Medewerker backoffice Wmo

Uit extern onderzoek is gebleken dat we jaarlijks meer Wmo aanvragen ontvangen dan dat we momenteel kunnen verwerken. We zijn daarom op zoek naar enthousiaste collega’s die ons komen versterken.
Ben jij een nauwkeurige administratieve doorpakker met affiniteit op het sociale domein? Dan zijn we op zoek naar jou! Per 1 januari zoeken we voor het cluster Maatschappelijke Zaken collega’s voor de functie:

Medewerker backoffice Wmo
Medewerker Bedrijfsvoering III
1,65 fte

De organisatie

Onderdeel van het cluster Maatschappelijke Zaken is de uitvoering van de Wet maatschappelijke ondersteuning (Wmo). Deze wet wordt door gemeenten uitgevoerd en heeft als doel burgers zo goed mogelijk in staat te stellen om deel te nemen aan de samenleving. De Wmo is bedoeld voor iedereen die ondersteuning nodig heeft bij het zelfredzaam zijn of om te participeren in de samenleving.

Bij de gemeente Oldambt werken we met een team van allround Wmo consulenten en een front- en backoffice Wmo aan de uitvoering van taken die er op het gebied van de Wmo 2015 zijn. Aanvragen op het gebied van (beschermd) wonen, vervoer, begeleiding, huishouden en overige voorzieningen worden op maat behandeld. 

Wat ga je doen?

Als medewerker backoffice Wmo ben je, samen met je directe collega’s, verantwoordelijk voor het administratieve proces binnen de Wmo. De backoffice Wmo draagt onder meer zorg voor controle op het proces van declaratie en facturatie, voor het verwerken van veranderingen in bijvoorbeeld woon- of leefsituaties (mutaties), het opstellen en afhandelen van beschikkingen en het berekenen van de hoogte van Persoonsgebonden budgetten. Daarnaast liggen er taken op het gebied van gegevensoverdracht aan ketenpartners zoals het CAK en de SVB en in het controleren of de toegekende voorziening op de juiste manier is besteed en verantwoord.

De taken worden verdeeld binnen het team, waarbij rekening wordt gehouden met de aanwezige specialismen. Het team werkt er met elkaar naar toe om zoveel mogelijk allround te zijn in de taken die er binnen de backoffice Wmo liggen.

Welke competenties zijn van belang?

Voor alle medewerkers gelden de volgende kerncompetenties: resultaatgericht, klantgericht en samenwerken. Verder is het in deze functie van belang dat je verantwoordelijkheid neemt en nauwkeurig bent. Daarnaast beschik je over een goed oordeelsvermogen en werk je kwaliteitsgericht.

Wat vragen wij?

Om deze functie goed uit te kunnen voeren vinden we het belangrijk dat je gestructureerd, nauwkeurig en georganiseerd kan werken. Daarnaast:

  • Heb je een MBO/HBO werk- en denkniveau.
  • Voelt je je thuis binnen het sociaal domein.
  • Heb je kennis, ervaring en kwaliteit op het gebied van (bedrijfs)administratie.
  • Ben je proactief, flexibel en een doorpakker.
  • Ben je communicatief vaardig.
  • Werk je professioneel en heb je oog voor juridische en privacy aspecten binnen het administratieve proces.
  • Ben je binnen het team een enthousiaste collega met de nodige humor en kun je goed je verantwoordelijkheid nemen voor zowel je eigen werk als ook voor de totale resultaten.
  • Ben je digitaal vaardig.

Wat bieden we jou?

Je krijgt een arbeidsovereenkomst voor de duur van een jaar, die we bij goed functioneren en ongewijzigde bedrijfsomstandigheden verlengen voor onbepaalde tijd. De uren en werktijden zijn in overleg.

Het salaris is gewaardeerd op schaal 7 van de Cao Gemeenten met een bruto maandsalaris van maximaal € 3.114,00 bij een fulltime dienstverband. De inschaling is afhankelijk van opleiding en werkervaring. Bovenop het salaris ontvang je een Individueel Keuze Budget (IKB) van 17,05% van je bruto salaris. Het IKB kan (maandelijks) ingezet worden voor bijvoorbeeld het bijkopen van vakantiedagen, het uitruilen van woon-werk kilometers of kan je laten uitbetalen.

Daarnaast bieden wij aantrekkelijke secundaire arbeidsvoorwaarden zoals flexibele werktijden en een goede pensioenregeling.

Meer informatie?

Ben je geïnteresseerd in deze vacature en heb je nog vragen? Dan kun je contact opnemen met Inge Wiersema, teamleider Voorzieningen, via 06 11 49 76 09.
Wil je meer weten over de sollicitatieprocedure? Dan kun je contact opnemen met Henriëtte van de Graaf-Zijlstra (adviseur P&O) via .

Solliciteren

Je kan reageren op deze vacature tot maandag 25 november 2019. Je mag je sollicitatie sturen naar onder vermelding van Backoffice Wmo. We kijken uit naar je reactie!

Procedure

Deze vacature is zowel intern als extern vacant gesteld, waarbij interne kandidaten voorrang hebben. De eerste gesprekken met de selectiecommissie vinden naar verwachting plaats in week 49 en week 50.

Verklaring Omtrent Gedrag (VOG)

Een Verklaring Omtrent Gedrag (VOG) is een voorwaarde voor het in dienst treden bij gemeente Oldambt. Wij vergoeden de kosten die zijn verbonden aan de aanvraag van de VOG. Je hoeft de VOG pas aan te vragen als daar door ons om gevraagd wordt naar aanleiding van een gesprek.

Over de werkgever

Oldambt is een gemeente in Oost-Groningen met Winschoten als tweede winkelstad van de provincie. De gemeente telt 16 kernen en ruim 38.000 inwoners. Samen met bijna 400 collega’s werk je op basis van drie kernwaarden: ‘van buiten naar binnen’, ‘zelfredzaamheid’ en ‘verbinding’. Oldambt ontwikkelt zich steeds meer naar een netwerkorganisatie. Daarom zijn we op zoek naar collega’s die denken in oplossingen, die een ondernemersgeest hebben en die goed zijn in het samenbrengen van mensen en ideeën.

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.