Rijksdienst voor Ondernemend Nederland

UX- en CX-onderzoeker / klantanalist

Functie omschrijving

Kwalitatief klantonderzoek is onmisbaar om klantbehoeften en -signalen goed in beeld te brengen en te duiden. Als klantanalist bij de Rijksdienst voor Ondernemend Nederland weet jij dit als geen ander. Bij ons breng jij met jouw onderzoeken de klantbeleving naar een hoger niveau. En daarmee onze impact voor ondernemend Nederland.

Binnen ons expertteam Klantanalyse houd jij je bezig met het verbeteren van de dienstverlening van de Rijksdienst voor Ondernemend Nederland (RVO). Zo lever jij een belangrijke bijdrage aan het uitzetten van de koers van customer experience (CX). Als klantanalist zet jij de klantbeleving centraal en help je mee om klantreisonderzoek en UX-onderzoek (user experience / usability) te verankeren in de (door)ontwikkeling van onze dienstverlening.

Samen met het team onderzoek je de verwachtingen, ervaringen én behoeften van onze klanten. Zowel voor de digitale kanalen als multichannel. Je voert zelfstandig kwalitatief onderzoek uit, zoals klantreis- en UX-onderzoek, of stuurt daarbij een extern onderzoeksbureau aan. Daarnaast ben je moderator en observator in het UX Lab in oprichting, waarbij je het gehele onderzoek zelf uitvoert.

Als klantonderzoeker richt je je op het analyseren van de onderzoeksuitkomsten. Die resultaten vertaal je vervolgens naar relevante informatie en adviezen voor de organisatie. Jouw werk en de onderzoeksresultaten stem je vervolgens af met relevante stakeholders, inhoudelijke experts en opdrachtgevers.

Functie-eisen

Dit ben jij
Jouw belangrijkste drive in de dienstverlening van de Rijksdienst voor Ondernemend Nederland? De behoeften van onze klanten centraal stellen. Jouw heldere communicatiestijl komt daarbij uitstekend van pas. Je bent klantgericht, proactief en vernieuwend. En als jij ergens aan begint, maak je het altijd af. Jezelf blijven ontwikkelen is voor jou vanzelfsprekend. Dit alles combineer je met een goed gevoel voor de bestuurlijke verhoudingen in een complexe organisatie.

Dit neem je mee

  • Je hebt minimaal een relevant hbo-diploma en kennis van CX in de breedte.
  • Je hebt minstens drie jaar concrete ervaring met klantreis- en UX-onderzoeken.
  • Je koppelt ervaring met projectmatig werken aan affiniteit met agile werken.
  • Je legt gemakkelijk contact, werkt graag in teamverband en kunt omgaan met een hoge werkdruk en gevoelige onderwerpen.
  • Je hebt een praktische instelling en kunt analyse- en onderzoeksresultaten op een aansprekende wijze overbrengen aan een gevarieerd publiek.

Jouw competenties

  • analyseren
  • doorzettingsvermogen
  • overtuigingskracht
  • organisatiesensitiviteit
  • resultaatgerichtheid
  • samenwerken, plannen en organiseren

Arbeidsvoorwaarden

Salaris: €2756,- tot €4430,- bruto per maand
Dienstverband: Tijdelijke aanstelling / Arbeidsovereenkomst voor bepaalde tijd
Uren per week: 32 tot 36 uur per week

Overige arbeidsvoorwaarden

Naast het salaris ontvang je een individueel keuzebudget (IKB). Het IKB bestaat uit geld (16,37% van je brutojaarsalaris) en tijd. Met het IKB maak jij de keuzes die bij jou passen en kun je een deel van je arbeidsvoorwaarden zelf samenstellen. Je kunt er bijvoorbeeld voor kiezen om een deel van je maandinkomen te laten uitbetalen wanneer jij dat wenst. Ook kun je dit budget omzetten in verlof en andersom of besteden aan fiscaalvriendelijke doelen. De Rijksoverheid hecht sterk aan persoonlijke groei en loopbaanontwikkeling en biedt daarvoor tal van mogelijkheden. Tot de secundaire arbeidsvoorwaarden behoren onder meer verschillende studiefaciliteiten, bedrijfsfitness, volledige vergoeding van je ov-reiskosten woon-werkverkeer en gedeeltelijk betaald ouderschapsverlof.

Bijzonderheden

  • Momenteel werken we vanwege de coronamaatregelen vanuit huis. Op termijn wordt het een mix van werken bij Rijksdienst voor Ondernemend Nederland (RVO) op locatie en thuis.
  • Voor deze functie reis je regelmatig naar andere RVO-locaties.
  • Na de sluitingsdatum zijn de vacaturetekst en de gegevens van de vacaturehouder online niet meer zichtbaar. We raden je aan om de tekst te downloaden, zodat je alles later nog eens kunt inzien.

Reageer op deze vacature