Senior beleidsmedewerker financiën

 Natuurlijk Loppersum! 

Als gemeente zijn we verantwoordelijk voor het woongenot van zo'n 10.000 mensen in 17 dorpen. Een belangrijke en uitdagende taak, iedere dag weer. De gemeente ligt in één van de mooiste regio's van Noord-Nederland, een landelijke streek halverwege Groningen-Stad en de Waddenzee, met prachtige, oude dorpskernen, weids agrarisch land, veel ongerepte natuur, borgen en buitenplaatsen.

Wij zijn een dynamische en professionele organisatie, waar aandacht is voor de ontwikkeling van organisatie en medewerkers. De gemeente Loppersum heeft als kernwaarden open, betrouwbaar, ondernemend, klantgericht en groen. Het gemeentehuis is goed bereikbaar met zowel het openbaar vervoer als de auto (op slechts 20 autominuten van de stad Groningen).

Onze organisatiestructuur is ingericht volgens het directiemodel (platte structuur) en bestaat uit de afdelingen Maatschappelijke & Ruimtelijke Ontwikkeling, het KlantContactCentrum, Bedrijfsvoering, Personeel & Organisatie en Juridische Zaken.

Voor onze afdeling bedrijfsvoering zijn wij op zoek naar een gedreven en standvastige

SENIOR BELEIDSMEDEWERKER FINANCIËN
met coördinerende taken

(standplaats Loppersum, 36 uur per week, schaal 10A voor de duur van 1 jaar)

De functie

Als Senior beleidsmedewerker ben je inhoudelijk coördinator binnen het team, zowel op het proces als op de ontwikkeling van het team. De vijf medewerkers van het team financiën van de afdeling bedrijfsvoering geven uitvoering aan de ondersteuning van de gemeentelijke organisatie op bedrijfseconomisch en financieel gebied (zoals budgetbewaking en bij de totstandkoming van adviezen aan het college), het financieel beleid en de controlling van de gemeente Loppersum.

Taken

Het team is verantwoordelijk voor het opstellen van begrotingen, tussenrapportages en jaarstukken. Tevens verzorgt het financieel administratieve taken als debiteuren, crediteuren en belastingen.
Als senior beleidsmedewerker ben je verantwoordelijk voor de ondersteuning vanuit het team financiën aan de organisatie en de verdere ontwikkeling van de interne dienstverlening van het team financiën. Je vormt daarbij een belangrijke verbindende schakel tussen het team en de organisatie.

Daarnaast heb je de volgende taken:

  • verantwoordelijk voor de opzet en implementatie van het financiële beleid van de gemeente. 
  • strategisch en inhoudelijk adviseur en een gesprekspartner op het vakgebied op alle niveaus en voor alle belanghebbenden in de organisatie
  • houdt het overallbeeld over de huidige en toekomstige financiële situatie van de gemeente scherp
  • zoekt makkelijk contact met collega’s uit omliggende gemeenten bij het gezamenlijk vormgeven van financieel beleid en aanpakken van financiële beleidsvraagstukken
  • vertaalt landelijke ontwikkelingen naar (beleids)richtlijnen en of (beleids)producten in samenhang met andere beleidsterreinen.

Wat vragen wij

Je herkent jezelf in de ‘Lopster Cultuur’. Moeilijk in één zin te omschrijven, maar er hoort zeker bij: betrokken en altijd bereid om een ander te helpen, zonder poeha, trots op wat Loppersum zo mooi maakt. Daarnaast zoeken we iemand die mee wil werken aan het creëren van een flexibel en resultaatgericht team en die op het vakgebied van financiën of bedrijfseconomie de nodige ervaring heeft opgedaan bij een gemeentelijke (of overheids) organisatie. We vinden het belangrijk dat je in het werk zoekt naar wat kan, met oog voor wat moet, met creativiteit maar ook betrouwbaarheid.

Daarnaast heb je:

  • minimaal HBO- werk en denkniveau en kennis en ervaring op het vakgebied. 
  • relevante ervaring in een overheidsorganisatie een pré. 
  • kennis van het Besluit Begroting en Verantwoording (BBV wetgeving),het gemeentefonds en je bezit bestuurlijk- en politiek inschattingsvermogen en organisatiesensitiviteit. 
  • Daarnaast ben je flexibel, kun je goed zelfstandig werken.

Competenties

  • Generieke competenties (voor alle medewerkers): omgevingssensitiviteit, resultaatgerichtheid, samenwerking en professionaliteit. 
  • Functie- specifieke competenties: je kunt complexe problemen goed analyseren en bent innoverend en daarnaast creatief in het vinden van oplossingen. Je bent in staat anderen te overtuigen van je ideeën, hebt visie en bent een kei in communiceren. We zoeken daarbij niet alleen een denker, maar ook een doener.

Wat bieden wij

  • Een veelzijdige functie in een informele, open en collegiale sfeer 
  • Scholingsmogelijkheden 
  • Mentor: de mogelijkheid voor begeleiding om je te kunnen ontwikkelen en te groeien
  • Ruimte voor een goede werk/privé balans
  • Flexibele werktijden
  • Mogelijkheid tot thuiswerken 
  • Zinvol werk

Het gaat om een functie voor de periode van één jaar, waarna aanstelling in vaste dienst  tot de mogelijkheden behoort bij goed en volledig functioneren. Jouw salaris is afhankelijk van opleiding en ervaring en bedraagt maximaal € 4.430,- bruto per maand bij een werkweek van 36 uur (schaal 10A, CAR-UWO, peildatum 1 januari 2017).

Solliciteren of meer weten?

Meer informatie over de werkzaamheden kun je krijgen bij Erwin Gaastra, afdelingshoofd bedrijfsvoering, te bereiken via tel. 06-54676277. Voor meer informatie (ook over de sollicitatieprocedure) kun je tevens contact opnemen met Stoffer Klungel, Hoofd POJ, tel. 06-51426883. Gemotiveerde reacties met CV ontvangen we graag vóór 15 december a.s. per email via personeelszaken@loppersum.nl Sollicitatiegesprekken zijn gepland op 22 december 2016.

Bijzonderheden:

De vacature wordt zowel intern als extern uitgezet. Bij gelijk gebleken geschiktheid hebben interne kandidaten voorrang.

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.