Rijksdienst voor Ondernemend Nederland

Adviseur DIV

Functie omschrijving

Wil jij als Adviseur DIV (Documentaire Informatie Voorziening) een grote rol spelen in het maken van een verbeterslag als het gaat om Informatiebeheer?

In Assen zoeken wij voor ons team een vakbekwame en ervaren adviseur, met kennis van zaken met betrekking tot Informatiebeheer en Informatievoorziening.

Jij kent de ontwikkelingen op het terrein van informatiebeheer en je hebt heldere ideeën over hoe digitale dienstverlening duurzaam ingericht wordt. Het is belangrijk dat je iemand bent die op zoek gaat naar mogelijkheden en oplossingen. Je bent communicatief vaardig en spreekt de taal van de business en van de medewerkers in het veld van informatiebeheer.

Jouw rol:

  • Je geeft advies over zaakgericht werken en informatiebeheer in de brede zin (o.a. informatiebeveiliging, informatiearchitectuur, applicaties).
  • Jij bedenkt oplossingen voor concrete vraagstukken qua informatiebeheer. Deze bevinden zich op het snijvlak van IT, archief en business. Je bent medeverantwoordelijk voor de voorbereiding, ontwikkeling en implementatie van informatiebeleid met oog voor de nieuwste ontwikkelingen op digitaal gebied.
  • Je creëert bewustwording binnen de organisatie over hoe om te gaan met informatie en het gebruik ervan.
  • Je adviseert je directe collega’s en medewerkers in het toepassen van regelgeving en procedures als het gaat om informatiebeheer en neemt hierbij initiatieven en je realiseert plannen.

Wie ben jij?

  • Je hebt aantoonbare werkervaring met beleidsadvisering met betrekking tot informatiebeheer.
  • Je stapt makkelijk op mensen af en laat een combinatie zien van kennis en goede communicatieve vaardigheden. Je bouwt aan een goed netwerk.
  • Je hebt affiniteit met IT en kennis van documentmanagement en informatiebeheersystemen.
  • Je bent in staat om regie te voeren op jouw vakgebied en je bent een gedegen gesprekspartner voor alle partijen waarmee je te maken hebt: collega’s, stakeholders, leveranciers, IT-afdeling, enz..
  • Je bent goed op de hoogte van recente ontwikkelingen in de digitale informatiehuishouding, zoals het digitaal en zaakgericht werken en de AVG (Algemene Verordening Gegevensbescherming).
  • Je werkt graag samen en je betrekt de collega’s van DIV bij nieuwe ontwikkelingen en bij het opstellen van beleid.

De Adviseur DIV is belast met het ontwikkelen en (doen) uitvoeren van beleid en regelgeving op het gebied van DIV. De functie valt hiërarchisch en functioneel onder de teammanager DIV-Services.

  • Het uitwerken van wet- en regelgeving op gebied van documentatie, archief en digitale informatie/archiefbescheiden voor de situatie bij RVO.
  • Het vaststellen van kaders en randvoorwaarden voor vastlegging van informatie.
  • Het bepalen van wijze van vastlegging, bewaar- en vernietigingstermijnen, etc..
  • Het opstellen van criteria voor de wijze van archivering van data op de verschillende gegevensdragers (papier, digitaal).
  • Het ontwikkelen van een visie op en werkwijze met nieuwe methoden voor vastlegging van data.
  • Het ontwikkelen van een visie op archiveren in het kader van de AVG.
  • Het (bijdragen aan het) stroomlijnen van DIV processen.
  • Het zorgdragen voor een organisatiebreed beleid m.b.t. DIV.
  • Het zorgdragen voor een eenvormige benadering van DIV vraagstukke.
  • Het zorgdragen voor afstemming van het DIV-beleid en de regelgeving met dat van EZK.
  • Het hebben van een visie op het gebied van gebruik van DIV-processen.
  • Het geven van voorlichting over- en het ondersteunen bij de inrichting van digitale archivering bijvoorbeeld over zaken als metadata, toepassing van normenkaders, bewaartermijnen en openbaarheidseisen. Zowel mondeling als digitaal (bijvoorbeeld via intranet).
  • Het creëren van bewustwording binnen de organisatie over hoe om te gaan met digitale informatie/archiefbescheiden en het gebruik er van.
  • Het (mede)beheren van de intranet pagina van DIV.

Functie-eisen

  • HBO opleiding op het gebied van Informatiedienstverlening en Management of Documentair Informatiemanagement.
  • Kennis van ordenings- en ontsluitingsmethoden en –technieken, zoals: classificatieschema’s, documentaire structuurplannen en thesauri.
  • Minimaal 2 jaar relevante ervaring.
  • Basisadviesvaardigheden o.a.: adviesrollen; fases adviesproces; intakegesprek; diagnose en onderzoek.
  • Je hebt kennis van methoden, technieken, applicaties, systemen en websites/intranetsites op het gebied van digitaal informatiebeheer.

Competenties:

  • Klantgericht
  • Analyseren
  • Samenwerken
  • Omgevingsbewustzijn
  • Plannen en organiseren
  • Voortgangscontrole
  • Zelfontwikkeling

Je kunt je verbinden en onderscheiden. Je creëert ruimte voor samenwerking en vernieuwing. Je bent transparant, integer en durft feedback te geven en te vragen. Kwaliteit(verbetering) staat bij jou en dit team voorop.

Arbeidsvoorwaarden

Salaris: €2824,- tot €3990,- bruto per maand
Dienstverband: Tijdelijke aanstelling / Arbeidsovereenkomst voor bepaalde tijd
Uren per week: 32 tot 36 uur per week

Overige arbeidsvoorwaarden

Naast het salaris ontvang je een Individueel Keuzebudget (IKB). Het IKB bestaat uit geld (16,37% van je bruto jaarsalaris) en tijd. Met het IKB maak jij de keuzes die bij jou passen en kun je een deel van je arbeidsvoorwaarden zelf samenstellen. Je kunt er bijvoorbeeld voor kiezen om een deel van je maandinkomen te laten uitbetalen wanneer jij dat wenst. Ook kun je dit budget omzetten in verlof en andersom of besteden aan fiscaal vriendelijke doelen. De Rijksoverheid hecht sterk aan persoonlijke groei en loopbaanontwikkeling en biedt daarvoor tal van mogelijkheden. Tot de secundaire arbeidsvoorwaarden behoren onder meer verschillende studiefaciliteiten, bedrijfsfitness, volledige vergoeding van je OV-reiskosten woon-werkverkeer en gedeeltelijk betaald ouderschapsverlof.

Bijzonderheden

Na sluitingsdatum zal de vacaturetekst en de gegevens van de vacaturehouder online niet meer zichtbaar zijn. Om te voorkomen dat je deze moet opvragen, verzoeken wij je de vacaturetekst te downloaden en te bewaren.

Rijksdienst voor Ondernemend Nederland (RVO)

Het ministerie van Economische Zaken en Klimaat streeft ernaar een werkgever te zijn waar iedere medewerker, ongeacht leeftijd, sekse, geaardheid, etnische afkomst en arbeidsbeperking, voor wil werken. Werken aan maatschappelijke vraagstukken in divers samengestelde teams maakt ons effectiever, innovatiever en het werk leuker.

Kansen voor Nederland, kansen voor jou.

Een duurzame, economisch sterke samenleving: daar werken we aan bij de Rijksdienst voor Ondernemend Nederland (RVO). Met nationale en internationale programma’s, van de energietransitie en voedselproductie tot ontwikkelingsprojecten in Afrika. Met voorlichting, advies, financiering, subsidies en hulp bij het vinden van zaken- of kennispartners. Door slim organiseren en maximaal gebruik van digitale communicatie zorgen we voor een soepele en   optimale dienstverlening. Door elkaar op te zoeken en verbindingen te leggen bieden we nieuwe inzichten en mogelijkheden. Voor en achter de schermen zetten 4500 mensen zich in voor een economisch sterk, innovatief en duurzaam Nederland, op verschillende vestigingen in Nederland. Ook voor jou zijn er kansen!

Onze adviseurs weten als geen ander wat er nodig is om ondernemende Nederlanders vooruit te helpen. Beoordelaars nemen subsidie- en andere verzoeken onder de loep en helpen de aanvragers om nieuwe stappen te zetten. Inkopers benutten de inkoopkracht van de Rijksoverheid, ook om maatschappelijke doelen te bereiken. De medewerkers van de frontoffice staan iedereen te woord die vragen heeft. Functioneel beheerders ontwikkelen en onderhouden digitale loketten. Projectmanagers onderzoeken wat de mogelijkheden van big data zijn. Juristen zorgen dat we ons houden aan wet- en regelgeving. En communicatieadviseurs ontwikkelen toegankelijke websites voor voorlichting en advies.

Wie ondernemend Nederland een warm hart toedraagt, kan bij onze organisatie dus alle kanten op.

FiFz/Facilitair Bedrijf/DIV-services 1

De afdeling Facilitaire Zaken bestaat uit de teams DIV-Services, Inkoopplein, Managementondersteuning en het team Advies en Regie.

Binnen de doelstelling van RVO draagt de afdeling bij aan een efficiënte ondersteuning van het primaire proces door op een professionele, klantgerichte, innovatieve en proactieve wijze, zorg te dragen voor (de aansturing in de levering van) facilitaire producten, diensten en adviezen, huisvesting, inkoop, documentaire informatievoorziening en managementondersteuning. 

Interne en externe klanten vragen van ons deskundigheid, (kosten)efficiëntie, klantgerichtheid en bereidheid tot samenwerking. Vanuit dit oogpunt betekent kwaliteit voor ons dat we of het product zelf leveren of regie op de levering kunnen voeren richting de externe dienstverlener. Onze dienstverlening en regie is professioneel. We beschikken daarvoor over efficiënte processen en deskundigheid. Vanuit de behoefte van de klant biedt Facilitaire Zaken dienstverlening van passende kwaliteit tegen zo laag mogelijke kosten.


Reageer op deze vacature