Stagiair brandteam Dagblad van het Noorden

Op de Marketingafdeling hebben wij ruimte voor een:

Stagiair brandteam Dagblad van het Noorden

36 uur per week

Wie zijn wij?

Via drie dagbladen en negenendertig weekbladen voorziet NDC mediagroep haar lezers en adverteerders van nieuws en informatie. De merken voelen zich verbonden met hun lezers en met de regio en tonen dit onder andere door op te treden als sponsor van evenementen. 
 

Wij hebben ruimte voor een stagiair op de afdeling Marketing brands en klantrelaties (B2C) binnen het brandteam Dagblad van het Noorden (DVHN). Dit is het grootste merk binnen NDC mediagroep en richt zich op inwoners in Drenthe en Groningen. Onze taak als brandteam is o.a.:

  • het op de juiste manier positioneren van het merk DVHN,
  • (online) producten ontwikkelen,
  • het vergroten van online bereik op de nieuwssite en social media,
  • acties opzetten t.b.v. abonneewerving, abonneebehoud en leadwerving
  • en het ondersteunen we de afdeling Customer Experience die verantwoordelijk is voor abonneewerving en abonneebehoud.

Het enthousiaste DVHN team bestaat op dit moment uit drie medewerkers. Op de hele Marketingafdeling werken zo’n 15 personen. De teams werken intensief samen. Standplaats is Groningen, maar ook dagen op kantoor Leeuwarden zijn van toepassing.

Wat ga je doen?

De specifieke opdrachten en werkzaamheden worden gekozen afhankelijk van je opleidingsrichting, voorkeuren en competenties. Voorbeelden zijn:

  • Ondersteunen of geheel zelfstandig opzetten van (crossmediale) acties t.b.v abonneewerving, abonneebehoud of leadwerving
  •  Ondersteunen in het organiseren van en/of deelnemen aan evenementen
  • Ondersteunen of geheel zelfstandig opzetten van acties omtrent een plan
  • Versturen van nieuwsbrieven
  • Briefings maken voor het ontwerpen van verschillende online en/of offline communicatiemiddelen
  • Rapportages maken van de statistieken van de sites en social media
  • Ondersteunen in de uitvoering van lezersacties/lezersvoordeel
  • Inboeken van advertenties

Wat breng je mee?

Je volgt bij voorkeur een mbo of hbo opleiding in de richting Commerciële Economie, Marketing en Communicatie. Je hebt affiniteit met online marketing en je weet je weg te vinden in de wereld van social media. De ideale kandidaat heeft volgens ons een hands-on mentaliteit, is nauwkeurig, kan goed samenwerken, maar is ook zelfstandig en flexibel. Als marketingstagiair ga je veel schakelen met andere afdelingen en verschillende soorten mensen. Initiatief durven nemen, goed communiceren en open staan voor feedback is daarom belangrijk.

Meer informatie en solliciteren

Voor meer informatie kun je contact opnemen met Lysette Hartman,  (0646138669). Je kunt je belangstelling voor deze functie tot 1 juli a.s. kenbaar maken door je CV en motivatie, wie ben je, waarom wil je graag bij ons stage lopen, wat wil je leren en wat “neem je mee”?, achter te laten via de sollicitatiebutton. 

Uw LinkedIn profiel kan geraadpleegd worden ten behoeve van deze wervingscampagne.