Beleidsadviseur Ruimtelijke Ontwikkeling

Gemeenteambtenaar – een baan vol diversiteit, waar een behoorlijke verantwoordelijkheid bij hoort. Iedere dag opnieuw de uitdaging aangaan. Vooral omdat je een rechtstreekse bijdrage kunt leveren aan het woongenot van de inwoners. Hier in Loppersum zijn dat zo’n 10.000 mensen, in 17 Groningse dorpen, midden in het landelijke, ‘Groene Hart’ van de provincie, halverwege Groningen Stad en de Waddenzee.

Werken bij de gemeente Loppersum

De medewerkers, misschien wel je toekomstige collega’s, spreken zich duidelijk uit over onze aantrekkelijkheid als werkgever. Dit mag je verwachten: veel vrijheid en ruimte bij het uitvoeren van je werkzaamheden, een prettige, informele sfeer, geen overbodige omwegen of strikte bureaucratie, open en directe communicatie, een team met veel jonge mensen, altijd mogelijkheden om je verder te ontwikkelen. Er gebeurt veel; het is soms hard werken, maar bijna altijd dankbaar werk.
Veel gehoorde antwoorden: grote betrokkenheid, opvallende saamhorigheid.

Het gemeentehuis in Loppersum is goed bereikbaar. Vanaf Groningen ben je met de trein in precies 24 minuten in Loppersum (en 3 minuten lopen naar je werkplek), met de auto doe je er zo'n 20 minuten over, we hebben genoeg (gratis) parkeerruimte.

De vijf afdelingen van onze organisatie: Maatschappelijke & Ruimtelijke Ontwikkeling (met de drie secties VROM, Welzijn en Beheer Openbare Ruimte), KlantContactCentrum (KCC), Bedrijfsvoering en Personeel, Organisatie & Juridische Zaken (kortweg POJ). Een vrij nieuw, apart programma; Gaswinning & Aardbevingen, voert het meerjarenprogramma "Aardbevingsbestendig en Kansrijk Groningen" binnen Loppersum uit.

Voor de afdeling Maatschappelijke en Ruimtelijke Ontwikkeling zijn wij per direct op zoek naar een enthousiaste collega voor de functie van:

BELEIDSADVISEUR RUIMTELIJKE ONTWIKKELING

specialisatie CULTUURHISTORIE/ERFGOED
(voor 28-32 uur per week)

De functie/werkzaamheden:

Als beleidsmedewerker bij de gemeente Loppersum kom je terecht in een dynamische werkomgeving, waar je te maken hebt met bijvoorbeeld aardbevingen (door gaswinning) en krimp. Je wordt binnen de sectie VROM breed ingezet als adviseur en/of regisseur en houdt je bezig met het adviseren, coördineren en uitvoeren van ruimtelijke aanvragen en RO-beleid. Dit betekent dat je je onder meer bezighoudt met adviseren bij (uitgebreide) afwijkingsprocedures, het voeren en begeleiden van bestemmingsplanprocedures en het meedenken bij het invoeren van de omgevingswet. Daarnaast houd je je bezig met de cultuurhistorie in brede zin, waaronder de monumenten, beleidsontwikkeling omtrent karakteristieke panden en gebieden en archeologie. Zeker binnen het aardbevingsgebied is dit een onderwerp waar volop op wordt ingezet. Maar ook het verzorgen van (complexe) juridische procedures op het gebied van RO, het afhandelen van planschadeverzoeken en het behandelen van bezwaar- en beroepsschriften behoort tot je takenpakket.

Wie zoeken we?

Ruimtelijke ordening is je passie. Je hebt een juridische opleiding op minimaal HBO-niveau, met ruime kennis op het gebied van bestuursrecht, omgevingsrecht, planologie en stedenbouw. Je hebt ruime ervaring op beleidsterrein RO en je bent vaardig in het ontwikkelen van project- en uitvoeringsplannen en het opstellen van nota's en adviezen.
We zoeken een sprankelende collega en een sparringpartner in het team die initiatiefrijk en creatief is. Ook is het belangrijk dat je beschikt over goede communicatieve vaardigheden en een bestuurlijk- politiek inschattingsvermogen.

Competenties

Voor de functie is het van belang dat je jezelf herkent in de volgende competenties:

  • Generieke competenties (voor alle medewerkers): omgevingssensitiviteit, resultaatgerichtheid, samenwerking en professionaliteit. 
  • Functie specifieke competenties: analytisch vermogen, visie, adviesvaardigheid, creativiteit en initiatief.

Meer weten of direct solliciteren?

Nadere informatie over de inhoud van de functie en de organisatie is te verkrijgen bij drs. Kasper Bosker, hoofd afdeling MRO of mr. Tineke Blokzijl, senior beleidsadviseur. Voor informatie over de sollicitatieprocedure kun je contact opnemen met mevrouw Jelly de Jong, senior Personeelsadviseur. Allen bereikbaar via telefoonnummer (0596) 548 200.

Je motivatiebrief en CV graag voor vrijdag 25 augustus a.s. mailen aan , t.a.v. Jelly de Jong o.v.v. de functiebenaming.

Bijzonderheden.

Het betreft een structurele functie voor 28 uren (minimaal) tot 32 uren (maximaal). Het salaris is maximaal € 4.121,00 bruto (schaal 10 CAR UWO) bij een 36 urige werkweek. Daarnaast bieden wij een flexibel arbeidsvoorwaardenbudget (IKB) van 16,3 % bovenop het bruto maandsalaris.

De sollicitatiegesprekken zijn gepland op woensdag 30 augustus a.s. Deze vacature is zowel intern als extern bekendgemaakt. Bij gebleken gelijke geschiktheid heeft een interne kandidaat voorrang.

Meer informatie over onze gemeente vind je op: www.loppersum.nl

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.