Word storyteller in één dag (live!)

Storytelling is serious Business

Deze LIVE dagtraining Storytelling is gericht op teamleden en managers die anderen in de organisatie willen meenemen in hun visie, strategie of ideeën. Je wilt mensen overtuigen. Of dat ze soepel meewerken. Maar je hebt het druk, dus het moet snel gebeuren. Je wilt veel impact, met weinig woorden. Storytelling heeft dat vermogen.
Met een verhaal kun je op een sympathieke manier veranderingen teweeg brengen in andermans doen en laten. Meer dan met feiten en steekhoudende argumenten. In deze dagtraining leer je die kracht te gebruiken en serieus je invloed te vergroten.

Na deze training…

  • Begrijp je de sleutel van overtuigingskracht
  • Ken je de geheimen van een effectief verhaal
  • Kun je je boodschap omzetten in een verhaal
  • Heb je je communicatieve grenzen ontdekt én verlegd
  • Gaan ze met je idee, strategie of visie aan de gang!


Word een storyteller in één dag

Breng je eigen casus mee: een idee, plan, visie of andere boodschap waarvoor je mensen enthousiast wil maken. In de training ga je verhalen vinden waarmee je die boodschap het beste kunt brengen. Ook ervaar je wat een verhaal tot een GOED verhaal maakt, en pas je dat gelijk toe op jouw verhaal. Tenslotte komt het mooiste: het zodanig boeiend vertellen dat mensen op het puntje van hun stoel gaan zitten.
Op deze dag wisselen theorie, voorbeelden en oefenen elkaar af. Met de uitgebreide en persoonlijke feedback die je krijgt, ontwaak je de storyteller in jezelf. Je bent in een klein groepje van maximaal 6 deelnemers zodat er alle tijd en aandacht voor jou is.


Dit komt aan bod

Storytelling introductie
Waarom werkt storytelling, en wat is eigenlijk een goed verhaal? Aan de hand van een hilarische oefening ga je ervaren dat het krachtig én leuk is. Je wordt geïnspireerd door sprekende voorbeelden van business storytelling.


Wat wil je eigenlijk zeggen
We kijken even wat dieper naar je casus. Wat is nu precies de boodschap die je wilt brengen? Erik helpt je om het scherp te krijgen.


Verhalen VINDEN
Welk verhaal kies je en waar vind je die? Je krijgt methoden aangereikt om het perfecte verhaal boven water te halen om jouw boodschap over te brengen. Die boodschap is een beetje verstopt in het verhaal, maar toch voldoende transparant zodat mensen hem oppikken en omarmen. In de StorySpeeddate doe je een eerste verteloefening met je verhaal.


LUNCH


Verhalen VERSTERKEN
De verhaalkracht is gigantisch. Maar alleen als je de juiste narratieve elementen gebruikt en je het verhaal een spannende hartslag geeft. Anders blijft het een saaie opsomming van en toen… en toen… situaties. Je wordt ingewijd in de geheimen van een goed verhaal. Spoiler alert: hierna doorzie je alle films en series, want ook Hollywood en Netflix gebruiken deze bewezen story-elements waardoor mensen de tv niet kunnen uitzetten. 
Je past deze theorie toe op je verhaal en maakt hem daarmee veel sterker en boeiend om naar te luisteren. 

Verhalen VERTELLEN
Tenslotte focussen we op de mondelinge overdracht. We kijken naar de voorbereiding, het vertellen zelf (zoals mimiek, lichaamstaal, stemgebruik en authentieke beleving) en hoe je je doel bereikt met je verhaal. Je vertelt je versterkte verhaal, krijgt feedback en leert door te kijken en luisteren naar de anderen. Je ervaart wat overduidelijk wél werkt, en wat niet.


En een boek erbij!

Je krijgt het praktische boek Storytelling in drie bedrijven mee naar huis. Daarin kun je het nog eens nalezen, én je verhalende werkwijze verder verbeteren met de extra tips en inzichten.


"Een hele fijne setting, veel persoonlijke aandacht, goede voorbeelden en concrete handvatten. Erik vertelt aan de hand van praktijkvoorbeelden hoe storytelling werkt, en weet dat te vertalen naar de business waar je in zit.
Direct toepasbaar en vooral heel erg leuk!"

Aanmelden


De trainer


portreterikmathlenerErik Mathlener heeft meer dan 20 jaar gewerkt als projectmanager en consultant. In die rol heeft hij veel met klanten gesproken, presentaties gegeven en trainingen verzorgd. Tot hij "besmet" raakte met het Storytelling-virus. Sindsdien gebruikt hij dit geweldige instrument in presentaties op congressen en bedrijfsbijeenkomsten, en leert hij het anderen in workshops en trainingen. Erik is auteur van het praktische boek "Storytelling in drie bedrijven" en mede oprichter van het Storytelling Gilde.