Belastingdienst

Medewerker Kwaliteit

Functie omschrijving

“Mijn werk is uitdagend en afwisselend. Door de controles die ik uitvoer ontstaat er een goed beeld van wat er goed gaat en waar het beter kan. Naar aanleiding van deze controles heb ik een belangrijke rol in het adviseren van het management. Ik doe dit samen met mijn enthousiaste collega's.'' - Wouter Oude Veldhuis

Je hebt een neus voor financiën en houdt gemakkelijk het overzicht. Je houdt van gevarieerd werk, nieuwe ervaringen en de ruimte voor jouw creatieve ideeën. Deze functie van Medewerker Kwaliteit biedt het je het allemaal. En dan werk je ook nog eens vanuit Apeldoorn met een diverse groep collega’s aan de processen die zorgen dat Nederland financieel gezond blijft.

Je richt interne kwaliteitscontroles in en bent verantwoordelijk voor het controleren van processen voor het innen en uitbetalen van belastinggeld. Zodra je bent ingewerkt start je een posten- en procescontrole. Als je knelpunten signaleert, geef je dit door aan je teamleider en vertel je over de risico’s die uit de controle naar voren zijn gekomen. Vervolgens ga je aan de slag met het in orde brengen van het verbetertraject.

Je voert de regie over de passende verbetermaatregelen. Je ondersteunt en begeleidt jouw collega’s bij het invoeren en toepassen van deze maatregelen in het dagelijks werk. Dankzij jou zijn de werkinstructies altijd volledig en actueel. Je neemt initiatief en schakelt met collega’s op verschillende niveaus binnen de organisatie. Samen werken we aan de beste Belastingdienst voor Nederland en bouwen we aan vertrouwen.

Een bijzondere baan, omdat...

  • je samen met je collega’s ervoor zorgt dat de verwerking van betalingen aan ons én aan onze klanten vlekkeloos verloopt.
  • elke dag anders is. Is het een keer druk in het productieproces? Dan spring jij gewoon bij. Een ideale manier om de processen van de Belastingdienst van binnenuit te leren kennen.
  • de processen van de Belastingdienst iedereen raken. De enorme omvang ervan zorgt dat er – ook voor jou als senior – altijd weer nieuwe uitdagingen zijn.

Maak jij het verschil? Word jij onze nieuwe collega of wil je liever eerst eens praten over jouw misschien wel toekomstige werkzaamheden?
Neem gerust telefonisch contact op of whatsapp met Ruben Scholten, teamleider cluster Inning, telefoonnummer 06 - 31 96 48 06.

Functie-eisen

  • Je hebt een mbo+ niveau en bij voorkeur een diploma in een administratieve, economische of juridische richting.
  • Je hebt aantoonbare ervaring met het begeleiden en motiveren van een team.
  • Je beschikt over didactische vaardigheden ten aanzien van een mix van persoonlijkheden.
  • Je kunt goed overweg met Word en Excel.
  • Je hebt bij voorkeur kennis op het gebied van inning en invordering.
  • Het is een pre als je ervaring hebt met het opzetten/inrichten van interne controles.

Jouw competenties:

  • analyseren
  • overtuigingskracht
  • doorzettingsvermogen
  • plannen en organiseren
  • resultaatgerichtheid

Arbeidsvoorwaarden

Salaris: €2817,- tot €3782,- bruto per maand
Dienstverband: Tijdelijke aanstelling / Arbeidsovereenkomst voor bepaalde tijd met uitzicht op onbepaalde tijd
Uren per week: 32 tot 36 uur per week

Overige arbeidsvoorwaarden

Naast salaris ontvang je ook een individueel keuzebudget (IKB). Jouw IKB bestaat uit geld (IKB-budget) en tijd (IKB-uren). Het IKB geeft je de mogelijkheid om naar eigen keuze een deel van je IKB-budget te laten uitbetalen op de door jou gekozen tijdstippen. Én je hebt de mogelijkheid om je IKB-budget deels om te zetten in verlof of andersom. Ook kun je het IKB-budget besteden aan een fiscaal-vriendelijk doel, zoals bijvoorbeeld een fiets, bedrijfsfitness of vakliteratuur. De Rijksoverheid hecht sterk aan persoonlijke groei en loopbaanontwikkeling en biedt daarvoor tal van mogelijkheden. Tot de secundaire arbeidsvoorwaarden behoren onder meer studiefaciliteiten, ouderschapsverlof en een vergoeding woon-werkverkeer. Wij verwachten van onze werknemers dat ze integer zijn en we vragen aan nieuwe medewerkers een Verklaring Omtrent Gedrag (VOG). Als deze niet kan worden overlegd, volgt geen arbeidsovereenkomst of wordt de arbeidsovereenkomst na uiterlijk 3 maanden beëindigd wanneer duidelijk is dat geen VOG overgelegd kan worden.

Bijzonderheden

We ontvangen je brief en cv graag in een Word- of PDF-bestand. Als je een beroep doet op een voorrangspositie, stuur dan ook een kopie van die kennisgeving mee.

Onze selectieprocedure voor deze functie ziet er als volgt uit:

  • Allereerst wordt beoordeeld of een voorrangskandidaat binnen de Rijksoverheid in aanmerking komt voor deze functie.
  • Daarna wordt beoordeeld of jouw cv en motivatiebrief voldoen aan de gestelde functie-eisen. 
  • Op 21 en 23 februari 2023 vinden de selectiegesprekken plaats. Onderaan deze vacature vind je meer uitleg over de stappen die je doorloopt in de sollicitatieprocedure.

De voorkeur gaat uit naar kandidaten die het meest aansluiten bij het opgestelde profiel. Dit heeft betrekking op zowel de genoemde kennis en werkervaring als op het opleidingsniveau. Vermeld deze daarom duidelijk in je cv.

Medewerkers van de Belastingdienst die korter dan drie jaar in hun huidige functie werkzaam zijn of bezig zijn met een startopleiding of inwerktraject verzoeken we om in hun motivatiebrief duidelijk aan te geven wat de reden is om binnen de termijn van drie jaar te solliciteren. 

De Belastingdienst zet zich in voor de banenafspraak: zoveel mogelijk banen realiseren voor mensen met een arbeidsbeperking. Val jij in deze doelgroep? Wij zullen je ondersteunen zodat je optimaal kunt functioneren, en daarmee jouw bijdrage aan Nederland kunt leveren. Of het nu gaat om aanpassingen op je werkplek, bepaalde voorzieningen in het vervoer of bijvoorbeeld vergoedingen van het UWV: samen met jou, je leidinggevende én een jobcoach gaan wij kijken naar jouw kwaliteiten en mogelijkheden om een passend werkpakket uit te voeren. Wil jij weten of je hierbij hoort en wat dit exact betekent voor jou? Lees hier meer.

Een (online) voorselectietest en/of een assessment kan deel uit maken van de sollicitatieprocedure, evenals het maken van een casus, het opvragen van referenties en (online) screening, bijvoorbeeld via databanken, (zoekmachines) en sociale netwerken.

Jouw sollicitatie wordt alleen in behandeling genomen als je met de sollicitatie-button reageert en je cv en motivatiebrief zijn bijgesloten. Na sluitingsdatum is het niet meer mogelijk om je sollicitatie in behandeling te nemen. Houd er rekening mee dat het solliciteren technische problemen met zich mee kan brengen. Wacht hiermee dus niet tot het laatste moment. 

Belastingdienst

Bij de Belastingdienst werken ongeveer 25.000 mensen verspreid over het hele land aan een financieel gezond Nederland. Dit doen we door eerlijk en zorgvuldig belastingen en premies volksverzekeringen te heffen, te innen en te controleren en fraude op te sporen. De Belastingdienst maakt het burgers en bedrijven zo gemakkelijk mogelijk om verplichtingen na te kunnen komen en gebruik te kunnen maken van rechten. Dat gebeurt met passende dienstverlening, door massale processen juist en tijdig uit te voeren én door adequaat toezicht uit te oefenen. De Belastingdienst is sterk in ontwikkeling en heeft de ambitie om de beste Belastingdienst voor Nederland te zijn met focus op fiscale taken en vakmanschap. Lees meer over de Belastingdienst op: https://over-ons.belastingdienst.nl/

Directie Centrale Administratieve Processen

De directie Centrale Administratieve Processen (CAP) is het kloppend hart van de Belastingdienst. Iedereen in Nederland heeft met ons te maken. Jaarlijks versturen en verwerken wij meer dan 316 miljoen brieven, e-mails, aanslagen en aangiften. De verantwoordelijkheid voor de ontvangst, verwerking en verzending van alle fiscale gegevens van én aan burgers en bedrijven ligt bij ons. CAP is georganiseerd in vier onderdelen: Gegevens, Heffing, Inning en Centrale Functies. 

Samen zorgen zij ervoor dat iedereen in Nederland een aanslagbiljet krijgt, aangifte kan doen of een toeslag ontvangt. Om al deze gegevens op een verantwoordelijke en juiste manier te kunnen verwerken voert CAP miljoenen handelingen door, grotendeels geautomatiseerd. Onze ambitie? Massaal persoonlijk maken. Door zoveel mogelijk te digitaliseren, optimaliseren en slim gebruik te maken van data kunnen we dit mogelijk maken. Dit vraagt om medewerkers die mee- en vooruitdenken, nieuwsgierig zijn en zichzelf continu willen blijven ontwikkelen. 


Reageer op deze vacature