Business controller

Over TKP Investments

Wij weten de weg in een wereld waar rendement, risico, stabiliteit, continuïteit en vertrouwen belangrijk zijn. TKP Investments is specialist in strategisch advies en vermogensbeheer. Wij bieden volledige dienstverlening aan pensioenfondsen en charitatieve instellingen op dat gebied. Daarnaast doen wij de dagelijkse monitoring en het beheer van beleggingsportefeuilles en verzorgen wij rapportages aan fondsbesturen en toezichthouders. TKP Investments hanteert een gestructureerd multi-manager beleggingsproces voor het vermogensbeheer. Dit houdt in dat wij de best-in-class externe vermogensbeheerders selecteren voor het beheer van het vermogen.

TKP Investments (TKPI) is een 100% dochter van Aegon Asset Management (AAM) en heeft circa EUR 25 miljard euro onder beheer. AAM beheert als dochteronderneming van Aegon N.V. wereldwijd EUR 345 miljard voor institutionele beleggers, financiële instellingen en particuliere beleggers.

Over de afdeling Finance & Control

De afdeling Finance & Control heeft als doel om het management van TKPI te adviseren en te ondersteunen. De afdeling is verantwoordelijk voor een juiste en volledige financiële administratie van TKPI, het proces omtrent urenverantwoording, het uitvoeren van de budget & control cyclus, het opstellen van tijdige en juiste managementinformatie, het verbeteren van de financiële sturing van de organisatie en het onderhouden en optimaliseren van de bedrijfsprocessen.

Voorbeelden van werkzaamheden van de afdeling zijn: het betalen van inkoopfacturen, het opstellen van verkoopfacturen, het functioneel beheer van het urenregistratiesysteem Timewriter, het opstellen van financiële begrotingen en tussentijdse prognoses voor TKPI en de pensioenfondsen, het ontwikkelen en opstellen van diverse financiële en niet-financiële rapportages ten behoeve van het management, de aandeelhouder, de organisatie en de pensioenfondsen, het maken van kostprijscalculaties voor Request for Proposals en meerwerkoffertes, het ontwerpen en wijzigen van bedrijfsprocessen en het ondersteunen bij het implementeren van deze processen.

Over de functie

Je belangrijkste taken bestaan uit werkzaamheden op het gebied van business & financial control. Je ontwikkelt en verzorgt managementinformatie (financieel en niet-financieel) vanuit een strategisch oogpunt. Je stelt rapportages, afrekeningen en meerwerkoffertes op voor klanten en beheert het proces omtrent Service Level Agreements met klanten. Daarnaast maak je ad hoc analyses over uiteenlopende onderwerpen. Je beheert het urenregistratiesysteem en je bent de back-up voor het verzorgen van de financiële administratie. Daarnaast ondersteun je de afdeling bij alle voorkomende werkzaamheden.

Je hebt bedrijfskundige en boekhoudkundige kennis en ervaring en bent in staat om verbeteringen in het werkproces te signaleren en te analyseren. Je hebt goede analytische vaardigheden en je maakt je nieuwe informatie en inzichten snel eigen en past deze effectief toe.

Je bent een teamspeler die tevens zelfstandig werkt. Je herkent wat belangrijk en urgent is in je eigen werk en wijzigt de eigen prioriteiten indien nodig. Je onderzoekt de wensen en behoeften van de (interne) klanten en speelt daar effectief op in.

Profiel

  • Je beschikt over een HBO/WO-opleiding met bedrijfseconomische of bedrijfskundige achtergrond • Je hebt kennis van o.a. managementinformatie, bedrijfsprocessen, bedrijfsorganisatie en administratieve dienstverlening
  • Je hebt een proactieve houding en instelling
  • Je bent analytisch, gestructureerd en resultaatgericht
  • Je hebt gevorderde kennis van Word, Excel en Access
  • Je beheerst de Nederlandse en Engelse taal goed

Aanbod

Actieve aandacht voor je persoonlijke en professionele ontwikkeling, en goede primaire en secundaire arbeidsvoorwaarden zijn bij ons vanzelfsprekend. Medewerkers krijgen bij ons ruimte om initiatief te nemen en eigen ideeën uit te voeren. Wij staan achter de kernwaarden samenwerken, duidelijkheid bieden en verwachtingen overtreffen. Er is veel aandacht voor coaching en opleiding. Wij geven je de randvoorwaarden voor jouw succes.

Standplaats van de functie is Groningen.

Sollicitatie en informatie

Heb je interesse in deze functie en voldoe je aan de gestelde eisen, dan nodigen wij je graag uit te solliciteren. Wil je meer informatie, bel dan gerust met Marijke Baggelaar (manager Finance en Control ) op  050 317 53 52 of met Natasja van Heukelingen (HR Business Partner) op 6 232 783 06. Voor meer informatie over onze organisatie verwijzen we je naar onze website www.tkpinvestments.com. Pre-employmentscreening is een onderdeel van de sollicitatieprocedure.

Je kunt je interesse kenbaar maken tot en met 23 januari 2017. De vacature is zowel intern als extern geplaatst. Bij gelijke geschiktheid krijgen interne sollicitanten voorrang.

SOLLICITEER