Rijksdienst voor Ondernemend Nederland

Designspecialist

Functie omschrijving

De designspecialist heeft een cruciale rol in het doorvoeren van verbeteringen van onderdelen van de websites van RVO. Hierbij staat het gebruikersgemak op de eerste plaats en draag je bij aan een optimale (digitale) dienstverlening aan ondernemend Nederland met makkelijk vindbare, betrouwbare en nuttig informatie, ongeacht op welke device bekeken.

In deze functie breng jij de gebruikerswensen en -doelen van klanten en opdrachtgevers en uitkomsten van UX onderzoek in kaart. Vervolgens analyseer je de informatie over omgeving en context (relevante ontwikkelingen, doelgroepen, stakeholder, netwerken). Je vertaalt deze naar concrete concepten en designs/mock-ups (ontwerpen, demonstratie-/testmodellen) en prototypes t.b.v doorontwikkeling www.rvo.nl, www.english.rvo.nl en andere websites van RVO.

Daarnaast lever je een actieve bijdrage aan het concretiseren van de visie op onze (online) dienstverlening en het bewaken van de kwaliteit en consistentie daarvan (RVO Design System). Je doet zelfstandig voorstellen voor verbeteringen en je hebt een visie en rationale achter je ontwerp.

Ook behoren de volgende werkzaamheden en verantwoordelijkheden bij jouw functie:

  • Je werkt mee aan de uniformering en doorontwikkeling van de look & feel van de RVO kanalen (www.rvo.nl, mijn.rvo.nl, eLoket, UPnl, TriplEforms, UPeu, AMRI, nieuwsbrieven etc).
  • Je legt de juiste verbindingen tussen de verschillende expertises en vertaalt de ontwikkelingen op jouw eigen werkpakket door naar bredere thema’s en ontwikkelingen en verbindt ze aan de RVO-doelen.
  • Je bent aanspreekpunt voor de keten/inhoudelijk adviseurs en opdrachtgevers en je kunt draagvlak creëren voor de waarde van design
  • Je vult de rol van specialist. Je bent inhoudelijk aanspreekpunt voor vernieuwingstrajecten op het gebied van interaction design.
  • In samenspraak met andere afdelingen optimaliseer je realisatievormen van diverse digitale kanalen.

Functie-eisen

  • Je hebt een relevante opleiding (bijvoorbeeld Communicatie & Multimedia Design of Interactive Media) afgerond op minimaal HBO-niveau.
  • Je hebt minimaal 3 jaar relevante werkervaring als lead Interaction Designer.
  • Je bent goed op de hoogte van de laatste ontwikkelingen binnen je vakgebied.
  • Je hebt ervaring met het maken van tools voor wireframes (zoals Axure, Sketch, InVision, Adobe XD).
  • Ervaring met Drupal is noodzakelijk.
  • Het is een pré als je ervaring/kennis hebt met/van Liferay, Blueriq en de Web Content Accessibility Guidelines (WCAG).

Competenties:

  • Politieke- en organisatiesensitiviteit
  • Adviesvaardigheden
  • Klantgericht
  • Samenwerken
  • Plannen en organiseren

Arbeidsvoorwaarden

Salaris: €3279,- tot €5039,- bruto per maand
Dienstverband: Tijdelijke aanstelling / Arbeidsovereenkomst voor bepaalde tijd met uitzicht op onbepaalde tijd
Uren per week: 32 tot 36 uur per week

Overige arbeidsvoorwaarden

Naast het salaris ontvang je een Individueel Keuzebudget (IKB). Het IKB bestaat uit geld (16,37% van je bruto jaarsalaris) en tijd. Met het IKB maak jij de keuzes die bij jou passen en kun je een deel van je arbeidsvoorwaarden zelf samenstellen. Je kunt er bijvoorbeeld voor kiezen om een deel van je maandinkomen te laten uitbetalen wanneer jij dat wenst. Ook kun je dit budget omzetten in verlof en andersom of besteden aan fiscaal vriendelijke doelen. De Rijksoverheid hecht sterk aan persoonlijke groei en loopbaanontwikkeling en biedt daarvoor tal van mogelijkheden. Tot de secundaire arbeidsvoorwaarden behoren onder meer verschillende studiefaciliteiten, bedrijfsfitness, volledige vergoeding van je OV-reiskosten woon-werkverkeer en gedeeltelijk betaald ouderschapsverlof.

Bijzonderheden

  • De vacature wordt tijdelijk uitgezet, maar bij goed functioneren is er een mogelijkheid om een vaste aanstelling aan te bieden.
  • De meerderheid van het team heeft de standplaats Den Haag. Gezien de huidige ontwikkelingen met betrekking tot de COVID-19-crisis, werken wij tot nader order thuis. Het kan zo zijn dat als we weer op kantoor werken, de medewerker verwacht wordt om sommige werkdagen op kantoor in Den Haag aanwezig te zijn.

Na sluitingsdatum zal de vacaturetekst en de gegevens van de vacaturehouder online niet meer zichtbaar zijn. Om te voorkomen dat je deze moet opvragen, verzoeken wij je de vacaturetekst te downloaden en te bewaren.

Rijksdienst voor Ondernemend Nederland (RVO)

Het ministerie van Economische Zaken en Klimaat streeft ernaar een werkgever te zijn waar iedere medewerker, ongeacht leeftijd, sekse, geaardheid, etnische afkomst en arbeidsbeperking, voor wil werken. Werken aan maatschappelijke vraagstukken in divers samengestelde teams maakt ons effectiever, innovatiever en het werk leuk.

Kansen voor Nederland, kansen voor jou.

Een duurzame, economisch sterke samenleving: daar werken we aan bij de Rijksdienst voor Ondernemend Nederland (RVO). Met nationale en internationale programma’s, van de energietransitie en voedselproductie tot ontwikkelingsprojecten in Afrika. Met voorlichting, advies, financiering, subsidies en hulp bij het vinden van zaken- of kennispartners. Door slim organiseren en maximaal gebruik van digitale communicatie zorgen we voor een soepele en optimale dienstverlening. Door elkaar op te zoeken en verbindingen te leggen bieden we nieuwe inzichten en mogelijkheden. Voor en achter de schermen zetten 4500 mensen zich in voor een economisch sterk, innovatief en duurzaam Nederland, op verschillende vestigingen in Nederland. Ook voor jou zijn er kansen!

Onze adviseurs weten als geen ander wat er nodig is om ondernemende Nederlanders vooruit te helpen. Beoordelaars nemen subsidie- en andere verzoeken onder de loep en helpen de aanvragers om nieuwe stappen te zetten. Inkopers benutten de inkoopkracht van de Rijksoverheid, ook om maatschappelijke doelen te bereiken. De medewerkers van de frontoffice staan iedereen te woord die vragen heeft. Functioneel beheerders ontwikkelen en onderhouden digitale loketten. Projectmanagers onderzoeken wat de mogelijkheden van big data zijn. Juristen zorgen dat we ons houden aan wet- en regelgeving. En communicatieadviseurs ontwikkelen toegankelijke websites voor voorlichting en advies.

Wie ondernemend Nederland een warm hart toedraagt, kan bij onze organisatie dus alle kanten op.

KAI/Afdeling Communicatie en Analyse II/Klantkanalen en middelen (KM)

De directie Klant, Advies en Informatie (KAI) speelt een belangrijke rol bij het informeren, voorlichten en helpen van onze klanten. Van start-ups tot gevestigde agrariërs, iedereen kan bij ons terecht. Telefonisch, op onze website en op social media helpen we onze klanten met informatie en bieden we digitale dienstverlening. We zijn klantgericht en verstrekken relevante informatie op een toegankelijke manier.


Reageer op deze vacature