Student communicatie met social media skills voor Hacking Health Groningen

Afdeling

Stage, afstuderen en scriptie

Werkomgeving

Inleiding
Het UMCG is een grote organisatie met zo’n 12.500 medewerkers. Het UMCG richt zich op het uitvoeren van de taken zorg, onderzoek en onderwijs. Dagelijks wordt er gebouwd aan de toekomst van de gezondheidszorg. Het Wenckebach Instituut is onderdeel van het UMCG en richt zich op de ontwikkeling en opleiding van professionals in de zorg. En niet alleen voor regulieren bij- en nascholingen. Het Wenckebach Instituut beschikt ook over een innovatiepoli die medewerkers ondersteunt in het tastbaar, toegankelijk en toetsbaar maken van hun innovatieve oplossingen. Dit doet de poli door het geven van advies en trainingen, maar ook het organiseren van activiteiten zoals een jaarlijkse hackathon: Hacking Health Groningen (zie hiernaast in het rechterblok de link onder "Gerelateerde informatie").

Tijdens Hacking Health Groningen werken zorgprofessionals, patiënten, programmeurs, creatieven en ondernemers in één weekend goede ideeën uit tot prototypen. Aan het einde van het weekend beloont een deskundige jury het beste concept met prijzen ten behoeve van de realisatie ervan.

Hacking Health Groningen maakt onderdeel uit van het landelijke initiatief Dutch Hacking Health, wat betekent dat bij verschillende UMC’s tegelijkertijd hetzelfde evenement plaats vindt. De aankomende editie staat gepland voor vrijdag 19 t/m zondag 21 mei 2017.

Probleemschets
Na het organiseren van een succesvolle eerste editie van Hacking Health Groningen (zie ook de aftermovie via de link hiernaast in het rechterblok onder "Gerelateerde informatie"), is gebleken dat communicatie bij het evenement een erg belangrijke rol speelt. Gezien de doelgroep en de aard van het evenement denken wij dat de aankomende editie tot een nog groter succes kunnen maken, met versterking van het team door een student met ervaring en expertise in communicatiemiddelen van nu, zoals twitter en facebook.

Functiebeschrijving

Het opstellen en, in samenwerking met projectmedewerkers en de communicatieafdeling, uitvoeren van een communicatiestrategie met extra aandacht voor de inzet van sociale media. Denk hierbij aan:
- Werving deelnemers
- Werving sponsoren
- Informeren deelnemers
- Verslaglegging van het evenement
- Delen van succesverhalen
- Communicatie met collega-organisatoren

Wat vragen wij

Voor deze afstudeeropdracht zijn naast de kennis en vaardigheden uit je studie de volgende kenmerken en eigenschappen van belang:

- Voor de opdracht relevante HBO- of WO-opleiding
- Bedreven in communicatie via social media
- Basisvaardigheden grafische vormgeving/multimedia inzet
- Doe-mentaliteit en teamspirit
- Creatief, juist met beperkte middelen

Wat bieden wij

- Stageovereenkomst met het UMCG
- Goede begeleiding in het UMCG
- Werkplek met pc en telefoon
- Studentenwerkoverleg (inloopuur) voor intervisie, vragen en ondersteuning
- Nestor: een omgeving speciaal voor afstudeerders met informatie, links, tips & trics die je kunnen helpen tijdens je afstudeerperiode in het UMCG

Meer informatie

Neem voor meer informatie contact op met:

afstuderen@umcg.nl (niet gebruiken voor sollicitaties)

Extra informatie kan worden verkregen via een van de volgende links:
Hacking Health Groningen
Aftermovie

Solliciteren

Je kunt uitsluitend reageren via het digitale sollicitatieformulier onderaan deze pagina. Meteen na het verzenden van het digitale sollicitatieformulier wordt een ontvangstbevestiging gemaild met nadere informatie. Genoemde uiterste reactiedatum in het vacatureoverzicht is niet van toepassing op deze vacature. De vacature blijft op de website staan totdat een geschikte student is gevonden voor deze opdracht.

Digitaal sollicitatieformulier