ICT Support Engineer

De Gezamenlijke Regionale ICT Dienst (GRID) levert automatiseringsdiensten aan de gemeenten Oldambt, Pekela, Veendam, Westerwolde en werkorganisatie De Kompanjie. 

Wij zoeken een nieuwe collega:

ICT Support Engineer (m/v)
36 uur per week

De organisatie
GRID zorgt voor ICT-beleid, beheer van de systemen, technieken, applicaties en gegevens voor inkoop en invoering van ICT-toepassingen. Vanuit je vakgebied vragen we je actief mee te denken over de beste oplossingen voor een goede dienstverlening aan de klanten en de interne organisatie. GRID werkt vanuit één fysieke locatie in Scheemda. De organisatie kenmerkt zich door een eenduidige, flexibele, open en klantgerichte organisatiestructuur. Wij bieden medewerkers een uitdagende en passende werkomgeving, waarin rekening wordt gehouden met ieders kwaliteiten en waarin ruimte is voor ontwikkeling van kennis en vaardigheden. De dienstverlening is professioneel waarbij de klant optimaal wordt ondersteund. In opleidingen wordt geïnvesteerd om het kennisniveau hoog te houden.  

Jouw werk
We zijn op zoek naar een flexibele, enthousiaste support engineer die verantwoordelijk is voor de afhandeling van technische vragen. In deze functie ben je het visitekaartje van GRID, want je bent het eerste aanspreekpunt voor onze klanten. De klanten weten je te vinden omdat je bereikbaar bent op onze Servicedesk, soms op locatie bij de klant bent of werkt op het gebied van werkplekbeheer. Je bent grotendeels zelf in staat om de problemen van de klant direct per telefoon of ter plaatse op te lossen. Met jouw ondersteuning zorg je ervoor dat de klant van begin tot eind geholpen wordt en zeer tevreden is over jouw oplossing. Uiteraard heb je collega’s om je heen die jou daarbij kunnen helpen en die jij op jouw beurt ook actief ondersteunt. Voor de meer complexe uitdagingen weet je de experts binnen GRID te vinden om in samenwerking problemen op te lossen en klanten te helpen.  

Wat breng jij mee?
Je hebt een ICT-achtergrond door een vakgerichte opleiding op minimaal mbo-niveau, aantoonbare affiniteit en relevante werkervaring in een vergelijkbare functie, als bijvoorbeeld helpdeskmedewerker, werkplekbeheerder en/of systeembeheerder. Je hebt kennis en ervaring met het werken in een ICT-dienstverleningsorganisatie waarin procesmatig, gestructureerd wordt gewerkt en de klant centraal staat. Je hebt up-to-date kennis en ervaring met moderne ICT-omgevingen op basis van bijvoorbeeld Microsoft, Citrix, Oracle, etc. 

Verder heb je een dienstverlenende en flexibele instelling en ben je in staat om ordening en structuur aan te brengen. Je hebt een zelfstandige en klantvriendelijke werkhouding en bent accuraat. Ten slotte ben je een toegankelijke gesprekspartner die zich goed kan inleven in de klant en ben je proactief in je handelen. 

Ons aanbod
Naast de uitdaging om bij een unieke ICT-organisatie voor meerdere gemeenten te werken, bieden wij jou een aanstelling voor de duur van een jaar met de mogelijkheid tot een vaste aanstelling. De functie is ingedeeld in functieschaal 7 (bruto maximaal €2.986,-). Daarnaast kennen wij een flexibel arbeidsvoorwaardenbudget van 16,8% bovenop je bruto salaris. De inschaling is afhankelijk van opleiding en werkervaring. Een ontwikkelplan kan deel uitmaken van de aanstelling. De medewerkers van GRID hebben de status van gemeenteambtenaar en vallen onder de CAR-UWO en het ABP.  

Meer weten?
Informatie over de functie kun je inwinnen bij de Manager Klantprocessen GRID, de heer Gerard Siemons, T. 0597-482740. Informatie over GRID kan je vinden op www. Gridnv.nl. 

Word jij onze nieuwe collega?
Je kunt je motivatie en cv uiterlijk tot 1 april 2018 per e-mail, , richten aan de directie van GRID. Je sollicitatie wordt vertrouwelijk behandeld. Het ontvangen van een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) is een voorwaarde voor het verkrijgen van een aanstelling. Een assessment kan onderdeel zijn van de werving- en selectieprocedure. 

Acquisitie naar aanleiding van deze advertentie wordt niet op prijs gesteld.