Senior HRM Adviseur

Ben jij als Senior HRM Adviseur ook goed thuis in organisatieontwikkeling?
Dan hebben wij een uitdagende functie voor je!

De samenleving verandert in een rap tempo en de rol van de overheid wordt daardoor anders. Veel vraagstukken zijn complex en worden opgepakt door verschillende partijen. Wij werken hierin steeds meer samen met inwoners en organisaties en worden daardoor onderdeel van netwerken. De nieuwe ‘netwerksamenleving’ vraagt om een ambtelijke organisatie, die flexibel en wendbaar kan functioneren. De provincie Groningen draagt op veel gebieden haar steentje bij. Thema's zijn onder andere: de energietransitie, klimaatakkoord, leefbaarheid, het aardbevingsdossier en de Omgevingswet.

De afdeling Personeel en Organisatie levert hieraan een actieve bijdrage. Nú nog afdeling P&O, maar we zijn in ontwikkeling naar een HRM afdeling, waar we nog meer die positief kritische gesprekspartner van de organisatie zijn waarmee wij nauw in verbinding staan. De inhoudelijke opgaven zijn daarbij leidend, de organisatievorm en de HR instrumenten volgend.

Wat ga je doen?
Als Senior HRM Adviseur adviseer je het management van de verschillende afdelingen op strategisch niveau bij complexe personele vraagstukken. Je doet dit met overtuigingskracht en maakt daarbij snel verbindingen tussen verschillende onderwerpen. In het team werk je nauw samen met de Organisatie- en Personeelsadviseurs. Een belangrijk aandachtspunt is de Omgevingswet, waarbij je de link weet te maken met organisatieontwikkeling. Je hebt een goed onderbouwde, actuele visie op HRM, dit maakt dat je een klankbord bent van je HRM collega’s. Ze gaan graag naar je toe voor advies, op basis van jouw uitstraling en expertise. En niet onbelangrijk: je brengt een positieve bijdrage in dit team en hebt gevoel voor humor!

Wie ben jij?

  • Je beschikt over academisch werk- en denkniveau en hebt een HRM-opleiding afgerond;
  • je hebt meerdere jaren relevante werkervaring en beschikt over sterke adviesvaardigheden;
  • je hebt kennis van en ervaring met organisatieontwikkeling;
  • je bent omgevingssensitief en bent daarbij klant- en resultaatgericht;
  • je hebt een open houding en bent in staat om zaken scherp te stellen en te spiegelen;
  • je weet verbinding te leggen tussen (externe) ontwikkelingen en organisatievernieuwing en weet dit te vertalen in concrete resultaten.

Dit hebben we te bieden

  • De functie is voor één jaar;
  • Een 40-urige werkweek, inclusief 4 uren opbouw ATV;
  • Een bruto voltijd maandsalaris tussen de € 3.287,- en € 4.696,- in functieschaal 11. Afhankelijk van jouw kennis en ervaring word je ingeschaald.
  • Bovenop jouw salaris ontvang je 22,37% Individueel KeuzeBudget (IKB).
  • Reiskostenvergoeding van 75% o.b.v. Openbaar Vervoer.

Aandacht  voor  persoonlijke  ontwikkeling  vinden  we belangrijk. Iedere medewerker heeft bij ons de beschikking over een persoonlijk ontwikkel budget van € 5.000,- per vijf jaar.

Informatie
Voor meer informatie over de functie kun je contact opnemen met het hoofd van de afdeling Personeel en Organisatie, Bernard Kromme, tel. 050 - 316 4194. Voor meer informatie over de procedure kun je contact opnemen met personeelsadviseur, Gerwin de Boer, tel. 050 - 316 4204.

Sollicitatie
Jouw sollicitatie met cv ontvangen wij graag uiterlijk 5 mei 2019. Solliciteren kan via deze link. Het sollicitatiegesprek staat gepland op woensdag 22 mei.