Omgevingsmanager

Waarom hebben we jou nodig?

Binnen onze projecten ben jij de schakel tussen het project, de bestuurlijke en de maatschappelijke omgeving. Je voert veel overleggen met interne en externe betrokkenen. De belangen van de verschillende betrokkenen weet je te vertalen naar maatregelen en eisen voor het project. Je werkt in teamverband en je hebt veel afwisseling in je dagelijkse werkzaamheden. Je werkt aan uitdagende projecten zoals de Rondweg Bedum, HOV Leek, maar ook onderhoudsprojecten aan de provinciale infrastructuur. 

Als omgevingsmanager heb je de volgende taken:

  • verantwoordelijk voor het onderhouden van in- en externe contacten en het bespreken van het project met vertegenwoordigers van doelgroepen, bewoners, branches, overheden, aannemers en adviesbureaus en het goed in kaart brengen en afwegen van alle belangen.
  • je initieert en/of organiseert informatiebijeenkomsten (klein en/of groot), luistert goed en inventariseert de wensen en belangen van alle betrokken partijen.
  • het vergunningenproces van projecten initiëren en goed bewaken.
  • je signaleert proactief onderwerpen vanuit de omgeving die in- en extern invloed kunnen hebben op de kwaliteit van een project.

 Wat neem je mee?

  • HBO+/WO werk- en denkniveau, bij voorkeur op het gebied van technische bestuurskunde, communicatie,  civiele techniek en/of planologie;
  • Bij voorkeur twee jaar aantoonbare ervaring binnen de overheid met het werken aan mobiliteit en/of infrastructurele projecten in een bestuurlijke omgeving;
  • Aantoonbare kennis en ervaring op het gebied van verkeer, verduurzaming van infrastructuur en/of railprojecten is een pré;
  • Vaardigheid in het inschatten van de bestuurlijke verhoudingen en de technische haalbaarheid van projectresultaten;
  • Inzicht in maatschappelijke en vaktechnische ontwikkelingen in relatie tot het beleidsgebied.

De provincie Groningen is jouw werkplek

Jouw vak oefen je uit vanuit ons provinciehuis, aan de voet van de Martinitoren in het hart van de stad Groningen. We werken met ruim 800 collega’s aan de ontwikkeling van onze mooie provincie. Flexibel, samen en gedreven maken we ons hard voor stad en ommelanden.

De afdeling Mobiliteit-Projecten levert vanaf de initiatieffase van infrastructurele projecten expertise op het gebied van projectleiding, projectbeheersing en omgevingsmanagement. De afdeling is verantwoordelijk voor projecten voortkomend uit groot onderhoud en nieuwbouwprojecten van

infrastructuur vanaf de planfase tot en met realisatiefase. Daarnaast is de afdeling betrokken bij grote projecten zoals de pilot 'Dubbele Dijk' uit het programma Eems-Dollard 2050.

De afdeling Mobiliteit-Projecten is een van de vier afdelingen binnen het mobiliteitsveld van de provincie Groningen. De andere drie afdelingen, waar nauw mee wordt samengewerkt, zijn: Beheer & Onderhoud, Ingenieursbureau en Mobiliteit-Beleid.

 Dit verdien jij

  • Een functie voor 1 jaar met optie tot verlenging.
  • Een werkweek van 40 uur, met opbouw van 4 uur ATV per week (1 fte).
  • Een bruto maandsalaris tussen de € 2.811,95 en € 4.017,08 (voltijdsalaris, functieschaal 10). Het precieze bedrag stemmen we af op jouw kennis en ervaring.
  • Individueel Keuze Budget van 22,37% bovenop jouw salaris.
  • Reiskostenvergoeding van 75% o.b.v. Openbaar Vervoer.
  • Flexibel werken, zowel qua tijd als locatie.

Aandacht voor persoonlijke ontwikkeling vinden we belangrijk. Iedere medewerker heeft bij ons de beschikking over een persoonlijk ontwikkel budget van € 5.000,- per vijf jaar.

Informatie

Voor meer informatie kun je contact opnemen met Bart Koster, projectleider, tel.: 050 316 4577.  Voor meer informatie over de procedure kun je contact opnemen met Milou de Boer, personeelsadviseur, tel.: 050 752 7199.

Goed om te weten

  • Solliciteren kan tot en met 22 april 2019 via deze link
  • De sollicitatiegesprekken staan gepland in week 19.
  • Voor deze functie is een Verklaring Omtrent Gedrag nodig.