(Junior) adviseur planning & control

Wat ga je doen?
Samen met jouw collega adviseurs uit het team planning & control (P&C) ben je verantwoordelijk voor het in control houden van de organisatie.

Tijdens een werkdag kunnen de volgende werkzaamheden op de agenda staan:

Het management van de rechtbank Noord-Nederland kan niet zonder sturingsinformatie en adviezen. Die onmisbare informatie ga jij als P&C adviseur leveren. Belangrijke gegevens over bijvoorbeeld personeel, productie, financiën en ICT moeten goed in de boeken komen. Jij helpt dat te realiseren en zorgt ervoor dat het goed blijft gaan. Die gegevens worden ingezet voor de diverse planning & control producten (begroting, verantwoordings-rapportages en de jaarrekening). Jij weet die technische gegevens als geen ander te vertalen naar begrijpelijke en bruikbare informatie, waarmee het management  kan werken. Kort gezegd: jij zorgt er voor dat we zien wat de resultaten van onze werkprocessen zijn. Jouw doel? Het management ondersteunen door heldere informatie en knelpunten in beeld te brengen en mogelijke scenario’s voor een adequate aanpak aan te reiken. Kortom: een functie die van belang is voor de sturing van de organisatie.

Michel, een collega P&C-adviseur van RNN, over het werk: “Het leukst aan mijn werk vind ik de variatie aan werkzaamheden. Als team P&C zijn we altijd bezig met gegevens en informatie voor alle clusters. Daardoor krijg je van alle vakgebieden wel iets mee en ontdek je dat er een hele wereld achter de cijfers zit.”

Het team
Het team bestaat uit 8 medewerkers en een teamleider en werkt nauw samen met de controller. Het team is onderdeel van het cluster bedrijfsvoering, samen met andere teams zoals: Communicatie en Personeel & Organisatie. Door de nauwe samenwerking is je werk nooit hetzelfde! Zo kan het bijvoorbeeld gebeuren dat je door iemand uit het team Communicatie wordt benaderd om informatie te achterhalen voor een persvraag, of om ondersteunende informatie te leveren voor een informatie- of banenmarkt.  Met elkaar leveren wij een professionele en klantgerichte bijdrage aan de clusters bestuursrecht, strafrecht en civielrecht, en aan het bestuur van de rechtbank.

 Michel: “Wat ik heel plezierig vind is het teamgevoel. Ondanks dat we veel thuiswerken, zijn we ons wel bewust van het gezamenlijke belang en is iedereen bereid om elkaar te helpen, een stapje extra te zetten als het nodig is en taken van elkaar over te nemen. Als medewerker krijg je het vertrouwen en de tijd  om ergens in te groeien. Bij vragen kun je altijd bij iemand terecht. Niemand voelt zich belangrijker of groter dan een ander.”

 De rechtbank verzorgt vanuit drie volwaardige locaties in Assen, Groningen en Leeuwarden de rechtspraak in de drie Noordelijke provincies. Met ruim 750 medewerkers behandelen wij jaarlijks ongeveer 190.000 zaken.

Wat wij bieden
Om te beginnen een leuke, informele werksfeer in een team waarin een sterke verbondenheid is tussen de collega’s. We doen het samen en hebben plezier met elkaar. Wij werken ook na Corona vaak thuis, maar ook op kantoor.

 De arbeidsvoorwaarden zijn prima geregeld volgens de CAO Rijk. Wat belangrijke punten op een rij:

  • een salaris in schaal 8 (minimaal € 2.675,81 en maximaal € 3.617,09 op basis van 36 uur);
  • een individueel keuzebudget (IKB-budget) van 16,37% van je jaarsalaris. Dit is inclusief je vakantiegeld en eindejaarsuitkering. Je kunt dit budget bijvoorbeeld laten uitbetalen of in vrije dagen omzetten of je gebruikt het voor fiscaalvriendelijke doelen, zoals een fiets of studie;
  • een goede verlofregeling en flexibele werktijden zorgen voor een plezierige balans tussen werk en privé;
  • pensioenopbouw volgens het ABP;
  • een tijdelijk contract voor 36 uur per week voor een jaar om je geschiktheid te bepalen en daarna de mogelijkheid voor een vast contract;
  • er zijn voldoende mogelijkheden voor het volgen van opleidingen, trainingen en cursussen, zowel in company als buiten de deur en zowel individueel als met het team;
  • jouw werklocatie is Groningen, maar je werkt ook op de andere locaties Assen en Leeuwarden;
  • wij stimuleren het reizen met OV! Je krijgt een OV-chipkaart waarmee je gratis naar je werk reist. Ook het fietsgebruik wordt gestimuleerd. Hiervoor zijn verschillende mogelijkheden.

Wat wij vragen
Heb jij het in je? Stel jij met jouw kennis & ervaring gerichte vragen om daarmee de informatiebehoefte vanuit het management in kaart te brengen en de vertaling te maken, zie jij het als een uitdaging om met cijfers en analyses bezig te zijn en schakel je makkelijk met collega’s? Dan kan dit jouw baan zijn.

Starters nodigen wij ook uit om te solliciteren.

 Wat we verder van jou vragen:

  • MBO+ werk- en denk niveau;
  • kennis van en ervaring met Excel;
  • dat je nauwkeurig werkt, problemen analyseert, beoordeelt en aanpakt en daarbij samenwerkt met het team;
  • handigheid in het verzamelen, interpreteren en samenstellen van data en dit vertalen in relevante (management-) informatie;
  • ervaring in de verwerking van geautomatiseerde gegevens;
  • een paar jaar werkervaring, liefst in een zelfde soort functie is een pré maar geen vereiste.

 Voor alle medewerkers van de rechtbank Noord-Nederland geldt dat zij de Friese taal (passief) beheersen of – zo nodig – de bereidheid hebben tot het volgen van een cursus Fries verstaan en lezen.

Interesse?
Zoek jij inhoudelijke veelzijdigheid en uitdaging in jouw vakgebied en wil jij meewerken aan een rechtvaardige samenleving? Dan is deze functie bij de Rechtspraak iets voor jou. Solliciteer via de button ‘solliciteren’ op de site van de rechtspraak. Dit kan tot 7 juli 2022.

Werknemers met een verplichte VWNW-status en medische herplaatsingskandidaten hebben voorrang. Na toepassing van de VWNW-voorrangsregels hebben interne kandidaten bij gelijke geschiktheid de voorkeur.

Voor informatie over de functie kun je contact opnemen met Gabi Bloem, controller, op tel.nr. 06 46 80 05 10. Het functieprofiel kun je opvragen via sollicitaties.rb.nnl@rechtspraak.nl  
Heb je vragen over de procedure, bel dan met Aukje Veldmans, werving & selectie, op tel.nr. 06 46 82 61 94.

De sollicitatiegesprekken zijn op donderdag 14 juli 2022. De eerste selectie doen wij op basis van brief, CV, ervaring en opleiding.

Online screening, bijvoorbeeld via zoekmachines en sociale netwerken, kan onderdeel zijn van het selectieproces.