Financieel administrateur

Werkzaamheden

Jij kijkt graag tot ver achter de komma. Je zet informatie om naar duidelijke journaalposten. Heeft financiële administratie geen verrassingen voor jou? Dan zijn we erg benieuwd naar je ervaring en motivatie!


Het profiel

Wij willen pensioen easy maken. En onze klanten - 23 pensioenfondsen - de beste dienstverlening bieden. Als ervaren financieel administrateur ben je verantwoordelijk voor de gehele financiële administratie van een of meerdere van deze pensioenfondsen. Je bewaakt continu de liquiditeit van de fondsen. En vertaalt dit naar liquiditeitsbegrotingen en voorstellen tot afstorting of onttrekking van gelden bij vermogensbeheerders.

Je overziet de uitkomsten van de financiële stromen en zet deze om naar heldere overzichten. Deze stem je af met je collega's van de afdeling Verslaggeving en Rapportage, zodat zij hiermee verder kunnen. Daarnaast houd je interne en externe deadlines goed in de gaten en stuur je bij waar nodig. En zie je kansen voor verbeteringen in processen en werkwijzen? Dan laat je die zeker niet liggen.

In deze functie verwachten we van jou dat je:
  • de gehele financiële administratie in het boekhoudpakket Exact Globe voert;
  • gegevens van een pensioenfonds verzamelt, verwerkt, controleert en archiveert;
  • gevraagd en ongevraagd met verbetervoorstellen komt;
  • vragen beantwoordt van collega's buiten de afdeling en van externen, zoals accountants en vermogensbeheerders.
Dit ben jij
Financiële administratie kent voor jou geen verrassingen. Je houdt ervan om met cijfers te werken, bent accuraat en werkt planmatig en overzichtelijk. Je bent nuchter en communiceert helder en klantgericht. Ook contact opnemen met externe partijen vind jij geen probleem. Intensief samenwerken met collega's overigens ook niet. Want dat is voor jou net zo vanzelfsprekend als zelfstandig zaken oppakken. Verder kun je goed omgaan met deadlines. Want je weet hoe belangrijk die zijn. Je hebt bovendien een kritische blik en bent niet bang om je mening te geven. Je helpt juist graag mee om onze processen en werkwijzen te verbeteren!

Daarnaast:
  • heb je een afgeronde hbo-opleiding in een financiële of administratieve richting;
  • heb je enkele jaren ervaring in een soortgelijke functie;
  • is kennis van Excel en Exact Globe een pre;
  • is ervaring met projectadministratie een pre.



Afdeling

Je komt te werken op de afdeling Financiële Administratie. Deze afdeling voert de administratie voor zo’n 23 pensioenfondsen uit en is verantwoordelijk voor een tijdige, juiste en volledige registratie van de financiële mutaties in het grootboek. De afdeling bestaat uit 15 enthousiaste collega’s, verdeeld over 2 teams.


Bedrijfsinformatie

Vanuit Groningen werken we aan het beste digitale pensioenplatform. 23 pensioenfondsen, duizenden werkgevers en 3,7 miljoen Nederlanders rekenen op onze dienstverlening. Of het nu gaat om een pensioenuitkering die juist én op tijd is, of om een actueel overzicht van het opgebouwde pensioen. Zo maken we pensioen 'easy'.

Waarom TKP?
  • De inhoud van ons werk, veel ruimte om met eigen ideeën te komen en energieke collega's die elkaar graag helpen;
  • Veel sportieve en gezellige activiteiten, zoals een wekelijkse bootcamp, fiets- en skiweekenden en een maandelijkse borrel;
  • Veel aandacht voor persoonlijke ontwikkeling - van workshops en coaching tot persoonlijk opleidingsplan.
Fijne voorwaarden
De functie is gewaardeerd in schaal 6. Je salaris is afhankelijk van je opleiding en ervaring en bedraagt minimaal € 2.520,92 en maximaal € 3.601,31 op basis van een 38-urige werkweek. Daarnaast krijg je een flexibel arbeidsvoorwaardenbudget van 16,7% boven op je bruto maandsalaris. Je valt onder de cao van onze moeder Aegon, profiteert van een uitgebreid pakket aan voorwaarden en vrije dagen én krijgt uren voor vrijwilligerswerk.


Contactinformatie

Wij ontvangen graag jouw motivatie en cv. Je kunt tot en met 23 oktober 2019 reageren via onze website. Voor meer informatie over deze functie kun je contact opnemen met Marleen Vos, senior medewerker Financiële Administratie, via 050-582 19 11 of vos.m@tkppensioen.nl. Vragen over de procedure kun je stellen aan Nourdin Bourjel, recruiter, via 06-82 70 59 16 of bourjel.n@tkppensioen.nl.

Goed om te weten: acquisitie op basis van deze vacature heeft geen zin, werven doen wij zelf.

Reageer op deze vacature