Vergunningverlener wet natuurbescherming

De afdeling Landelijk Gebied en Water (55 medewerkers) kenmerkt zich als een afdeling met betrokken medewerkers.  Medewerkers geven vorm aan beleids(uitvoering) op het gebied van natuur, landschap en water. Daarnaast vinden wij uitvoering van projecten belangrijk, dit doen wij via het Programma Landelijk Gebied. Waar de afdeling zich in ontwikkeld heeft is het schakelen tussen inhoud, bestuur en het externe netwerk. 

De provincie is bevoegd gezag voor een groot aantal wetten en verordeningen. Het betreft onder andere de Natuurbeschermingswet, Flora- en Faunawet, Boswet (vanaf 2017 samengevoegd in de Wet Natuurbescherming). De uitvoering van deze wetgeving is ondergebracht bij het team groene wetten. Voor dit team hebben we versterking nodig en zijn wij op zoek naar een ervaren, flexibele vergunningverlener met specialistische kennis op het gebied van de natuurwetgeving. Het gaat hier in het bijzonder om de vergunningen van de huidige wet Natuurbescherming, vanaf 2017 de vergunningen gebiedsbescherming. 

 

Wat vragen wij?

Als lid van het team groene wetten hou je je bezig met het verlenen van vergunningen op grond van de huidige Natuurbeschermingswet, inclusief de Programmatische Aanpak Stikstof. Je hebt een brede visie op het werkveld van natuur en agrarische bedrijven.

Je houdt je vooral bezig met het beoordelen van vergunningaanvragen naar effecten op de kwaliteit van de natuur. Je bereidt zelfstandig vergunningen voor en begeleidt het gehele proces vanaf aanvraag tot vaststelling. Je werkt samen met je collega’s aan vergunningverlenende, toezichthoudende en handhavende taken op het gebied van natuur.

 

De functie-eisen zijn:

  • Academisch/HBO denk- en werkniveau.
  • Milieukunde-opleiding en inzicht in milieuaspecten zijn een pré.
  • Relevante ervaring als vergunningverlener.
  • Gedegen kennis en ervaring van de wet natuurbescherming.
  • Kennis en affiniteit met aspecten in het landelijk gebied en ecologie in het bijzonder.
  • Kennis van de wettelijke vereisten rond aard, omvang, diepgang van voor toestemmingsverlening benodigd ecologisch onderzoek.
  • Kennis en ervaring met advisering in een politiek bestuurlijke organisatie.

Je kunt zowel goed zelfstandig als in teamverband werken en bent daarbij creatief binnen de gegeven kaders. Tevens heb je analytisch vermogen en ben je accuraat, adviesvaardig, doel- en resultaatgericht en kun je snel schakelen tussen tijd en kwaliteit.

Het gevraagde competentieprofiel: doelgericht handelen, klantgerichtheid, netwerkvaardigheid, integraal werken, probleemanalyse en conceptuele flexibiliteit.

  

 

 

Wat bieden wij?

Het salaris bedraagt, afhankelijk van kennis en ervaring, maximaal € 3.887,77 (functieschaal 10) bruto per maand bij een volledig dienstverband.  Bovenop uw salaris ontvangt u 21,62% Individueel KeuzeBudget (IKB).

De aanstelling voor een jaar op proef, wat bij goed functioneren wordt omgezet in een aanstelling voor onbepaalde tijd, betreft 36 uren per week (feitelijke werktijd 40 uren per week inclusief 4 uren opbouw ATV). De organieke functiebeschrijving is beleidsmedewerker A.

 

 

Informatie

Voor meer informatie over de functie kun je contact opnemen met de coördinator van de afdeling, mevrouw H. Krans-Kors, tel. 050 - 316 4660. Voor meer informatie over de procedure kun je contact opnemen met P&O-medewerker, de heer G. Kuizenga, tel. 050 - 752 7100.

 

Sollicitatie

Jouw sollicitatie met cv ontvangen wij graag uiterlijk 7 december 2016. Solliciteren kan via deze link.

Het sollicitatiegesprek staat gepland op 16 december 2016.

Voor deze functie is een Verklaring Omtrent Gedrag (VOG) vereist.

 

 

Deze vacature wordt   gelijktijdig in-  en  extern uitgezet.

 

 

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.