Auditor

Tijdelijk voor de duur van 1 jaar| met uitzicht op vaste aanstelling | ca. 0,8 - 1,0 fte

 

Zorg jij dat er vorm wordt gegeven aan de interne auditfunctie? Ben jij een stevige persoonlijkheid die pro-actief en ontwikkelingsgericht is ingesteld? Dan zijn wij op zoek naar jou! Afdeling Auditing is per direct op zoek naar een (senior) Auditor.

 

Als (senior) Auditor adviseer je over de inrichting van processen en de interne risico-analyses.

Jij:

  • adviseert over en geeft aanvullende zekerheid aan bestuur en management over de mate waarin de bedrijfsvoering wordt beheerst en stelt rapportages op;
  • bent (mede) bepalend voor het inrichten van het auditproces en toepassing van de juiste controlemix;
  • stelt een controleplan op voor het uitvoeren van (verbijzonderde) interne controles en audits op financieel, procesmatig (op basis van risicoprofielen) en compliance gebied en je regisseert en toetst deze;
  • rapporteert aan bestuur, directie en andere stakeholders over de voortgang van het controleplan en op hoofdlijnen over de uitkomsten van de onderzoeken;
  • ontwikkelt methoden en technieken voor het uitvoeren van (verbijzonderde) interne controles en audits;
  • adviseert over de toereikendheid van de risicobeheersingssystemen en de te nemen beheersmaatregelen in de processen zelf op basis van gedefinieerde risico’s;
  • voert complexe controlewerkzaamheden uit ter voorbereiding op de controle van de jaarrekening door de huisaccountant en stuurt controleteams aan.

 

Plek in de organisatie

De directie Financiën & Inkoop maakt deel uit van het Shared Service Center. En omvat de afdelingen: Financiën, Inkoop, Juridische Zaken, Bedrijfsbureau SSC en Auditing. Binnen de afdeling Auditing werken 11 collega’s.

  

Jij:

  • hebt een WO-masteropleiding, bij voorkeur in de richting van (bedrijfs)economie en/of accountancy;
  • hebt affiniteit met het coachen en begeleiden van collega’s;
  • bent adviserend en klantgericht ingesteld;
  • hebt affiniteit met automatiseringsprocessen;
  • hebt ervaring in de accountancy (de controle praktijk);
  • hebt kennis van de gemeentelijke processen.

 

Integriteit is een belangrijke waarde voor gemeente Groningen, dit zal dan ook in al jouw handelen zichtbaar moeten zijn.

 

Je bent iemand die een breed zicht heeft op de organisatie en op vakinhoudelijke ontwikkelingen. Dit weet je als geen ander te combineren en te managen. Je hebt een duidelijke visie en weet dit goed over te brengen. Daarnaast ben je bovenal een prettige en enthousiaste collega om mee samen te werken.

 

Competenties

Analytisch | Jij signaleert problemen en vragen en kunt feiten en problemen in een breder verband plaatsen. Je kunt samenhang zien en uitleggen.

 

Klantgericht | Jij onderzoekt de wensen en de behoeften van de klant en stemt deze af met de mogelijkheden binnen (onderdelen van) de gemeente. Je bent overtuigd van het belang van goede en duidelijke dienstverlening en handelt daarnaar. 

 

Oordeelsvorming | Jij bent in staat gegevens en handelwijzen in het licht van relevante criteria tegen elkaar af te wegen en tot onderbouwde beoordelingen te komen.

 

Organisatiesensitiviteit | Jij doorziet de gemeentelijke en dienstspecifieke visie, cultuur en ontwikkelingen. Daarnaast heb jij zicht op normen en waarden, belangen en (leer)behoeften van individuen.

 

Visie | Jij hebt zicht op het grotere geheel en ziet wat daarbinnen nodig is aan gewenste ontwikkelingen.

 

Wij bieden

Afhankelijk van opleiding en ervaring maximaal € 5.520,- bruto per maand bij een fulltime dienstverband. Hr 21 Adviseur II - functionele schaal 12.

  

Informatie

Voor meer informatie over de inhoud van de functie, kun je contact opnemen met Michiel Nanninga, hoofd Auditing, tel.nr. (050) 367 7023.

 

Reageren

Ben je geïnteresseerd reageer dan uiterlijk 16-06-2019 via de digitale button in deze vacature. Direct na het versturen van je sollicitatie ontvang je een ontvangstbevestiging.

Het kan voorkomen dat de mail van de gemeente Groningen in uw ongewenste items (spambox) terecht komt. Check deze daarom regelmatig.

 

Deze vacature wordt gelijktijdig in-en extern opengesteld, waarbij voorrangskandidaten van de gemeente Groningen, voorrang hebben. 

            

Interne vacatures worden opengesteld voor: medewerkers met een vaste aanstelling bij de gemeente Groningen; medewerkers met een tijdelijke aanstelling bij de gemeente Groningen; (oud-) medewerkers die op basis van het ARG een uitkering ontvangen van de gemeente (hoofdstuk 7 en 10A/D ARG); kandidaten uit de allochtonenpool; medewerkers met een werkervaringsplaats, re-integratiebaan of een maatschappelijke baan, werkzaam binnen de gemeente Groningen); WSW-personeel; trainees (na een halfjaar werkzaam te zijn bij de gemeente Groningen); medewerkers < 30 jaar werkzaam in een werkleerbaan (na een half jaar werkzaam te zijn bij de gemeente Groningen).

 

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.

Solliciteer