Groninger Huis | Medewerker Planning & Control

Over Woonstichting Groninger Huis

Wij verhuren ca. 4600 VHE’s in de provincie Groningen. We bezitten woningen in de gemeenten Midden-Groningen, Oldambt, Delfzijl en Appingedam.
Duurzaamheid is een speerpunt in ons beleid. Voor ons staat voorop dat we onze kerntaken kunnen blijven waarmaken: bijdragen aan een goed én betaalbaar woon- en leefklimaat. Hierin staan onze bewoners en woningzoekenden altijd voorop.
Onze kernwaarden sluiten daarop aan: onze medewerkers zijn samenwerkings-, klant-, resultaat- en ontwikkelingsgericht, tonen durf en zijn integer.

Functieprofiel 

Medewerker Planning & Control (m/v)

Per 1 september hebben wij een vacature voor een medewerker Planning & Control op de afdeling Financiële bedrijfsvoering & ICT (F&I). Vanuit deze rol lever je een bijdrage aan werkzaamheden m.b.t. de grootboekregistratie, subadministraties, jaarwerk en de interne controle en fiscale aangiften. 

De medewerker Planning & Control  is verantwoordelijk voor de voortgang van de dagelijkse administratie en een effectieve interne controle. Je werkt hierin nauw samen met de controller en je collega’s van de afdeling F&I. Je rapporteert rechtstreeks aan de Manager F&I.

Kerntaken in deze functie zijn o.a.:

  • Je assisteert bij het samenstellen van het jaarwerk en aanleveren van gegevens voor externe toezichthouders (dPi, dVi) en je bent verantwoordelijk voor aanlevering benchmarkonderzoeken en enquêtes
  • Je genereert relevante gegevens uit het primaire systeem t.b.v. het jaarwerk en rapportages
  • Op verzoek bereken je scenario’s door met behulp van het pakket FMP 
  • Je verricht interne controlemaatregelen, voert interne audits uit en adviseert de interne organisatie op het gebied van de interne controle
  • Je verwerkt financiële gegevens t.a.v. de gefaseerde projectadministratie van vastgoedprojecten
  • Je voert de VVE administratie, levert gegevens aan voor de VPB aangifte, e.d.
  • Je zorgt voor de samenstelling en het beheer van de assurantieportefeuille

Belangrijk voor deze functie is dat je naast ruime financiële kennis ook analytisch bent, in- en doorzicht hebt en houdt op de financiële bedrijfsvoering en beschikt over uitstekende communicatieve vaardigheden. Je hebt regelmatig contact met collega’s, collega corporaties en onze huurderorganisatie. 

Je beschikt over:

  • Een afgeronde (post) HBO opleiding en HBO+ werk- en denkniveau
  • Affiniteit met volkshuisvesting
  • Ruime kennis van de financiële (werk)processen, treasury en interne controle
  • Inzicht in actuele fiscale wet- en regelgeving
  • Flexibiliteit in een dynamische omgeving
  • Gedegen kennis van (kantoor)automatisering

Een assessment maakt mogelijk onderdeel uit van de procedure.

Meer info?

Wij bieden een uitdagende functie voor minimaal 32 uur per week met een salaris dat past bij jouw kennis en ervaring en uitstekende arbeidsvoorwaarden conform de cao Woondiensten. Onze organisatie is dynamisch en kent een prettige werksfeer in een open cultuur met volop mogelijkheden tot ontwikkeling. In overeenstemming met ons personeelsbeleid bieden we in eerste instantie een tijdelijke aanstelling aan voor een jaar, maar wel met uitzicht op een vast dienstverband na twee jaar. Heb je vragen over deze vacature of wil je iets weten over onze organisatie, dan kun je rechtstreeks contact opnemen met Ronald Knapper, Manager F&I; telefonisch via 06-570 28 184 of via mail: r.knapper@groningerhuis.nl

Solliciteren?

Pas jij in het gevraagde profiel? Stuur dan je schriftelijke motivatie en CV als .pdf bestand aan
Binda Jager, P&O functionaris op het mailadres b.jager@groningerhuis.nl o.v.v. de functienaam.

Jouw reactie ontvangen we graag voor 24 juli 2019. Sollicitatiegesprekken vinden plaats op 31 juli.

Tot slot

Hoe wij omgaan met jouw gegevens na de procedure lees je op onze website op de pagina Over Ons/AVG.