Inkoop adviseur

Werken bij Eemsdelta

Op 1 januari 2021 is de gemeente Eemsdelta ontstaan uit de voormalige gemeenten Appingedam, Delfzijl en Loppersum. Een nieuwe naam en een nieuwe situatie. Maar met onze vertrouwde kwaliteiten! We zijn een aantrekkelijke gemeente voor inwoners, bedrijven, bezoekers én medewerkers. In onze gemeente vind je de Waddenkust, weidse cultuurlandschappen en karakteristieke dorpen met Middeleeuwse kerkjes. Maar ook dynamische havens en innovatieve bedrijvigheid. Het is een gemeente waar we nuchter zijn, naar elkaar omkijken en samen de handen uit de mouwen steken.

Wil jij werken bij gemeente Eemsdelta:

- die goed toegankelijk is voor iedereen die ons nodig heeft?

- waar we goede initiatieven van inwoners aanmoedigen en zo mogelijk ook uitvoeren?

- waar je met je collega's aan innovatieve en duurzame oplossingen werkt?

Kom dan bij ons werken. Voor het team Juridisch en Inkoop zijn wij op zoek naar een:

Inkoopadviseur

36 uur per week

Als ervaren inkoopadviseur bouw je samen met je collega's verder aan een professionele inkoopfunctie van de gemeente. Je adviseert over de aanpak van inkoop- en aanbestedingstrajecten, begeleidt en voert aanbestedingstrajecten zelfstandig uit. Je draagt samen met je collega's zorg voor de verbinding met de interne klanten en weet wat er op inkoopgebied binnen de gemeente speelt.

Samen met je inkoopcollega's verzorg je de voorlichtingen en informatiebijeenkomsten binnen de organisatie, en treed je op als inkoopadviseur richting externe partijen, je woont externe bijeenkomsten bij en houdt regie op de werkzaamheden van externe bureaus. Zie je verbetermogelijkheden? Dan bedenk je concrete voorstellen en zoek je (pro)actief naar een manier om deze verbetering te realiseren.

Samenstelling team

Het team Inkoop bestaat momenteel uit een strategisch inkoopadviseur, drie inkoopadviseurs, een operationeel inkoper, een contractmanager en een aanbestedingsjurist.

Wat breng je daarvoor mee:

  • meerdere jaren recente ervaring in een soortgelijke functie bij een overheidsorganisatie;
  • een afgeronde hbo-opleiding die past bij de functie (opleiding inkoopmanagement, NEVI 1 en/of 2 óf vergelijkbaar);
  • kennis van gemeentelijke inkoopprocessen en aantoonbare ervaring met (Europese) aanbestedingsprocedures, alsmede relevante wet- en regelgeving;
  • enthousiaste en energieke arbeidsethos;
  • intern en extern een uitstekende gesprekspartner op breed gemeentelijke inkoopterrein;
  • je bent een doorpakker, netwerker, teamplayer, organisatiesensitief en gericht op samenwerking;
  • resultaatgerichtheid, overtuigingskracht, verbindend vermogen, proactief en initiatief;
  • herkenning in onze 5 kernwaarden: aantrekkelijk, betrouwbaar, dichtbij, innovatief en samen.

Wat kunnen wij jou bieden:

Wij bieden een uitdagende en veelzijdige functie met veel zelfstandigheid en verantwoordelijkheid. Daar hoort een passend salaris bij dat recht doet aan jouw ervaring, opleiding en inzet. De functie is gewaardeerd op schaal 10. Het salaris is maximaal €  4.494 ,- (schaal 10, salarispeil 1-10-2020) op basis van 36 uur per week. Afhankelijk van je huidige dienstverband maken wij afspraken over de vorm en duur van het dienstverband. Daarnaast ontvang je goede secundaire arbeidsvoorwaarden.

Heb je vragen?

Heb je nog inhoudelijke vragen over de functie, dan kun je hiervoor contact opnemen met Gert Bäcker, teammanager Juridisch en Inkoop via telefoon (06) 52052292. Voor vragen over de sollicitatieprocedure kun je contact opnemen met Daniëlle van Eijk, adviseur P&O via telefoon (06) 15905219. 

Hoe kan je reageren:

Heb je belangstelling voor deze functie, stuur dan je motivatiebrief met cv onder vermelding van “ Inkoopadviseur" vóór 29 januari aanstaande via de sollicitatiebutton op de gemeentelijke site. (zie link)