Ordermanager

Waar ga je aan het werk?          
In deze functie werk je op het hoofdkantoor in Veendam bij de afdeling ordermanagement. Deze afdeling is onderdeel van de overkoepelende afdeling Supply Chain Management, waaronder onder andere de (S&OP) planners vallen.

In 1919 begon Royal Avebe als Aardappelmeel Verkoop Bureau. Toen nog om enkel de verkoop voor meerdere zelfstandige aardappelzetmeelcoöperaties te bevorderen. Inmiddels zijn we 100 jaar verder en zijn we continu bezig met het produceren én innoveren van oplossingen op basis van aardappelzetmeel en -eiwitten voor voeding, industrie en diervoeding. De coöperatie Avebe is zelfs uitgegroeid tot wereldwijde marktleider op het gebied van aardappelzetmeel. Hoe we dit doen? Door eruit te halen wat erin zit.

Op het hoofdkantoor vind je de ondersteunende afdelingen en het management. Over de verdiepingen zijn verschillende afdelingen te vinden zoals ICT, Finance, HR en nog vele andere. Samen met het management zorgen zij voor de continuïteit van de coöperatie en bieden ondersteuning op vele vlakken.    

Binnen de afdeling Ordermanagement wordt de functie Ordermanager vacant. Op onze afdeling moeten de afspraken die met klanten zijn gemaakt worden nagekomen. Dit betreft juiste, tijdige en volledige levering van de bestelde goederen, vergezeld door de vereiste documenten. Ons proces start bij de klantorders die via de verkoopkantoren binnen komen. Ordermanagement verzorgt vervolgens de aansturing naar de warehouses, transporteurs en rederijen. Tevens wordt in het geval van export de documentatie verzorgd die nodig is om de producten het land in te kunnen voeren. Deze documentatie rol, welke accuraat en nauwkeurig werken vereist, is van cruciaal belang om tijdig producten te kunnen leveren aan de klant. Er is veel contact met interne afdelingen zoals planning, verkoopkantoren, product management en warehouses, maar ook extern met transporteurs, rederijen en banken.

Taken en verantwoordelijkheden           
Het aansturen van het distributieproces van gereed product naar de klant. De ordermanager functionaris kan ingezet worden voor zowel het verpakt wegtransport, bulktransport als zeetransport en het behandelen van de benodigde Export documentatie. De focus zal in eerste instantie liggen op het voortraject in het zeetransport. Concreet valt dan te denken aan het doen van aanvragen bij de verschillende rederijen. De terugkoppeling hierop wordt vervolgens in ons ERP systeem verwerkt.

In deze functie ben je de spin in het web van verkoopkantoren, rederijen, laadlocaties en interne afdelingen. Elke dag is anders en iedere dag ontstaan er weer nieuwe uitdagingen. Je dient snel en accuraat te handelen, met als doel gezamenlijk tot een gewenste oplossing te komen.

Opleiding en ervaring        
Om de bovenstaande werkzaamheden goed uit te kunnen voeren zoeken wij iemand met: 

  • HBO werk- en denkniveau, richting logistiek/supply chain, international business of aanverwant;
  • Inzicht in logistieke en export transacties;
  • Affiniteit met ICT; (SAP, web-applicaties, MS Office)
  • Beheersing van Engels en Duits. (een pre)

We zien graag de volgende competenties:

  • Accuraat, nauwkeuring en efficiënt werken;
  • Teamspeler;
  • Doorzettingsvermogen en stressbestendig;
  • Proactief en initiatief;
  • Analytisch vaardig;
  • Denken in processen en oplossingen.

Wat biedt Royal Avebe?          
Samen werken we aan een succesvolle coöperatie. Alle medewerkers doen dat op hun eigen manier, binnen zijn of haar eigen vakgebied. Royal Avebe werkt daarbij op haar beurt aan succesvolle werknemers. Door onze mensen te stimuleren het beste uit zichzelf te halen, willen we onze collega's maximaal tot waarde brengen. Zo krijgen medewerkers de ruimte om zich te blijven ontwikkelen. Daarnaast biedt Avebe jou als medewerker:

  • Diverse opleidingsmogelijkheden;
  • Een eigen pensioenfonds;
  • Verschillende vitaliteitsprogramma's en mogelijkheden tot het krijgen van korting op fitness en fietsen;
  • Verdere secundaire arbeidsvoorwaarden zoals een vergoeding van €25,- voor jouw zorgverzekering;
  • Een eigen CAO en salarishuis;
  • In eerste instantie een arbeidsduur van 1 jaar

Meer weten?            
Heb je naar aanleiding van deze vacature nog vragen of wil je meer informatie? Neem dan contact op met Anna Paques, manager Ordermanagement (0652798866).

Ben jij degene die wij zoeken? Reageer dan voor 30 september 2021. Je vindt de vacature op www.werkenbijavebe.nl

Een assessment of social media check kan onderdeel uitmaken van de procedure.