Beleidsmedewerker ruimtelijk beheer (maatschappelijk vastgoed)

Vanwege het vertrek van een collega zijn wij op zoek naar een nieuwe:

Beleidsmedewerker ruimtelijk beheer (maatschappelijk vastgoed)
36 uur per week

De huidige 25 collega’s van het team ruimtelijk beheer zijn verantwoordelijk voor de openbare ruimte en de gemeentelijke eigendommen. Denk bijvoorbeeld aan afval- en afvalwaterinzameling, brug- en veerbediening, openbare verlichting, gladheidsbestrijding en de recreatieve voorzieningen. Zo zorgen we voor een prettige woon-, werk- en recreëeromgeving voor onder andere onze inwoners en bezoekers. Dit team is verantwoordelijk voor het beleid van deze vakgebieden en coördineert de uitvoering ervan.

Wat ga je doen?

  • Je zorgt voor de implementatie, uitvoering en doorontwikkeling van het vastgoedbeleid.
  • Je vervult de eigenaarsrol die de gemeente heeft voor haar vastgoed.
  • Je bent budgethouder en overall verantwoordelijke voor de gemeentelijke vastgoedportefeuille van circa 200 gebouwen en objecten.
  • Je bewaakt de balans tussen het maatschappelijk en bedrijfseconomisch rendement van het gemeentelijk vastgoed en rapporteert hierover.
  • Je adviseert het bestuur en de directie over een breed scala van vastgoedonderwerpen, denk hierbij aan adviezen over gebouwexploitaties, onderhoud, verduurzaming, renovaties, binnenklimaat, veiligheid- en gezondheidsvraagstukken, (tijdelijke) verhuur, leegstandsbeheer en het afstoten van vastgoedobjecten.
  • Je coördineert mede de werkzaamheden van cluster vastgoed (5 medewerkers) en bent eerste aanspreekpunt bij beleidsvraagstukken.
  • Je bent de contactpersoon en adviseur voor het bestuur van Stichting Behoud van Rijksmonumenten DFM en uitvoerder van de subsidieregeling voor deze stichting.

Wat neem je mee?

  • Je hebt een afgeronde hbo-opleiding Bouwkunde, Vastgoedkunde of Real Estate Studies.
  • Je hebt minimaal 3 jaar ervaring met vastgoedvraagstukken, als beleidsadviseur, portefeuillemanager of accountmanager bij een gemeente of in de consultancy, waardoor je goed thuis bent in de maatschappelijke, financiële en juridische aspecten van vastgoed.
  • Je bent politiek sensitief en laat dat zien door bij complexe vraagstukken gedegen afwegingen te maken en in je adviezen tegenstrijdige belangen en praktische uitvoerbaarheid niet uit het oog te verliezen.
  • Je bent van nature een netwerker en verbinder. Je neemt het initiatief om contacten binnen en buiten de gemeente te leggen, communiceert en overtuigt makkelijk en zorgt voor een breed draagvlak.
  • Je begrijpt de taal en denkwijze van ‘techneuten’ waardoor je hen kan meenemen in doelen, kaders en protocollen.
  • En tot slot: Do kinst de Fryske taal ferstean of wolst dit leare!

 Ons aanbod:

  • Je werkt 36 uur per week
  • Je ontvangt een mooi salaris van maximaal € 4.494,- (cao gemeenten, schaal 10), bruto per maand bij een werkweek van 36 uur)
  • Naast het salaris krijg je een vrij te besteden budget. Dit geeft je meer keuzevrijheid en zeggenschap over je geld. Dit keuzebudget is 17,05% van je bruto salaris
  • Verder krijg je de ruimte om eigen initiatieven te ontplooien en meer verantwoordelijkheid naar je toe te trekken. Daarnaast bieden wij je de mogelijkheid om op maat je persoonlijke ontwikkeling te vergroten door het volgen van trainingen en opleidingen.

De sollicitatieraad
De sollicitatieraad bestaat uit acht inwoners die actief betrokken zijn bij de werving en selectie binnen onze gemeente. Ze hebben hun ideale mix van eigenschappen benoemd voor toekomstige medewerkers van De Fryske Marren. Dit zijn de vier waarden die de leden van sollicitatieraad extra belangrijk vinden:  

  • Duurzaamheid. Je kiest voor structurele oplossingen met oog voor de langere termijn.
  • Omgevingsbewust. Je staat open voor anderen en bent goed geïnformeerd. 
  • Echtheid. Je bent oprecht geïnteresseerd en echt begaan met onze inwoners. 
  • Lef. Je durft je nek uit te steken, denkt creatief mee en vindt het leuk om positief op te vallen. 

Sollicitatieraadslid Thea Frenk is oud-raadslid en woont in Langweer. Na haar raadsperiode is ze tot aan de dag van vandaag nog steeds actief in allerlei besturen. “Voor mij is belangstelling voor het gemeentelijk gebeuren een must, evenals klantgerichtheid”. Houd jij van doen, denk je graag in mogelijkheden en heb jij echt het lef om gemeente De Fryske Marren nog kleurrijker, actiever en nofliker maken dan ze nu al is? Kijk dan op wanneerbeginje.nl.

Meer weten:

Voor informatie over de vacature kun je contact opnemen met Klaas Strampel , teammanager ruimtelijk beheer/realisatie ruimtelijk, via telefoonnummer 140514  of per e-mail: k.strampel@defryskemarren.nl.
Voor meer informatie over de procedure kun je contact opnemen met Yvonne Hoogewerf, adviseur personeel en organisatie, via telefoonnummer 140514 of per e-mail: y.hoogewerf@defryskemarren.nl.

Solliciteer nu! 
Is deze baan echt iets voor jou? Stuur dan een e-mail met cv en motivatie naar: sollicitaties.044439@werkeninfriesland.nl

We lezen graag wat jouw motivatie is om op deze vacature te reageren. Sollicitaties moeten uiterlijk 25 juni aanstaande binnen zijn.

De gesprekken vinden plaats op maandag 7 juli 2021.

In verband met de maatregelen rondom het coronavirus zoeken wij naar een passende manier voor het voeren van de sollicitatiegesprekken. Mocht dit fysiek niet lukken dan kan het zijn dat wij dit via Microsoft Teams of een ander digitaal kanaal kunnen doen.