Teammanager financiën en Inkoop

Kom jij het waterschap Noorderzijlvest versterken? Als teammanager Financiën en Inkoop heb je een belangrijke rol binnen Noorderzijlvest. Vanuit onze besturingsfilosofie stimuleren we verbinding, leren en werken om de organisatiedoelstellingen te realiseren. Dat vraagt om vertrouwen en coachend leiderschap, gericht op het bekwamen van medewerkers in de eigen opdracht. Spreekt jou dit aan? Dan zoeken we jou!

Wat ga je doen?
Je bent verantwoordelijk voor het aansturen van het team Financiën en Inkoop. Daarnaast voert je de planning-en-controlcyclus uit, met de daarvoor benodigde informatiesystemen en het stroomlijnen van de bijhorende financiële processen.

Ook zet onze organisatie zich in op drie ontwikkelsporen om Noorderzijlvest verder te helpen verbeteren in het werk wat we doen voor de mensen in het werkgebied van Noorderzijlvest: sturen op bedrijfsvoering, assetmanagement, en toekomstfit. Sturen op bedrijfsvoering wordt voor jou een belangrijk thema. We zijn momenteel bezig met de implementatie van een nieuw financieel systeem en dat vraagt veel aandacht.

En verder:
  • Je bent verantwoordelijk voor betrouwbare, volledige vastlegging van de financiële bedrijfsadministratie van de organisatie.
  • Je geeft op inspirerende en coachende wijze leiding aan je team.
  • Je fungeert als leidinggevende tussen de organisatie, de directie en de portefeuillehouder vanuit het bestuur.
  • Je geeft inhoud aan het door het waterschap vastgestelde personeels-, organisatie- en veiligheidsbeleid binnen je eigen teams.
  • Je bent eigenaar van de P&C cyclus, met adequate en up to date inrichting van de Planning & Control cyclus en rapporteert hierover aan het Management Team.
  • Je bent verantwoordelijk voor de uitvoering en verdere professionalisering van het inkoopproces.
  • Samen met de concerncontroller zorg je voor een adequate inrichting en verbetering van (financiële) processen en controlemaatregelen vanuit het Three Lines model.

Functie-eisen
Als teammanager financiën en Inkoop ben je een verbinder en sterk gericht op samenwerking. Je ondernemende geest en proactieve houding maken dat je snel schakelt tussen verschillende strategische, tactische en operationele vraagstukken. Met jouw leiderschapsstijl weet je anderen in hun kracht te zetten. Je toont situationeel en coachend leiderschap binnen al je activiteiten waarbij je kwaliteitsgericht, verandervaardig en kritisch bent. Jouw politiek-bestuurlijke sensitiviteit is goed ontwikkeld.

Daarnaast beschik je over:
  • Minimaal HBO werk- en denkniveau.
  • Je hebt werkervaring in een leidinggevende functie.
  • Je hebt kennis en ervaring op het vakgebied van financiën, bedrijfsvoering en inkoop.
  • Ruime ervaring in soortgelijke rol, bij voorkeur in een politieke omgeving.
  • Ervaring en inzicht in P&C processen, producten, processen en met projectmatig werken.
  • Kunnen omgaan met weerstand en conflicterende belangen.
  • Ervaring met overheidsfinanciën is een pré.

Arbeidsvoorwaarden
  • Een baan in een maatschappelijk werkveld.
  • In eerste instantie een dienstverband voor bepaalde tijd (1 jaar). Bij gebleken geschiktheid zetten we je arbeidsovereenkomst graag om naar een dienstverband voor onbepaalde tijd.
  • Een salaris van minimaal €5.125,-- en maximaal €7.313,-- bruto per maand (salarisschaal 13), peildatum 1 juli 2023.
  • Boven op je brutosalaris ontvang je 21% IKB. Dit kun je laten uitbetalen of op een andere manier inzetten, bijvoorbeeld om extra verlof te kopen.
  • Een pensioenregeling bij het ABP.
  • Uitstekende mogelijkheden om een goede balans te creëren tussen werk en privé (optie afhankelijk van functie; variabele uren en thuiswerken is afhankelijk van de functie mogelijk).
  • Aantrekkelijke secundaire arbeidsvoorwaarden, zoals een eigen budget voor opleidingen van €6.000,-- en een vergoeding voor reiskosten van woon-werk of thuiswerkvergoeding.
  • De standplaats is Groningen. Ons kantoor is makkelijk bereikbaar met eigen auto of openbaar vervoer.

Sollicitatieprocedure
Ben je enthousiast en beschik je over de gevraagde kwaliteiten? Stuur ons je motivatie voorzien van CV via de sollicitatieknop uiterlijk 6 december 2023. De gesprekken staan gepland op 12 december 2023.

Voor informatie over de vacature kun je contact opnemen met Julia Finkielsztajn, Directeur Afvalwaterketen en Digitale Informatie, telefoonnummer: 0683630931.

Als je bij ons komt werken vragen we je een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) in te leveren.

Jouw toekomstige afdeling en organisatie
Als teammanager financiën werk je voor de gehele organisatie. Het team bestaat uit ca. 20 medewerkers Financiën en Inkoop, waaronder financiële adviseurs, inkoop adviseurs en medewerkers financiële administratie.

Waterschap Noorderzijlvest zorgt in een groot gedeelte van Groningen, Noord- en Midden-Drenthe en in een stukje Friesland voor het zuiveren van het afvalwater, het hebben en houden van droge voeten en schoon en voldoende water. Veiligheid, innovatie en samenwerking staan centraal. Hierbij wordt rekening gehouden met de goede invulling van de maatschappelijke functies die door het watersysteem bediend worden. De focus ligt op klimaat-klaar blijven en een natuurlijker, duurzamer waterbeheer.

Reageer op deze vacature