikkelen van een product of dienst, en in het onderkennen en beheersen van risico’s.
  • Je kunt effectief communiceren met stakeholders.

Functie-competenties

  • Analyseren
  • Klantgerichtheid
  • Overtuigingskracht
  • Samenwerken
  • Plannen en organiseren
  • Motiveren
  • Creativiteit
  • Organisatiesensitiviteit

Arbeidsvoorwaarden

Salaris: €3842,- tot €5710,- bruto per maand
Dienstverband: Vaste aanstelling / Arbeidsovereenkomst voor onbepaalde tijd (eventueel met een proeftijd)
Uren per week: 36 tot 36 uur per week

Overige arbeidsvoorwaarden

Naast het salaris ontvang je een Individueel Keuzebudget (IKB). Met het IKB kun je een deel van jouw arbeidsvoorwaarden zelf samenstellen. De vakantie-en eindejaarsuitkering zijn hier onder andere in opgenomen. Iedere maand bouw je een deel op. De Rijksoverheid hecht sterk aan persoonlijke groei en loopbaanontwikkeling en biedt daarvoor tal van mogelijkheden. Tot de secundaire arbeidsvoorwaarden behoren onder meer maximaal 60% betaald ouderschapsverlof (onder voorwaarden), studiefaciliteiten, een extra verlofregeling voor medewerkers die minimaal 58 jaar én de laatste 5 jaar onafgebroken in dienst zijn bij de Rijksoverheid, en een vergoeding woon-werkverkeer.

Bijzonderheden

  • Rijksmedewerkers hebben voorrang in de sollicitatieprocedure.
  • Neem voor meer informatie contact op met Suzanne Melis (manager SEK), telefoonnummer 06-18603714.
  • Interesse in deze functie? Mail dan een motivatiebrief samen met jouw (bij voorkeur) Europass CV (www.europass.eu).
  • Je kunt reageren tot en met vrijdag 16 april 2021. De gesprekken zullen in de weken 17 en 18, online via Webex, plaatsvinden.
  • Controleer regelmatig je ongewenste/spam e-mailmap. Het kan voorkomen dat mailwisseling vanuit DUO in deze map(pen) terechtkomt.

Dienst Uitvoering Onderwijs (DUO)

De Dienst Uitvoering Onderwijs (DUO) werkt in opdracht van het ministerie van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap en is de schakel tussen iedereen die met onderwijs te maken heeft: studenten, ouders, docenten, scholen, universiteiten, beleidsmakers en overheidsorganisaties. DUO is volop in beweging. Zo houden wij ons meer dan ooit bezig met de vraag hoe wij onze klanten nog sneller, beter en kostenefficiënter 24/7 van dienst kunnen zijn. ICT speelt daarin een belangrijke rol; innovatie en de nieuwste technologieën staan in de ontwikkeling van DUO centraal.

Wil je deel uitmaken van deze vernieuwende en toonaangevende werkgever in Groningen en Den Haag? Natuurlijk weten wij dat onze organisatie alleen succesvol kan zijn als jij als medewerker alle kansen krijgt om te leren en te groeien. Niet voor niets investeren wij in jouw vakinhoudelijke en persoonlijke ontwikkeling met interessante traineeships en opleidingen, en kun je rekenen op een goede balans tussen werk en privé. Zo zetten we gezamenlijk de schouders onder het succes en de groei van de organisatie.

Service Eenheid Klant

De afdeling Service Eenheid Klant ondersteunt de directies Onderwijsvolgers, Registers en Examens, en Onderwijsinstellingen op de domeinen zakelijke en logistieke diensten. Dynamische en uitdagende domeinen, waarvoor de komende jaren veel grote veranderingen, waaronder de vervanging van legacy op het gebied van input-, output- en archiefmanagement, op het programma staan.


Reageer op deze vacature