Specialist personeels- & salarisadministratie

Op 1 januari 2021 is de gemeente Eemsdelta ontstaan uit de voormalige gemeenten Appingedam, Delfzijl en Loppersum. Een nieuwe naam en een nieuwe situatie. Maar met onze vertrouwde kwaliteiten! We zijn een aantrekkelijke gemeente voor inwoners, bedrijven, bezoekers én medewerkers. In onze gemeente vind je de Waddenkust, weidse cultuurlandschappen en karakteristieke dorpen met Middeleeuwse kerkjes. Maar ook dynamische havens en innovatieve bedrijvigheid. Het is een gemeente waar we nuchter zijn, naar elkaar omkijken en samen de handen uit de mouwen steken.

Wil jij werken bij gemeente Eemsdelta:

- die goed toegankelijk is voor iedereen die ons nodig heeft?

- waar we goede initiatieven van inwoners aanmoedigen en zo mogelijk ook uitvoeren?

- waar je met je collega's aan innovatieve en duurzame oplossingen werkt?

Tot slot maak je deel uit van een gemeente die goed toegankelijk is voor iedereen die ons nodig heeft: Eemsdelta is dichtbij. Voor onze nieuwe gemeente zijn we op zoek naar een gedreven

Specialist personeels- & salarisadministratie

18 uur per week

In deze afwisselende baan adviseer je op basis van interne en externe ontwikkelingen over de inrichting van de personeels- & salarisadministratie. Je vertaalt wijzigingen in wet- en regelgeving naar (nieuwe) processen, signaleert knelpunten en adviseert over rechtspositionele vraagstukken met name in relatie tot salaris. Samen met jouw collega vervul je een spin-in-het web functie op gebied van complexe salaris- en administratieve vraagstukken. Daarnaast lever je een bijdrage aan kwaliteit en interne control en aan meerdere cyclische stukken. Je werkt nauw samen met collega's van de salarisadministratie, de P&O medewerkers en P&O adviseurs. 

Wat breng je mee:

  • HBO werk- en denkniveau met minimaal 3-5 jaar recente werkervaring op het gebied van personeels- en salarisadministratie.
  • Afgeronde opleiding op het gebied van loonadministratie.
  • Je hebt ervaring met het optimaliseren en inrichten van psa-processen en systemen.
  • Je bent een goede gesprekspartner op alle niveaus. Je brengt jouw ideeën of advies op een heldere en inspirerende manier over;
  • Je bent een procesmatig kritische denker, cijfermatig sterk en accuraat. Het vermogen om snel tussen tactisch en operationeel niveau te schakelen ben je gewend.
  • Daarnaast draai je je hand niet om voor het invullen van een trekkersrol bij projecten.
  • Je hebt bij voorkeur kennis en ervaring in het werken met ADP Workforce.

Arbeidsvoorwaarden:

Wij bieden een uitdagende en veelzijdige functie met veel zelfstandigheid en verantwoordelijkheid. Daar hoort een passend salaris bij dat recht doet aan jouw ervaring, opleiding en inzet en is maximaal € 4.048 (schaal 9, salarispeil 1-10-2020) op basis van 36 uur per week. Het betreft een functie voor in eerste instantie een jaar waarbij er mogelijkheden zijn voor een verlenging. Verder bieden wij goede secundaire arbeidsvoorwaarden, waaronder flexibele werktijden, een individueel keuzebudget en opleidingsmogelijkheden

Informatie:

Heb je inhoudelijke vragen? Bel dan gerust even met Ria Snippe-Pol, op telefoonnummer 06-55423910. Vragen over de procedure? Bel dan Daniëlle van Eijk, adviseur P&O via telefoon, 06-15905219

Reageren:

Heb je belangstelling voor deze functie, stuur dan je motivatiebrief met cv onder vermelding van “ Specialist personeels- & salarisadministratie" vóór 7 december via de sollicitatiebutton.

De sollicitatiegesprekken staan gepland in week 50.