Databeheerder objectstructuur

Databeheerder objectstructuur  

Ben jij toe aan een nieuwe uitdaging? Omgevingsmanagement (OO) is opgericht met als doel ons beter te organiseren op de externe ontwikkelingen in de omgeving van onze assets. Economische groei, de energietransitie en veranderende wet- en regelgeving zorgen ervoor dat wij enorme uitdagingen zien om de veilige en ongestoorde ligging en operatie van onze assets te borgen.

Ben jij energiek, pro-actief, houd je van dynamiek en wil je, samen met je collega's, graag een actieve rol spelen in het realiseren deze missie? Als data support engineer draag je hieraan bij door zorg te dragen voor de inrichting, documentatie en de kwaliteitsbewaking van de assetdata met betrekking tot installaties in de informatiesystemen van Operations. Houd jij van veel verantwoordelijkheid en ruimte voor initiatief? Dan is dit dé functie jou!

Waar ga je werken? Groningen

Wat ga je doen?

Vanuit jouw rol bewaak je de integriteit en kwaliteit van de gegevens in SAP-PM. Samen met je collega’s en in nauw overleg met onder andere beheerders van installaties, projectteams en andere technici zorg je voor een actuele, betrouwbare en herkenbare objectstructuur. Bij de start van een project van Operations en Projects, treed je in overleg met het projectteam om te bepalen welke gegevens opgenomen moeten worden in SAP-PM.

Door het projectteam of de veldorganisatie aangeleverde objectgegevens verwerk je tijdig en correct. Je beoordeelt en verwerkt wijzigingsverzoeken, en beantwoordt vragen van de onderhoudsorganisatie. Daarnaast zorg je voor periodieke rapportages over onder andere het uitgevoerde onderhoud en de datakwaliteit.

Als lid van een zelfsturend team initieer je, samen met je directe collega's, verbeteringen, zowel op inhoudelijk als op procesmatig vlak. Om tot procesverbeteringen te komen en/of bij ontwikkelingen elders in de keten processen en systemen op elkaar afgestemd te houden, neem je regelmatig deel aan overleggen in multidisciplinaire teams. Je adviseert bovendien de organisatie over een passende inrichting van de objectstructuur bij projecten in het kader van de energietransitie. Ook beheer je diverse tooling die wordt ingezet om data correct te verwerken.

Om dit alles te kunnen doen werk je nauw samen met diverse andere disciplines binnen de organisatie. Denk hierbij aan projecten, medewerkers van de installaties en stations, focal points en engineers, en je collega’s in andere disciplines binnen het Asset Data Management.

Over de afdeling

De afdeling Asset Data Management ondersteunt de bedrijfsprocessen van Operations en Gastransport Services, door het leveren van relevante, actuele en betrouwbare materiaal-, asset- en geodata. De afdeling bestaat uit een team van ruim 60 medewerkers die samen verantwoordelijk zijn voor het inwinnen, verwerken, beheren en uitleveren van asset gerelateerde data- en informatie.

De belangrijkste vormen zijn materiaal- en assetdata in ons SAP systeem, data in onze GIS systemen, tekeningen, externe datasets en overige asset gerelateerde documenten.

We hebben de ambitie in de komende jaren de verschillende systemen in toenemende mate te integreren. Medewerkers die dat willen worden op meerdere deelgebieden binnen Asset Data Management ingezet.

Wat vragen we?

Jij staat bekend om je accuratesse en bent sterk in het analyseren van grote hoeveelheden aan data. Tevens zie je mogelijkheden om repetitief werk te automatiseren. In je contacten met andere disciplines kun je je goed verplaatsen in het belang van de ander, maar ben je als dat nodig is ook standvastig in het voor ogen houden van de belangen met betrekking tot het beheer van de asset data. Je bent dus zowel flexibel en creatief, als beheersmatig sterk.

Om succesvol te zijn beschik je daarnaast over:

  • HBO werk- en denkniveau, of MBO-4-niveau met ten minste 5 jaar relevante werkervaring
  • Een afgeronde technische opleiding (werktuigbouwkunde, elektrotechniek, procestechniek of soortgelijk) en een aantal jaren technische werkervaring.
  • Gedegen kennis van Microsoft Excel.
  • Interesse in administratieve- en ICT aspecten.
  • Kennis van SAP-PM is een grote pré.

Wat bieden we je?

Wij bieden je een werkomgeving met fijne collega’s, vakinhoudelijke uitdaging, ruimte voor eigen initiatief, en aandacht voor persoonlijke groei. Je krijgt binnen de afdeling de mogelijkheid om je te specialiseren, maar ook om je kennis juist te verbreden in de richting de overige disciplines van de afdeling. Je krijgt daarbij een unieke kans om vanuit jouw rol en functie mede vorm te geven aan de nog jonge afdeling. Bij ons kan en mag je het verschil maken!

  • Een bruto jaarsalaris van minimaal € 49.430,- (op basis van 12 maanden).
  • Een vaste 13e en 14e maand bovenop het jaarsalaris.
  • Een contract voor 1 jaar met daarna de intentie voor onbepaalde tijd.
  • Een uitstekende pensioenregeling met een kleine eigen bijdrage van 2%.
  • Naast 160 verlofuren per jaar krijg je een flexibel keuzebudget. Hier kun je extra vrije dagen van kopen, maar je kunt het ook laten uitbetalen. Op basis van een fulltime dienstverband kan je 220 uur extra verlof kopen of laten uitbetalen. Dit noemen wij het flexibiliseringsbudget en komt bovenop jouw salaris.
  • Ruime mogelijkheden om cursussen, trainingen of opleidingen te volgen.
  • Een eenmalige uitkering van € 500 netto in april 2023 om te besteden aan duurzame inzetbaarheid.
  • De mogelijkheid om gedeeltelijk vanuit huis te werken. Om je thuiswerkplek goed in te richten krijg je van ons een vergoeding van maximaal € 750.
  • Een internetvergoeding van € 20 per maand.
  • Een werklaptop of een iPad en een iPhone.

Wil je solliciteren?

Stuur dan voor 30 januari 2023 je CV en motivatie in via www.werkenbijgasunie.nl.  

Rond 1 februari laten we je weten of je bent uitgenodigd voor de sollicitatiegesprekken op 7 februari in Groningen.

Wil je eerst meer weten over de vacature? Bel met je mogelijk toekomstige manager Lilian Prins, 06-11005891.

Wil je meer weten over de sollicitatieprocedure? Neem dan contact op met Julia Raharing (interim corporate recruiter), 06-39386745.

Werken bij Gasunie betekent werken in een professionele omgeving die volop in beweging is. Een organisatie met een belangrijke maatschappelijke rol. We werken samen. Engineers, business developers, ICT’ers, managers, administratieve kracht en dispatchers, samen en met de nodige energie koersen we richting 2030. Dit willen we bereiken met medewerkers vanuit diverse achtergronden, opleidingen en nationaliteiten. Wij zijn een organisatie waar we geloven dat elkaars verschillen, kwaliteiten en talenten ons sterker maken. Een organisatie waar iedereen ertoe doet en zichzelf mag zijn. 

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld. Delen van deze vacature in je netwerk wel!