Agentschap Telecom

Programma secretaris Openbaarmaking & Transparantie

Functie omschrijving

Agentschap Telecom heeft een vacature voor een programma secretaris Openbaarmaking & Transparantie. Het betreft hier een arbeidsovereenkomst voor onbepaalde tijd met een invulling van de functie op basis van jouw kwaliteiten. Bijvoorbeeld op het gebied van communicatie of projectmanagement. Actuele maatschappelijke en politieke ontwikkelingen vragen om een transparante overheid. Voor Agentschap Telecom betekent dit met een andere blik kijken naar informatie. Het programma Openbaarmaking en Transparantie draagt bij aan een betrouwbare overheid en zal zich richten op beleid, implementatie en bewustwording. Daarbij werk je nauw samen met de programma-manager. Je bent bekend met de nieuwe wet Wet Open Overheid (Woo) en hebt interesse in (digitale) informatiehuishouding.

Wat ga je doen als programma secretaris Openbaarmaking & Transparantie?

  • Adviseren en meedenken met de programmamanager op inhoud en proces.
  • Bewaken van de voortgang op de programmafases, werkgroepen, deadlines, gemaakte afspraken en genomen besluiten (waar nodig (her)prioriteren na signaleren van knelpunten).
  • Organiseren en voorbereiden van diverse overleggen, uitzetten van acties en het agendabeheer ten behoeve van het programma.
  • Inrichten en beheren van het projectarchief (rapportage, acties en besluiten) incl. procesafspraken over documentatie.
  • Ondersteuning en facilitering van sessies op proces en werkvorm (denk aan brainstorms, workshops en werkgroepen).
  • Verschillende taakaccenten die aansluiten bij het programma en jouw eigen kwaliteiten.

Je werkt vanuit de afdeling S&C en jouw werkzaamheden dragen bij aan het programma Openbaarmaking en Transparantie.
Je zoekt verbinding met aanverwante projecten rondom gegevensmanagement en digitalisering en draagt daaraan bij.
Je bent in staat om deze taken zelfstandig uit te voeren en vindt het uitdagend om met nieuwe werkwijzen en methoden, oplossingen en interventies te vinden die echt werken

Functie-eisen

  • Je hebt een hbo of wo diploma met bijvoorbeeld een bestuurskundige, bedrijfskundige of een communicatie-achtergrond.
  • Je hebt affiniteit met het publieke domein en bent nieuwsgierig naar de maatschappelijke opgaven die volgen uit de actuele wet- en regelgeving.
  • Je kunt goed samenwerken, bent assertief en kunt oplossingsgericht denken.
  • Je werkt zorgvuldig en secuur om kwaliteit te leveren en houdt de voortgang van het programma in het oog.
  • Je communiceert helder, duidelijk en overtuigend.
  • Je beweegt je eenvoudig binnen een organisatie en hebt daardoor snel zicht op de belangrijkste processen en spelers.

Competenties: 

  • accuraat werken
  • oordeelsvorming
  • organisatiesensitiviteit
  • overtuigingskracht
  • plannen en organiseren
  • creatief en 'out of the box' denken
  • zelfontwikkeling

Arbeidsvoorwaarden

Salaris: €3503,- tot €5343,- bruto per maand
Dienstverband: Vaste aanstelling / Arbeidsovereenkomst voor onbepaalde tijd (eventueel met een proeftijd)
Uren per week: 32 tot 36 uur per week

Overige arbeidsvoorwaarden

Naast het salaris ontvang je een Individueel Keuzebudget (IKB). Het IKB bestaat uit geld (16,37% van je bruto jaarsalaris) en tijd. Met het IKB maak jij de keuzes die bij jou passen en kun je een deel van je arbeidsvoorwaarden zelf samenstellen. Je kunt er bijvoorbeeld voor kiezen om een deel van je maandinkomen te laten uitbetalen wanneer jij dat wenst. Ook kun je dit budget omzetten in verlof en andersom of besteden aan fiscaal vriendelijke doelen. De Rijksoverheid hecht sterk aan persoonlijke groei en loopbaanontwikkeling en biedt daarvoor tal van mogelijkheden. Tot de secundaire arbeidsvoorwaarden behoren onder meer verschillende studiefaciliteiten, bedrijfsfitness, volledige vergoeding van je OV-reiskosten woon-werkverkeer en gedeeltelijk betaald ouderschapsverlof.

Bijzonderheden

In verband met de vakantieperiode heeft de vacature een langer plaatsingstermijn. De gesprekken worden gehouden op 8 september 2022.

Na sluitingsdatum zal de vacaturetekst en de gegevens van de vacaturehouder online niet meer zichtbaar zijn. Om te voorkomen dat je deze moet opvragen, verzoeken wij je de vacaturetekst te downloaden en te bewaren.

Agentschap Telecom (AT)

Agentschap Telecom houdt Nederland veilig verbonden. We zijn toezichthouder, uitvoerder en autoriteit, met een positie middenin het digitale domein. En binnen dit domein gaan veranderingen snel. De impact van digitalisering en telecommunicatie is enorm. Gelukkig hebben we in ons land geweldige netwerken: snel, betrouwbaar en overal bereikbaar. En dat moet natuurlijk zo blijven. Agentschap Telecom zorgt daarvoor. Samen met bijna 400 medewerkers houden we ons bezig met het verdelen van frequenties die hiervoor nodig zijn, kijken we of graafwerkzaamheden in Nederland veilig verlopen en we checken of apparatuur aan de eisen voldoet, zodat het geen storingen veroorzaakt. Daarnaast zetten we ook in op andere gave dossiers, zoals 5G, artificial intelligence, cyberveiligheid en ruimtevaart.

We zorgen ervoor dat netwerken in Nederland betrouwbaar, beschikbaar en veilig zijn. Zo maken we ons land ook digitaal weerbaar. Want de gevolgen van telecomuitval zijn enorm: het openbaar vervoer komt stil te liggen, hulpdiensten kunnen hun werk niet doen en de hartbewaking in ziekenhuizen valt uit. Maar ook moet iedereen veilig online zaken kunnen regelen en kunnen vertrouwen op de beschikbaarheid, waar je ook bent.

Uitdagend, innovatief en maatschappelijk waardevol werk
Bij Agentschap Telecom werken mensen met passie voor hun vak. We hebben twee kantoren: in Groningen én het centraal gelegen Amersfoort. Maar wat ons betreft mag je ook regelmatig thuis aan de keukentafel werken, of in de trein of bibliotheek. We zijn namelijk gewend om tijd- en plaatsonafhankelijk te werken.

Strategie en Communicatie

Jouw basis is de afdeling Strategie en Communicatie. De afdeling bestaat uit de clusters Strategie, Communicatie en Klantcontact. Programmamanagement rondom de thema's openbaarmaking en transparantie is eveneens bij S&C belegd. De afdeling Strategie en Communicatie werkt voor heel Agentschap Telecom, zet samen met de lijnafdelingen de strategische koers uit, verzorgt bestuursondersteuning, communicatie-advies en woordvoering en het klantcontact. De afdeling bestaat momenteel uit 25 collega's.


Reageer op deze vacature