Managementassistente Bestuurssecretariaat

Voor de versterking van het bestuurssecretariaat zijn wij per direct op zoek naar een ervaren 

Managementassistente (m/v)
Medewerker Administratief & Secretarieel II
voor 36 uur per week (1 fte)

Wat ga je doen?
Je werkt vanuit het bestuurssecretariaat voor een middelgrote gemeente. Samen met twee collega’s ontzorg je de collegeleden en de gemeentesecretaris. Je bent het eerste aanspreekpunt voor externe en interne contacten. Je hebt gevoel voor werken binnen politiek-bestuurlijke verhoudingen en weet om te gaan met vertrouwelijke informatie. Je snapt welke verhoudingen er binnen de lokale overheid spelen. Je durft kritisch te zijn en neemt initiatieven tot verbeteringen in werkwijze. Er is ruimte voor eigen inbreng en ontwikkeling. Je beheert de agenda’s en snapt hoe de hazen lopen. Je werkt samen met collega’s aan het verder optimaliseren van het secretariaat. Goede communicatie is onontbeerlijk.

Wie ben jij?
Spreekt het jou aan om in het hart van de organisatie te werken en kan jij gemakkelijk schakelen tussen verschillende niveaus en disciplines? Houd je van samenwerken, maar kun je ook zelfstandig taken oppakken? Zijn de woorden proactief, accuraat, klantbewust, kwaliteitsgericht en organiseren op jou van toepassing? Dan ben jij de aangewezen professional voor deze functie. Jij ontzorgt en ondersteunt het bestuur op diverse vlakken! Je hebt een proactieve werkhouding en vindt het leuk om dagelijks in contact te staan met verschillende groepen mensen.

Wat vragen we van jou?

  • MBO+ werk- en denkniveau;
  • Werkervaring in een gelijksoortige functie op bestuurlijk niveau is een pré;
  • Ervaring binnen gemeentelijke organisaties en/of lokale overheden;
  • Uitstekende beheersing van de Nederlandse taal in woord en geschrift;
  • Ervaring met complex agendabeheer;
  • Kennis van Office, Esuite (zaakgericht werken) en iBabs is een pré;
  • Dat je goed verbanden kunt leggen en een inschatting kunt maken van prioriteiten en consequenties;

Welke competenties zijn van belang?
Voor alle medewerkers gelden de volgende kerncompetenties: resultaatgericht, klantgericht en samenwerken. Verder is het in deze functie van belang dat je communicatief sterk bent, stressbestendig en dat je een professionele, integere werkhouding hebt.

Wat bieden we jou?
Een uitdagende baan in een politieke werkomgeving met leuke enthousiaste collega’s. Een verbindende schakel tussen het college, de ambtelijke organisatie, de inwoners, externe organisaties en overheden. Secretariële werkzaamheden zul je afwisselen met administratieve en projectmatige werkzaamheden. 

Je start met een arbeidsovereenkomst voor de duur van een jaar, die we bij goed functioneren en ongewijzigde bedrijfsomstandigheden verlengen voor onbepaalde tijd. De werkdagen en werktijden worden in overleg met je collega’s vastgesteld. 

Het salaris is gewaardeerd op schaal 7 van de Cao Gemeenten met een bruto maandsalaris van maximaal € 3.114,00 bij een fulltime dienstverband. De inschaling is afhankelijk van opleiding en werkervaring. Bovenop het salaris ontvang je een Individueel Keuze Budget (IKB) van 17,05% van je bruto salaris. Het IKB kan (maandelijks) ingezet worden voor bijvoorbeeld het bijkopen van vakantiedagen, het uitruilen van woon-werk kilometers of je kan het laten uitbetalen. 

Daarnaast bieden wij aantrekkelijke secundaire arbeidsvoorwaarden zoals flexibele werktijden, een tegemoetkoming in de kosten voor een zorgverzekering en een goede pensioenregeling.

Meer informatie?
Ben je geïnteresseerd in deze vacature en heb je nog vragen? Neem dan contact op met Herman Groothuis, gemeentesecretaris, telefoonnummer 0597 - 482309.

Solliciteren?
Herken jij jezelf in bovenstaande? Zie je jezelf al zitten als bestuurssecretaresse bij de lokale overheid? Solliciteer dan nu! Stuur je sollicitatiebrief met CV, vóór 8 mei a.s. naar sollicitaties@gemeente-oldambt.nl onder vermelding van “vacature bestuurssecretariaat”.

Deze vacature is zowel intern als extern vacant gesteld, waarbij interne kandidaten bij gelijke geschiktheid voorrang hebben. De gesprekken met de selectiecommissie vinden plaats op
20 mei 2020 in de middag. 

Verklaring Omtrent Gedrag (VOG)
Een Verklaring Omtrent Gedrag (VOG) is een voorwaarde voor het in dienst treden bij gemeente Oldambt. Wij vergoeden de kosten die zijn verbonden aan de aanvraag van de VOG. Je hoeft de VOG pas aan te vragen als daar door ons om gevraagd wordt naar aanleiding van een gesprek. 

Over de werkgever
Oldambt is een gemeente in Oost-Groningen met Winschoten als tweede winkelstad van de provincie. De gemeente telt 16 kernen en ruim 38.000 inwoners. Samen met bijna 400 collega’s werk je op basis van drie kernwaarden: ‘van buiten naar binnen’, ‘zelfredzaamheid’ en ‘verbinding’. Oldambt ontwikkelt zich steeds meer naar een netwerkorganisatie. Daarom zijn we op zoek naar collega’s die denken in oplossingen, die een ondernemersgeest hebben en die goed zijn in het samenbrengen van mensen en ideeën. 

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.