Functioneel applicatiebeheerder

Stadskanaal pakt aan! Stadskanaal kenmerkt zich door gezonde lef en handen uit de mouwen. Wij staan voor de ‘ja, tenzij’ benadering. We zijn een tikkeltje eigenwijs en wachten niet graag af. We werken vanuit eigen kracht, zetten onze kennis en expertise in, maar realiseren ook meerwaarde door samenwerking. Als er een goed initiatief is, werken we hier graag aan mee. Uitmuntende digitale informatievoorziening is hierin cruciaal. Zie je hier een uitdaging en wil je meebouwen aan onze gemeente? Dan willen we jou!

Functioneel applicatiebeheerder  (32-36 uur)

Voor het team (Digitale) Informatievoorziening zoeken wij een enthousiaste en betrokken functioneel beheerder.

Het team
Team Informatievoorziening is onderdeel van de afdeling Dienstverlening. Het team bestaat uit 21 medewerkers en bestaat uit drie onderdelen, te weten: documentaire informatievoorziening, informatieadvies en applicatiebeheer.

We werken steeds meer digitaal. Minder operationeel en meer adviserend. De focus ligt steeds meer op de digitale informatievoorziening en zaakgericht werken en het gebruik van diverse applicaties neemt toe.
Het team is daarom versterkt met 3 informatieadviseurs (inclusief een Chief Information Security Officer) en 8 functioneel applicatiebeheerders. We maken vooral gebruik van Centric en Decos applicaties.

Wat ga je doen?
We willen mee in de ontwikkelingen die op ons afkomen en een goede dienstverlening naar onze klanten neerzetten. Hierbij is het op orde hebben van processen en systemen en samenwerking met andere teams en partners erg belangrijk.

Belangrijke verantwoordelijkheden in deze functie zijn:

  • optimaal beheer en beveiliging van de applicaties:
  • testen uitvoeren om de kwaliteit van het informatiesysteem te borgen;
  • voorstellen voor verbetering en/of wijzigingen aan de werkprocessen en applicaties;
  • informeren van verantwoordelijken over bevindingen en adviezen verstrekken;
  • planningen samen met gebruikers maken voor het testen van releases, updates en patches;
  • ontwikkelen en beschikbaar stellen van (management)informatie uit beschikbare databestanden;
  • werkinstructies maken en uitleg verstrekken aan collega’s;
  • documenteren om de continuïteit te waarborgen;
  • fungeren als eerste aanspreekpunt richting de leveranciers en de gemaakte afspraken bewaken;
  • binnenkomende incidenten registreren en behandelen.

Wie ben jij?
Is het beheren van verschillende applicaties jouw ding en los je graag problemen op? Wil jij met jouw kennis en vaardigheden hét verschil maken voor je collega's en daarmee voor de inwoners van onze gemeente?

We zoeken een collega die van aanpakken weet en het leuk vindt complexe ICT-vraagstukken op te lossen. Als je technische kennis hebt van onze softwareapplicaties ben jij een geschikte kandidaat voor ons. Maar ook als je net je opleiding hebt afgerond nodigen we je uit om te solliciteren. We kijken graag of jouw kwaliteiten passen binnen onze organisatie!

Wat breng je mee?

  • HBO werk- en denkniveau;
  • Je hebt een brede actuele kennis op het gebied van het beheer van applicaties bij gemeenten en ontwikkelingen op het eigen vakgebied;
  • Je bent digitaal vaardig en bent gewend aan het gebruik van tools als TOPdesk;
  • Je bent gedreven, accuraat, flexibel en hebt een dienstverlenende houding;
  • Je gaat integer en discreet om met vertrouwelijke informatie;
  • Je blijft presteren onder druk en kunt goed prioriteiten stellen;
  • Je neemt initiatief en kunt goed zelfstandig werken;
  • Je bent een teamspeler, sociaal en communicatief vaardig;
  • Je bent bereid je verder te ontwikkelen door het volgen van trainingen, cursussen en opleidingen;
  • Bij voorkeur met gedegen kennis van Centric applicaties: Key2Datadistributie en/of Motion/ Motion PRO. Je bent bekend met E-Diensten;
  • Kennis van Key2Burgerzaken en Cognos is een pré.

Wat bieden wij
Een interessante, verbindende functie met veel uitdaging. De functie is ingedeeld in schaal 8. Afhankelijk van opleiding en ervaring bedraagt het bruto maandsalaris maximaal € 3.732,- (salarisnorm 1 april 2022) op basis van fulltime functievervulling. De gemeente Stadskanaal heeft daarnaast een systeem van toekenning van uitloopperiodieken, waarmee het maandsalaris maximaal € 3.940,- bedraagt.

We kennen moderne arbeidsvoorwaarden, waaronder een individueel keuze budget ter hoogte van 17,45% van je salaris en we bieden mooie opleidingsmogelijkheden. Het is mogelijk flexibel om te gaan met werkdagen en hybride te werken. Het betreft een structurele functie van 32 tot 36 uur (0,89ft - 1 fte).

De aanstelling is in eerste instantie voor een jaar en wordt bij goed functioneren omgezet in onbepaalde tijd.

Informatie
Als je vragen hebt over de functie, kun je contact opnemen met Albert Harm Grooten, manager afdeling Dienstverlening, (0599) 631 631. Met vragen over de procedure kun je terecht bij Rianne Pepping, P&O-adviseur (0599) 631525.

De interne en externe wervingsprocedure vindt gelijktijdig plaats. Interne kandidaten hebben bij gelijke geschiktheid voorrang. Een assessment kan onderdeel uitmaken van de sollicitatie.


Sollicitatie
Ben jij onze nieuwe collega? Stuur dan je motivatie en cv (in Word of PDF), onder vermelding van vacaturenummer 100395, naar gemeente@stadskanaal.nl. Je kunt reageren tot en met dinsdag 7 juni 2022. De gesprekken vinden plaats in week 24.