Rijksdienst voor Ondernemend Nederland

HR-informatiespecialist

Functie omschrijving

Ben jij de pijler van betrouwbare HR-informatie voor een gedegen bedrijfsvoering op HR-vlak? Combineer jij analytische vaardigheden met een aanpakmentaliteit om zaken voor elkaar te krijgen? Lees dan snel verder. Wij gaan graag het gesprek met je aan.

Als HR-informatiespecialist zorg jij voor het basisgegevens (kentallen en KPI’s) en werk je mee aan analyses op het vlak van HR. Op basis van jouw gegevens draag je bij aan adviezen op het vlak van personeels- en organisatiebeleid bij RVO. Je levert cijfers en metadata in inzichtelijke rapporten en presentaties. Jij kent alle ins en outs van de gegevens die via jouw handen de organisatie bereiken. Je geeft richting en invulling aan het opstellen, ontsluiten en interpreteren van de managementinformatie op HR-vlak. Je kent de HR-systemen, weet hoe je gegevens daaruit kunt halen en hoe je ze moet interpreteren. Het gaat om periodieke overzichten rond HR-thema’s als bezetting, vacatures en gezond en veilig werken (Arbo/verzuim). Daarnaast gaat het om specifieke informatieverzoeken en uitzoekklussen die ad hoc in de dagelijkse praktijk opkomen. Je zet nieuwe rapportages op – inclusief beschrijving van definities (metadata) en een handleiding voor gebruikers – en ondersteunt collega’s op het gebied van MS Excel en grafische presentatie van informatie.

Als HR-informatiespecialist onderhoud je warme contacten met de afnemers van jouw informatieproducten en met de trekkers van HR-thema’s waarover je rapporteert. Het gaat hier in eerste instantie om HR-adviseurs die de door jou gegenereerde overzichten gebruiken in hun dagelijks werk en contacten met het management. Daarnaast werk je samen met partijen die een rol spelen in bedrijfsvoering – Finance & Control, EBS Tijdschrijven en Inkoop.

Functie-eisen

Jij weet altijd wat er speelt binnen de afdeling maar ook binnen de organisatie. Dankzij jouw brede blik houd je het overzicht en focus je samen met je collega’s op wat écht belangrijk is. Cijfers kennen geen geheim voor je, je hebt een analytische blik en bent volhardend in je pad om tot goede en robuuste resultaten te komen.
Wat neem je nog meer mee?

  • Je bent nieuwsgierig, creatief en proactief.
  • Tools als Excel kennen voor jou geen geheimen. Helemaal mooi als je al ervaring hebt met SAS VA – het pakket waarmee we dashboards maken en ontsluiten. Je werkt graag met data en cijfers en giet deze dankzij jouw analytische vaardigheden gemakkelijk in heldere overzichten of dashboards.
  • Je hebt kennis van de systeemtechnische aspecten rond data – in ieder geval in de mate dat je wensen en behoeften goed kan overbrengen naar datatechnici en ICT-analisten.
  • Verder heb je affiniteit met HR. Je krijgt energie van datagedreven werken.
  • Je werk- en kennisniveau ligt op HBO-niveau.

Competenties:

Bij RVO kijken we verder dan alleen naar opleiding of ervaring. Expertise of ervaring is altijd welkom en soms ook echt een voorwaarde, maar je talent en competenties staan voorop. Alleen met de juiste instelling en vaardigheden kunnen we RVO vooruit helpen. Kennis kun je bijleren en ervaring kun je ontwikkelen, maar de passende competenties moeten al in je zitten.

  • Analytisch vermogen.
  • Affiniteit met cijfers en op cijfers gerichte softwareprogramma’s als MS Excel en MS Access.
  • Klantgericht adviseren.
  • Samenwerken en organiseren.
  • Ervaring met SAS VA zien we als bonus.

Arbeidsvoorwaarden

Salaris: €2881,- tot €4070,- bruto per maand
Dienstverband: Tijdelijke aanstelling / Arbeidsovereenkomst voor bepaalde tijd
Uren per week: 32 tot 36 uur per week

Overige arbeidsvoorwaarden

Naast het salaris ontvang je een Individueel Keuzebudget (IKB). Het IKB bestaat uit geld (16,37% van je bruto jaarsalaris) en tijd. Met het IKB maak jij de keuzes die bij jou passen en kun je een deel van je arbeidsvoorwaarden zelf samenstellen. Je kunt er bijvoorbeeld voor kiezen om een deel van je maandinkomen te laten uitbetalen wanneer jij dat wenst. Ook kun je dit budget omzetten in verlof en andersom of besteden aan fiscaal vriendelijke doelen. De Rijksoverheid hecht sterk aan persoonlijke groei en loopbaanontwikkeling en biedt daarvoor tal van mogelijkheden. Tot de secundaire arbeidsvoorwaarden behoren onder meer verschillende studiefaciliteiten, bedrijfsfitness, volledige vergoeding van je OV-reiskosten woon-werkverkeer en gedeeltelijk betaald ouderschapsverlof.

Bijzonderheden

Bij RVO willen we zoveel mogelijk plaatsonafhankelijk werken. Dit betekent dat je als uitgangspunt vanaf iedere locatie je werk kunt doen (vanuit huis, op een andere locatie en/of op kantoor). RVO verwacht van jou wel dat je bereid bent om naar kantoor te komen wanneer dit nodig is voor de uitvoering van je werk.

Na sluitingsdatum zal de vacaturetekst en de gegevens van de vacaturehouder online niet meer zichtbaar zijn. Om te voorkomen dat je deze moet opvragen, verzoeken wij je de vacaturetekst te downloaden en te bewaren.

De eerste gesprekken zullen plaatsvinden op 12 juli.

Rijksdienst voor Ondernemend Nederland (RVO)

RVO is een inclusieve werkgever die diversiteit omarmt. We maken ons hard voor gelijke kansen voor iedereen, ongeacht huidskleur, afkomst, religie, nationale afkomst, seksuele geaardheid, leeftijd, staatsburgerschap, burgerlijke staat, beperking of genderidentiteit. We streven ernaar om onze verschillen optimaal te benutten zodat we creativiteit, innovatie en talentontwikkeling kunnen stimuleren.

Kansen voor Nederland, kansen voor jou.

Een duurzame, economisch sterke samenleving: daar werken we aan bij de Rijksdienst voor Ondernemend Nederland (RVO). Met nationale en internationale programma’s, van de energietransitie en voedselproductie tot ontwikkelingsprojecten in Afrika. Met voorlichting, advies, financiering, subsidies en hulp bij het vinden van zaken- of kennispartners. Door slim organiseren en maximaal gebruik van digitale communicatie zorgen we voor een soepele en optimale dienstverlening. Door elkaar op te zoeken en verbindingen te leggen bieden we nieuwe inzichten en mogelijkheden. Voor en achter de schermen zetten 4500 mensen zich in voor een economisch sterk, innovatief en duurzaam Nederland, op verschillende vestigingen in Nederland. Ook voor jou zijn er kansen!

Onze adviseurs weten als geen ander wat er nodig is om ondernemende Nederlanders vooruit te helpen. Beoordelaars nemen subsidie- en andere verzoeken onder de loep en helpen de aanvragers om nieuwe stappen te zetten. Inkopers benutten de inkoopkracht van de Rijksoverheid, ook om maatschappelijke doelen te bereiken. De medewerkers van de frontoffice staan iedereen te woord die vragen heeft. Functioneel beheerders ontwikkelen en onderhouden digitale loketten. Projectmanagers onderzoeken wat de mogelijkheden van big data zijn. Juristen adviseren over de toepassing van wet- en regelgeving en handelen bezwaar en beroepen af binnen de ruimte die wet- en regelgeving biedt. Ook zijn ze betrokken bij het opstellen van nieuwe wet- en regelgeving.

En communicatieadviseurs ontwikkelen toegankelijke websites voor voorlichting en advies.

Wie ondernemend Nederland een warm hart toedraagt, kan bij onze organisatie dus alle kanten op.

MTAD/CP&O3

Het team Personeelsservice en Informatie (PSI) heeft de afgelopen jaren mooie stappen gezet. We hebben succesvol nieuwe wetgeving (WNRA) weten te implementeren in het personeelsbeheer, hebben allerlei administratieve zaken weten te faciliteren rond het thuiswerken in Corona context en hebben mooie stappen gezet in het documenteren van onze werkprocessen. Naast personeelsbeheer – dat we als mid-office in samenwerking met P-Direkt uitvoeren – verzorgt PSI het formatiebeheer, managementinformatie op HR-thema’s, mobiliteitskaart.

Ons werk doen we in intensieve samenwerking binnen en buiten de afdeling (HR-advies inclusief werving en selectie, communicatie en social media) en buiten RVO (Ministerie EZK en UBR binnen de rijksoverheid). Vanuit CP&O (Concernstaf, Personeel & Organisatie) helpen we de directie en het management bij het besturen van RVO. Dit doen we proactief én interdisciplinair vanuit onze vakgebieden – personeel en organisatie, bestuursondersteuning en directiesecretariaat, corporate communicatie en monitoring en effectmeting. Wij leveren overzicht en inzicht door analyses en advies voor de organisatie. Strategisch, tactisch én hands-on.

Wie zijn wij?

  • We zijn een groep vakmensen die RVO helpt in het realiseren van haar missie, visie, strategie en bedrijfsvoering.
  • We zijn kritisch op onze eigen kwaliteit en geven elkaar feedback om de kwaliteit van onze ondersteuning te verbeteren.
  • We werken vanuit vertrouwen in elkaar en onderhouden actief onze werkrelaties binnen en buiten de afdeling.
  • We werken samen vanuit kracht en talent, waarbij plezier en prestatie hand in hand gaan.
  • We delen onze kennis waardoor we continu leren en ontwikkelen.

CP&O verenigt acht teams die de organisatie adviseren en ondersteunen. Samen met PSI (hier werken onze medewerkers P&O) vormt PSI één van de vier P&O-teams binnen de afdeling. De P&O-adviseurs werken samen vanuit drie adviesteams en bestuur ondersteuning, corporate communicatie en monitoring en effectmeting krijgen binnen de overige vier teams binnen onze afdeling vorm.


Reageer op deze vacature