Senior medewerker Burgerzaken

Wonen in de gemeente Emmen

De gemeente Emmen bestaat uit één stedelijke kern, dertien dorpen en 109.000 inwoners.Emmen heeft bijzonder opgezette woonwijken en karakterisitieke dorpen naast natuurschoon en bossen. In het hartje van de stad verrijst het nieuwe Atlas Theater en de topattractie Wildlands Adventure Zoo. Onze gemeente combineert stedelijke voorzieningen en industriële bedrijvigheid met rust en ruimte.

Werken bij de gemeente Emmen

De maatschappelijke en politieke omgeving verandert in hoog tempo. Als je bij de gemeente Emmen werkt heb je daar iedere dag mee te maken. Je bent er voor de burgers, bedrijven en instellingen. Je kaders zijn wet- en regelgeving en de gemaakte afspraken en uitgangspunten die binnen onze gemeente gelden. In Emmen nemen we belangrijke beslissingen samen met de betrokken partijen. We luisteren naar elkaar, er is ruimte om te improviseren en te vernieuwen. We richten ons op het vinden van realistische, haalbare oplossingen. We nemen onze verantwoordelijkheid en we doen wat we zeggen .

Wij zoeken bij het afdeling KlantContactCentrum (KCC), Team Burgerzaken een

Senior Medewerker Burgerzaken (GBA/BRP)

voor 36 uur per week

Vacaturenummer 16.012

Het Klantencontactcentrum (kcc)

"Gemeente Emmen wil graag excellente dienstverlening leveren aan haar inwoners en ondernemers: we doen hetjuiste en dat doen we goed. We benaderen de vraag van de klant op een persoonlijke, regelarme en passende manier, we handelen snel en communiceren begrijpelijk. We zeggen wat we doen en we doen wat we zeggen. Onze werkwijze en de gebruikte technologie passen daarbij. We kiezen voor zoveel mogelijk digitaal en self service aan de voorkant. In de organisatie werken collega's op een samenhangende wijze met elkaar samen, met goede verbindingen in de processen en ketens, tussen teams en afdelingen".

Wat houdt de functie in:

Als BRP controller/specialist heb je specifieke kennis van en ervaring met de ontwikkeling en implementatie van de volgende beleidsterreinen: BRP, Burgerlijke Stand, Internationeel Privaatrecht, Verkiezingen en Nationaliteitswetgeving. Daarnaast ben je bekend met de volgende werkzaamheden:het aannemen en verwerken van buitenlandse aktes en reisdocumenten; het opmaken van geboorte-, erkenning-, ondertrouw- en huwelijksakte; het aanleggen, actualiseren en corrigeren van PL-en en het waarborgen van de kwaliteit ervan; het herkennen/ opsporen van fouten op PL-en; beoordeling van briefadressen; afhandelen van complexe mutaties en correcties; coachen en begeleiden van de 2de schil medewerkers Documenten en Burgerlijke Stand. Als senior medewerker van het KlantContactCentrum team Burgerzaken ben je mede verantwoordelijk voor de werkzaamheden die in het gehele team plaatsvinden, zoals o.a. verkiezingen.

Competenties:

Om de functie op een goede wijze te vervullen zijn de volgende vaardigheden van belang: Integriteit, verantwoordelijkheid, analytisch vermogen, kwaliteitsgerichtheid en nauwkeurigheid.

Wat vragen wij:

Afgeronde HBO opleiding (bij voorkeur gerelateerd met taakgebied Burgerzaken) en de afgeronde opleiding BRP- specialist.

Wat bieden wij:

Het aan de functie verbonden salaris bedraagt maximaal €: 3.697,- bruto per maand (salarisschaal 9) bij een 36-urige werkweek.

Informatie:

Neem dan contact op met mevrouw R.L. Oosting, teamleider KCC-F2, teL 140591.

Ben je enthousiast' över het bovenstaande? Mail dan voor 23 september a.s. je sollicitatie met curriculum vitae naar gemeente@emmen.nl of stuur je sollicitatie naar de afdeling PJC,

Postbus 30.001, 7800 RA Emmen, onder vermelding van het vacaturenurnmer 16.012

Wij verzoeken je alleen te reageren als je voldoet aan de functie-eisen