Proeverij Customer journeys: want klantgeluk is werkgeluk

We leven in een belevingswereld. Het invullen van de basale behoeften is zo vanzelfsprekend geworden, dat mensen steeds meer zoeken én verwachten. Beleving. Het sausje waardoor het vanzelfsprekende lekkerder smaakt. Wat commercieel onderscheidend is, maar ook de manier om noodzakelijke klantrelaties, zoals in de zorg en bij overheden, prettiger te maken. Niet op één of een aantal specifieke momenten, maar gedurende de gehele relatie. Oftewel: de customer journey. Graag nemen we je op 27 september mee op deze reis.

Waarom de customer journey bij Noorderlink?

Noorderlink is een HRM samenwerkingsverband. Waarom dan de customer journey? Vrij simpel: het is dé manier om écht van buiten naar binnen te kijken, door de ogen van de klant. Een methodiek die dwars door hiërarchische en functionele structuren van organisaties heen loopt. Die de medewerker centraal stelt bij het vormgeven van de klantbeleving, en dus de organisatie, van morgen. En zo komen we bij werkgeluk. Medewerkers die oprecht overtuigd zijn van de waarde van hun werk, die initiatief kunnen nemen en wiens ideeën tot verandering leiden zijn gelukkiger.

Cases

Mede aan de hand van cases uit de zorg, de culturele sector, het verzekeringswezen en het onderwijs gaan we aan de slag met customer journeys.

  • Hoe breng je in beeld wat klanten écht ervaren gedurende hun journey?
  • Wat bepaalt het gedrag en de beslissingen van je klant? Hierbij staan we stil bij onderliggende theorieën uit de psychologische en economische wetenschap.
  • Hoe beschrijf je de ideale situatie vanuit klantperspectief? 
  • Hoe creëer je de optimale omstandigheden dat medewerkers deze situatie zélf succesvol gaan vormgeven en blijven bouwen aan verbetering?

Juist HRM

Customer journeys, dat gaat dus júist over HRM . Want de klant(beleving) van morgen vraagt om de organisatie van morgen, vormgegeven door de medewerker van morgen.

Trainer

Deze proeverij wordt verzorgd door Rutger van Hijum: 'Het verhogen van de loyaliteit van je klant, in alle fases van de customer journey, daar werk ik dagelijks aan. Door een basis te zoeken in de klantbehoefte, medewerkers en management te mobiliseren en actiegericht de stappen van de huidige naar de gewenste klantbeleving te zetten.'

Tijdstip

27 september van 9.30 - 12.00 uur

Locatie

Het Kasteel, Melkweg 1, Groningen

Aanmelden