Rijksdienst voor Ondernemend Nederland

Medewerker Basis Vraagbeantwoording

Functie omschrijving

Zit klantcontact in jouw DNA, geeft dit jou energie en help jij onze klant graag vooruit, dan zijn wij op zoek naar jou! Bij RVO zijn de klantteams hét eerste aanspreekpunt, een belangrijk visitekaartje, voor Ondernemend Nederland.

Het klantteam Innovatie en Duurzaam van de directie Klant, Advies en Informatie (KAI) zoekt meerdere Medewerkers Basisvraagbeantwoording.

Als klantcontact professional heb je actuele en concrete ervaring in het klantcontact.
Je beantwoordt vragen per telefoon, mail en chat. Jouw doel is om de klant een correct en volledig antwoord te geven.
Voor de afhandeling van deze vragen maak je gebruik van kennis- en bedrijfssystemen. De ene vraag is eenvoudig en neemt weinig tijd, de andere is inhoudelijker en vraagt meer tijd voor beantwoording. Lukt het niet om een antwoord te geven, dan zorg je ervoor dat een collega met de nodige specifieke kennis dit doet.

Je beantwoordt vragen die betrekking hebben op alle door RVO uitgevoerde regelingen en opdrachten op het terrein van innovatief en duurzaam ondernemen. Je krijgt hiervoor een vakinhoudelijke opleiding en verder word je inhoudelijk begeleid door onze specialisten.

Vanwege de coronamaatregelen werk je, na een eventuele inwerk- en opleidingsperiode, voornamelijk vanuit huis. Via middelen als MS teams is het mogelijk om contact te hebben met collega’s om elkaar bijvoorbeeld te helpen bij het beantwoorden van vragen waar je niet direct zelf het antwoord op hebt.

Wat ga jij doen?

  • Je neemt vragen aan van klanten.
  • Je beoordeelt of je de vraag zelf kunt beantwoorden of dat je deze voorlegt aan een specialist.
  • Je handelt de vraag af en maakt hiervoor gebruik van kennis- en bedrijfssystemen.
  • Je checkt of de gegeven informatie aansluit bij de behoefte van de klant.
  • Alle contacten met de klant registreer je in het bedrijfssysteem.
  • Je signaleert en registreert klachten en signalen.

Daarnaast streef je er naar om het elke dag een stapje beter te doen, je ziet verbetermogelijkheden en komt proactief met verbetervoorstellen.

Ben jij geïnteresseerd in deze mooie functie dan zien wij graag jouw motivatie en CV!

Functie-eisen

  • MBO/HBO werk- en denkniveau
  • Je hebt ruime ervaring met de werkwijze van het klantcontactcenter.
  • Je beschikt over goede communicatieve vaardigheden. Luisteren, samenvatten, doorvragen, (snel) antwoorden vinden en omgaan met emoties zijn jou bekend.
  • Je hebt een uitstekende beheersing van de Nederlandse taal in woord en geschrift.
  • Je beschikt over actuele kennis van de van toepassing zijnde wet- en regelgeving of kunt je dit snel eigen maken.
  • Je hebt goede kennis van de werkwijze bij het beantwoorden van vragen en je hebt kennis van de etiquette van alle gebruikte klantcontactmiddelen.
  • Je bent flexibel en je bent handig in het werken met de verschillende bedrijfs- en kennissystemen.

Competenties:

  • Klantgericht
  • Communicatief vaardig
  • Stressbestendig
  • Resultaatgericht
  • Samenwerken
  • Integer
  • Oordeelsvorming

Arbeidsvoorwaarden

Salaris: €2623,- tot €3546,- bruto per maand
Dienstverband: Tijdelijke aanstelling / Arbeidsovereenkomst voor bepaalde tijd
Uren per week: 24 tot 36 uur per week

Overige arbeidsvoorwaarden

Naast het salaris ontvang je een Individueel Keuzebudget (IKB). Het IKB bestaat uit geld (16,37% van je bruto jaarsalaris) en tijd. Met het IKB maak jij de keuzes die bij jou passen en kun je een deel van je arbeidsvoorwaarden zelf samenstellen. Je kunt er bijvoorbeeld voor kiezen om een deel van je maandinkomen te laten uitbetalen wanneer jij dat wenst. Ook kun je dit budget omzetten in verlof en andersom of besteden aan fiscaal vriendelijke doelen. De Rijksoverheid hecht sterk aan persoonlijke groei en loopbaanontwikkeling en biedt daarvoor tal van mogelijkheden. Tot de secundaire arbeidsvoorwaarden behoren onder meer verschillende studiefaciliteiten, bedrijfsfitness, volledige vergoeding van je OV-reiskosten woon-werkverkeer en gedeeltelijk betaald ouderschapsverlof.

Bijzonderheden

Momenteel worden vanwege de corona maatregelen alle werkzaamheden vanuit huis uitgevoerd, op termijn zal er een mix zijn van werken bij RVO op locatie en thuis.

Na sluitingsdatum zal de vacaturetekst en de gegevens van de vacaturehouder online niet meer zichtbaar zijn. Om te voorkomen dat je deze moet opvragen, verzoeken wij je de vacaturetekst te downloaden en te bewaren.

Rijksdienst voor Ondernemend Nederland (RVO)

Het ministerie van Economische Zaken en Klimaat streeft ernaar een werkgever te zijn waar iedere medewerker, ongeacht leeftijd, sekse, geaardheid, etnische afkomst en arbeidsbeperking, voor wil werken. Werken aan maatschappelijke vraagstukken in divers samengestelde teams maakt ons effectiever, innovatiever en het werk leuker.

Kansen voor Nederland, kansen voor jou.

Een duurzame, economisch sterke samenleving: daar werken we aan bij de Rijksdienst voor Ondernemend Nederland (RVO). Met nationale en internationale programma’s, van de energietransitie en voedselproductie tot ontwikkelingsprojecten in Afrika. Met voorlichting, advies, financiering, subsidies en hulp bij het vinden van zaken- of kennispartners. Door slim organiseren en maximaal gebruik van digitale communicatie zorgen we voor een soepele en optimale dienstverlening. Door elkaar op te zoeken en verbindingen te leggen bieden we nieuwe inzichten en mogelijkheden. Voor en achter de schermen zetten 4500 mensen zich in voor een economisch sterk, innovatief en duurzaam Nederland, op verschillende vestigingen in Nederland. Ook voor jou zijn er kansen!

Onze adviseurs weten als geen ander wat er nodig is om ondernemende Nederlanders vooruit te helpen. Beoordelaars nemen subsidie- en andere verzoeken onder de loep en helpen de aanvragers om nieuwe stappen te zetten. Inkopers benutten de inkoopkracht van de Rijksoverheid, ook om maatschappelijke doelen te bereiken. De medewerkers van de frontoffice staan iedereen te woord die vragen heeft. Functioneel beheerders ontwikkelen en onderhouden digitale loketten. Projectmanagers onderzoeken wat de mogelijkheden van big data zijn. Juristen zorgen dat we ons houden aan wet- en regelgeving. En communicatieadviseurs ontwikkelen toegankelijke websites voor voorlichting en advies.

Wie ondernemend Nederland een warm hart toedraagt, kan bij onze organisatie dus alle kanten op.

KAI/Afdeling Klant/Klantteam Innovatie en Duurzaam 1

RVO is voortdurend in beweging en gericht op het verder uitbouwen van de professionele relatie met ondernemers. De directie Klant, Advies en Informatie (KAI) werkt samen met de inhoudelijke directies van RVO en met de beleidsdirecties op de ministeries aan een toonaangevende relatie met ondernemend Nederland. De directie KAI is in deze driehoek dé expert op het gebied van klantcommunicatie, digitale dienstverlening en datamanagement. Met actuele gegevens over de klanten ondersteunt de directie de gehele organisatie om de dienstverlening voortdurend te vernieuwen.

De Klantcontact teams van RVO zijn verspreid over de vestigingen Assen, Zwolle en Den Haag. Wij zijn het visitekaartje van de RVO organisatie. Veelal zijn wij het eerste aanspreekpunt voor de ondernemers die vragen hebben of ergens niet uitkomen. Wij helpen onze klant graag vooruit!


Reageer op deze vacature