Vergunningverlener VTH

Elk jaar worden in De Fryske Marren 800 omgevingsvergunningen aangevraagd. Van het schuurtje van de buurman tot het nieuwe schoolgebouw. Het team VTH behandeld deze aanvragen zorgvuldig. Straks ook met de nieuwe Omgevingswet, waarin we als koploper zijn aangemerkt. Omdat een collega met pensioen gaat zoeken wij een nieuwe collega die ons helpt om die koppositie vast te houden.

Vergunningverlener VTH
36 uur per week

Wat ga je dan doen?

  • Je doet de intake van aanvragen Omgevingsvergunningen;
  • Je bent belast met de uitvoering van het beleid op het terrein van integrale vergunningverlening;
  • Je beoordeelt zelfstandig de aanvragen en handelt deze af;
  • Je verwerkt externe adviezen in de integrale afhandeling van de vergunningaanvraag;
  • Je bent vakinhoudelijk aanspreekpunt;
  • Je behandeld vooroverleggen en principeverzoeken;
  • Je behandelt bezwaar- en beroepschriften en vertegenwoordigt de gemeente bij de afhandeling hiervan;

Wat breng je mee?

  • Je hebt een afgeronde hbo-opleiding;
  • Je voldoet aan de VTH-kwaliteitscriteria.
  • Je hebt minimaal 5 jaar ervaring in een soortgelijke functie;
  • Je hebt een goed ontwikkelde politieke antenne;
  • Je schrijft begrijpelijke adviezen en brieven;
  • Je speelt flexibel in op de ontwikkelingen binnen jouw vakgebied, bent oplossingsgericht, zoekt de samenwerking op en staat stevig in je schoenen.

Ons aanbod

  • Je ontvangt een salaris van maximaal € 4.008,-
  • Naast het salaris krijg je een vrij te besteden budget. Dit geeft je meer keuzevrijheid en zeggenschap over je geld. Dit keuzebudget is 17,05% van je brutosalaris.
  • Je hebt veel mogelijkheden om jezelf verder te ontwikkelen met opleiding en training
  • In deze coronatijd is het gebruikelijk om thuis te werken. Bij hoge uitzondering kan er op kantoor gewerkt worden. Zou er geen corona zijn? Dan werk je de ene dag nauw samen met je collega’s in ons moderne kantoor, terwijl je de volgende dag rustig thuis aan het werken bent.
  • De sfeer in onze organisatie is ‘noflik’ en betrokken.
  • Wanneer je bij ons komt werken, moet je een Verklaring Omtrent het Gedrag inleveren

De sollicitatieraad

De sollicitatieraad is actief betrokken bij de werving en selectie binnen onze gemeente. Ze hebben hun ideale mix van eigenschappen benoemd voor toekomstige medewerkers van De Fryske Marren. Dit zijn de vier waarden die de leden van sollicitatieraad extra belangrijk vinden:

  • Duurzaamheid. Je kiest voor structurele oplossingen met oog voor de langere termijn.
  • Omgevingsbewust. Je staat open voor anderen en bent goed geïnformeerd.
  • Echtheid. Je bent oprecht geïnteresseerd en echt begaan met onze inwoners.
  • Lef. Je durft je nek uit te steken, denkt creatief mee en vindt het leuk om positief op te vallen.

Sollicitatieraadslid Pieter Ypeij woont al 26 jaar in Broek en heeft een grote liefde voor Fryslân. “Ik ben trots op alles wat Fries is: op onze taal, mentaliteit, cultuur en natuurlijk op ons prachtige landschap. Die liefde wil ik graag terugzien in nieuwe medewerkers van De Fryske Marren.”

Meer weten over onze organisatie en sollicitatieraad, kijk dan op: wanneerbeginje.nl

Solliciteer nu!

Is deze baan echt iets voor jou? Stuur dan een e-mail met cv en motivatie naar: sollicitaties.042557@werkeninfriesland.nl

We lezen graag wat jouw motivatie is om op deze vacature te reageren. Sollicitaties moeten uiterlijk 14 maart 2021 binnen zijn.

Meer weten:

Voor informatie over de inhoud van de functie kun je contact opnemen met:

Norbert van den Akker, teammanager vergunningen, toezicht en handhaving
Telefoonnummer 14 05 14
E-mail n.vandenakker@defryskemarren.nl

Voor informatie over de procedure en rechtspositie kun je contact opnemen met:

Ravenna Willemsma, adviseur P&O
Telefoonnummer 14 05 14
E-mail r.willemsma@defryskemarren.nl