Adviseur informatiebeleid

Stadskanaal: een gemeente waar iedereen, van jong tot oud, zich op zijn plek voelt. Waar ruimte is voor pioniers en het experiment.  Het karakter van onze gemeente en haar inwoners typeert zich het beste als nuchter en een mentaliteit van gewoon doen. Onze aanpak is er één van gezonde lef en handen uit de mouwen. Nait soez’n, moar doun.

Onze gemeentelijke organisatie ontwikkelt zich en bestaat uit drie afdelingen: Dienstverlening, Maatschappelijke Zaken en Ruimtelijke Ontwikkeling & Beheer. De organisatie bestaat uit 250 betrokken medewerkers. Voor het team ICT dat onderdeel is van de afdeling Dienstverlening, zijn wij per direct op zoek naar een

Adviseur informatiebeleid (1,0
FTE)

De teams ICT en DIV werken nauw samen. Hierbinnen zijn er drie adviseurs informatiebeleid werkzaam.
Ben jij onze nieuwe collega? Dan zoeken we jou!

Wat ga je doen

De rol van de adviseur informatiebeleid in het team ICT is adviserend, beleidsvormend en ondersteunend. De organisatie kan onder andere bij jou terecht voor vraagstukken over informatiebeveiliging, privacy, procesmanagement, archivering, keteninformatisering, digitale duurzaamheid en het vertalen van gebruikerswensen naar informatiesystemen. Het team stelt in overleg met de organisatie beleidsstukken op en draagt zorg voor kwaliteitsverbetering van het informatiebeheer.

Wat breng je mee

Binnen het team wordt integraal en intensief samengewerkt. Teamleden moeten elkaars taken kunnen overnemen. Dit betekent dat de adviseur in onderling overleg voor een aantal onderwerpen contactpersoon wordt voor de organisatie en vervangend contactpersoon voor een van de andere leden van het team. Het zwaartepunt van de functie ligt op de onderwerpen: totstandkoming en implementatie Informatiebeleidsplan en levering van een actieve bijdragen aan het herpositioneren van de adviseurs informatiebeleid in de organisatie.

Functie-eisen

- Minimaal een HBO of academische opleiding bij voorkeur aangevuld met een opleiding in informatie management;
- up-to date kennis op het gebied van Informatiebeleid en wet- en regelgeving;
- affiniteit met informatietechnologie is een pré;
- strategisch denken en sterk procesmatig kunnen zijn;
- ervaring met projectleiding;
- kunnen omgaan met de verschillende belangen in de organisatie en goed gevoel hebben voor bestuurlijke verhoudingen;
- uitstekende mondelinge en schriftelijke communicatieve vaardigheden;
- adequate adviesvaardigheden;
- je bent initiatiefrijk, een netwerker en gericht op samenwerken;
- je bent integer en hebt overtuigingskracht. 

Wat bieden wij

Een interessante, verbindende functie waarin veel uitdaging zit. Afhankelijk van opleiding en ervaring bedraagt het bruto maandsalaris minimaal € 2.702,-  (aanloopschaal 9) en maximaal € 4.406,- (functieschaal 10, salarisnorm 1 januari 2020) op basis van fulltime functievervulling. De gemeente Stadskanaal kent een systeem van toekenning van uitloopperiodieken. Tevens kent de gemeente prima arbeidsvoorwaarden, waaronder een individueel keuzebudget. Het betreft een structurele functie van 36 uur per week (1,0 fte). Aanstelling is in eerste instantie voor één jaar en wordt bij goed functioneren omgezet in een aanstelling voor onbepaalde tijd.

Informatie

Als je vragen hebt over de functie, kun je contact opnemen met Jan Hoekman, teamleider DIV (0599) 631 631. De interne en externe wervingsprocedure vindt gelijktijdig plaats. Interne kandidaten hebben bij gelijke geschiktheid voorrang.

Sollicitatie

Ben jij onze nieuwe collega? Stuur dan je motivatie en cv (in Word of PDF), onder vermelding van vacaturenummer 70026, naar gemeente@stadskanaal.nl. Je kunt reageren t/m 8 mei 2020. Tegen die tijd zullen wij meer duidelijkheid hebben hoe en wanneer de gesprekken zullen plaatsvinden.