Rijksdienst voor Ondernemend Nederland

Projectmedewerker communicatie en dataverwerking

Functie omschrijving

Ben jij een enthousiaste en veelzijdige projectmedewerker, met interesse in communicatie en dataverwerking?Vind je het leuk om pro-actief taken op te pakken en draai je ook je hand niet om voor het organiseren van een evenement?
Kun je overzicht houden wanneer er verschillende zaken tegelijk uitgezet moeten worden?
Reageer dan op deze uitdagende en diverse functie, waarin je een grote bijdrage kan leveren aan een gezellig team en soepel lopende processen.

Als Projectmedewerker bij Private Sector Development 1 ben jij de spil tussen de communicatieafdeling van RVO en de projectadviseurs.
Het verzamelen en uitzetten van artikelen, evenementen en rapporten ter publicatie zijn aan de orde van de dag. Je vindt het leuk om mee te denken over communicatie vraagstukken en je werkt graag samen met collega’s aan nieuwsberichten, die over heel uiteenlopende onderwerpen gaan. Je verdiept je in de projecten om een scherp beeld te krijgen van wat belangrijk is om te communiceren en je schakelt met alle betrokkenen, zodat er bericht snel op de website geplaatst wordt. Ook verzorg je de illustraties bij nieuwberichten.

Daarnaast ben je verantwoordelijk voor de registratie van projecten en gegevens in meerdere systemen en speel je een belangrijke rol, om die data ook weer in verschillende overzichten voor collega’s beschikbaar te maken. Enige volharding om dit met de verschillende systemen waar RVO mee werkt voor elkaar te krijgen is wel nodig en een actieve houding om goed met alle verschillende betrokkenen te overleggen en soms ook mensen achter de broek te zitten is belangrijk. Daarnaast hebben we iemand nodig die het leuk vindt pro actief zaken op te pakken en na te denken over verbeteringen.

Je zorgt er bijvoorbeeld voor dat de projecten, die ons team uitvoert binnen verschillende ontwikkelingssamenwerking programma’s, op onze IATI projectdatabase staan (projects.rvo.nl). Hiervoor werk je met de computerprogramma’s BAS en DRUPAL en ben je het eerste aanspreekpunt namens ons team voor het IATI team.

Je hebt interesse in wat onze projecten opleveren aan resultaten. Hieraan werk je namelijk ook mee! Het Monitoring-en-Evaluatie team heeft jouw expertise nodig om de juiste overzichten te ontvangen, zodat zij goede analyses kunnen maken. Hiervoor gebruiken wij SAS.
Daarbij gebruiken de projectadviseurs jouw overzichten voor hun gesprekken met ambassades. Goede vaardigheid met Excel is daarom noodzakelijk.

Deelnemers aan evenementen en de betrokkenheid van bedrijven in verschillende projecten, worden door jou in het CRM systeem Achilles ingevoerd. Je verdeelt het werk onder de secretariaatsmedewerkers, die (een deel van) de data invoer op zich nemen. Je voorziet hen van advies waar nodig.

Tenslotte spring je op allerlei manieren in ter ondersteuning van het werk binnen het team. Bij voorbeeld door het organiseren van een bijeenkomst, het ontvangen van een delegatie, het meedenken met vragen van projectadviseurs of het verbeteren van processen. Hierin is veel ruimte voor eigen initiatief.

Het is een zeer afwisselende baan met vooral veel interne contacten en je werkt in een heel leuk team, dat niet alleen gezellig is maar ook bijdraagt aan belangrijke thema’s zoals werkgelegenheid in ontwikkelingslanden.

Functie-eisen

  • Je hebt een opleiding op ten minste MBO-4 niveau.
  • Aantoonbare kennis van en werkervaring met administratieve /dataverwerkingwerkzaamheden.
  • Aantoonbare kennis van en werkervaring met communicatie en informatievoorziening.
  • Je bent nauwkeurig in data entry en je denkt na over hoe data producten het meest van nut zijn.
  • Het plannen, organiseren, coordineren en prioriteren van werkzaamheden gaat je goed af, waarbij je ook goed in de gaten houdt of mensen al op je verzoek hebben gereageerd.
  • Je bent initiatiefrijk, flexibel en zelfstandig en pakt pro-actief taken op.
  • Je bent sociaal, collegiaal en kan goed samenwerken.
  • Uitstekende communicatieve vaardigheden (in woord en geschrift) in zowel de Nederlandse als de Engelse taal.
  • Je bent digitaal vaardig en je kunt goed met verschillende data systemen en computerprogramma’s omgaan.
  • Bekendheid met genoemde programma’s zoals BAS, Achilles en SAP is een pré.

Competenties:

  • Klantgerichtheid
  • Plannen en organiseren
  • Nauwkeurigheid
  • Initiatief nemen
  • Samenwerken
  • Flexibiliteit

Arbeidsvoorwaarden

Salaris: €2817,- tot €3782,- bruto per maand
Dienstverband: Tijdelijke aanstelling / Arbeidsovereenkomst voor bepaalde tijd
Uren per week: 24 tot 36 uur per week

Overige arbeidsvoorwaarden

Naast het salaris ontvang je een Individueel Keuzebudget (IKB). Het IKB bestaat uit geld (16,37% van je bruto jaarsalaris) en tijd. Met het IKB maak jij de keuzes die bij jou passen en kun je een deel van je arbeidsvoorwaarden zelf samenstellen. Je kunt er bijvoorbeeld voor kiezen om een deel van je maandinkomen te laten uitbetalen wanneer jij dat wenst. Ook kun je dit budget omzetten in verlof en andersom of besteden aan fiscaal vriendelijke doelen. De Rijksoverheid hecht sterk aan persoonlijke groei en loopbaanontwikkeling en biedt daarvoor tal van mogelijkheden. Tot de secundaire arbeidsvoorwaarden behoren onder meer verschillende studiefaciliteiten, bedrijfsfitness, volledige vergoeding van je OV-reiskosten woon-werkverkeer en gedeeltelijk betaald ouderschapsverlof.

Bijzonderheden

RVO ondersteunt het ‘hybride werken’. Ons uitgangspunt is, dat je vanaf iedere locatie je werk kunt doen (vanuit huis, op kantoor of elders). Jouw regelmatige aanwezigheid op de RVO-vestiging in Den Haag zal echter gewenst zijn. Voor deze functie zal dat naar verwachting gemiddeld 2 dagen per week zijn.

Na sluitingsdatum zal de vacaturetekst en de gegevens van de vacaturehouder online niet meer zichtbaar zijn. Om te voorkomen dat je deze moet opvragen, verzoeken wij je de vacaturetekst te downloaden en te bewaren.

Rijksdienst voor Ondernemend Nederland (RVO)

RVO is een inclusieve werkgever die diversiteit omarmt. We maken ons hard voor gelijke kansen voor iedereen, ongeacht huidskleur, afkomst, religie, nationale afkomst, seksuele geaardheid, leeftijd, staatsburgerschap, burgerlijke staat, beperking of genderidentiteit. We streven ernaar om onze verschillen optimaal te benutten zodat we creativiteit, innovatie en talentontwikkeling kunnen stimuleren.

Kansen voor Nederland, kansen voor jou.

Een duurzame, economisch sterke samenleving: daar werken we aan bij de Rijksdienst voor Ondernemend Nederland (RVO). Met nationale en internationale programma’s, van de energietransitie en voedselproductie tot ontwikkelingsprojecten in Afrika. Met voorlichting, advies, financiering, subsidies en hulp bij het vinden van zaken- of kennispartners. Door slim organiseren en maximaal gebruik van digitale communicatie zorgen we voor een soepele en optimale dienstverlening. Door elkaar op te zoeken en verbindingen te leggen bieden we nieuwe inzichten en mogelijkheden. Voor en achter de schermen zetten 4500 mensen zich in voor een economisch sterk, innovatief en duurzaam Nederland, op verschillende vestigingen in Nederland. Ook voor jou zijn er kansen!

Onze adviseurs weten als geen ander wat er nodig is om ondernemende Nederlanders vooruit te helpen. Beoordelaars nemen subsidie- en andere verzoeken onder de loep en helpen de aanvragers om nieuwe stappen te zetten. Inkopers benutten de inkoopkracht van de Rijksoverheid, ook om maatschappelijke doelen te bereiken. De medewerkers van de frontoffice staan iedereen te woord die vragen heeft. Functioneel beheerders ontwikkelen en onderhouden digitale loketten. Projectmanagers onderzoeken wat de mogelijkheden van big data zijn. Juristen adviseren over de toepassing van wet- en regelgeving en handelen bezwaar en beroepen af binnen de ruimte die wet- en regelgeving biedt. Ook zijn ze betrokken bij het opstellen van nieuwe wet- en regelgeving.

En communicatieadviseurs ontwikkelen toegankelijke websites voor voorlichting en advies.

Wie ondernemend Nederland een warm hart toedraagt, kan bij onze organisatie dus alle kanten op.

IP/Internationaal Ondernemen/Private Sector Development 1

De afdeling Internationaal Ondernemen (IO) voert programma’s en regelingen uit in het kader van 'Aid (ontwikkelingssamenwerking) & Trade (handel)'. Voor het OS-deel wordt samen gewerkt met de afdeling International Development (ID). De programma’s en regelingen zijn zowel gericht op overheden, kennisinstellingen als het bedrijfsleven. De bestaande instrumenten van de RVO kunnen in een meerjarige programmering in verschillende combinaties worden ingezet. Afhankelijk van de prioritering van een land, hoe ontwikkeld een markt is en welk type overheid daar aanwezig is kan de Nederlandse overheid één of meerdere rollen vervullen.

De afdeling kent zeven teams, waaronder het team Private Sector Development 1.
Dit team voert het PSD toolkit programma uit in opdracht van Buitenlandse Zaken. Enkele jaren geleden is er een splitsing gemaakt in ons steeds groter groeiende team waardoor er nu een team PSD 1 en PSD 2 bestaat. De samenhang tussen deze twee teams is nog steeds heel groot. Veel mensen werken voor zowel de PSD toolkit als de programma's (zoals Orange Corners, SBIR, EU twinning en Shiraka) die onder team 2 vallen. Ook jij zal beide temas ondersteunen. Daarnaast werkt het team nauw samen met verschillende teams binnen zowel IO als ID.


Reageer op deze vacature