Consulent Inkomen

Werken bij Eemsdelta

Op 1 januari 2021 is de gemeente Eemsdelta ontstaan uit de voormalige gemeenten Appingedam, Delfzijl en Loppersum. Een nieuwe naam en een nieuwe situatie. Maar met onze vertrouwde kwaliteiten! We zijn een aantrekkelijke gemeente voor inwoners, bedrijven, bezoekers én medewerkers. In onze gemeente vind je de Waddenkust, weidse cultuurlandschappen en karakteristieke dorpen met Middeleeuwse kerkjes. Maar ook dynamische havens en innovatieve bedrijvigheid. Het is een gemeente waar we nuchter zijn, naar elkaar omkijken en samen de handen uit de mouwen steken.

Wil jij werken bij onze gemeente?

Die goed toegankelijk is voor iedereen die ons nodig heeft?

Waar we goede initiatieven van inwoners aanmoedigen en zo mogelijk ook uitvoeren?

Waar je met je collega's aan innovatieve en duurzame oplossingen werkt?

Kom dan bij ons werken. Eemsdelta is dichtbij. Voor het team Inkomen zoeken wij: 

Consulenten Inkomen

24-36 uur per week

Wat kunnen wij jou bieden:

Wij bieden een uitdagende en veelzijdige functie. Daar hoort een passend salaris bij dat recht doet aan jouw ervaring, opleiding en inzet. Het salaris is maximaal € 3.591,00 (schaal 8, salarispeil 1-10-2020) op basis van 36 uur per week. Afhankelijk van je huidige dienstverband maken wij afspraken over de vorm en duur van het dienstverband. Daarnaast bieden wij goede secundaire arbeidsvoorwaarden, waaronder flexibele werktijden, een individueel keuzebudget.

Team

Je voert werkzaamheden uit binnen het team Inkomen. Het team bestaat uit Consulenten Inkomen, Handhaving en Terugvordering & Verhaal.

Wat ga je doen?  

Ben jij thuis in de sociale wet- en regelgeving en vind je het leuk om klanten op weg te helpen met uitkeringen en andere voorzieningen waar zij mogelijk recht op hebben? Kun jij daarnaast goed situaties inschatten en heb jij geen moeite je hoofd koel te houden wanneer er zich een spoedprocedure voor doet? Lees snel verder over de functie van Consulent Inkomen!

Als consulent Inkomen ben je verantwoordelijk voor het tijdig en juist verstrekken van uitkeringen in het kader van de Participatiewet en aanverwante regelingen. Je voert intake gesprekken met nieuwe klanten. Het verwerken van aanvragen voor levensonderhoud is een integraal onderdeel van de functie van Consulent Inkomen. Je doet de beëindigingsonderzoeken. Je handelt de aanvragen voor bijzondere bijstand af. Indien noodzakelijk leg je huisbezoeken af. Je stelt rapportages en beschikkingen op, toetst rechtmatigheid, registreert rapportages en berekeningen.

Wat breng je mee

  • Je hebt een afgeronde opleiding op minimaal HBO niveau (bij voorkeur Sociaal Juridisch Dienstverlening);
  • Kennis van de Participatiewet;
  • Meerjarige werkervaring als 'Consulent Inkomen' bij een gemeentelijke sociale dienst;
  • Je weet de wet- en regelgeving goed te verwoorden richting de klant, zowel mondeling als op schrift;
  • Je bent gewend om de klant correct te woord te staan en weet goede resultaten te behalen met jouw team;
  • Je weet een grote caseload te beheren en houd je hoofd koel wanneer er een spoedprocedure binnen komt;
  • Je bent empathisch, sociaal ingesteld en communiceert makkelijk;
  • Je hebt kennis van GWS4all/ PKO.

Heb je vragen?

Voor aanvullende informatie over de functie kun je contact opnemen met Jaap Dijkema, beoogd teammanager inkomen op telefoonnummer 06 31043451. Met vragen over de sollicitatieprocedure kun je contact opnemen met Erwin Swaagman coroprate recruiter, op telefoonnummer 06 50073844

Reageren:

Word je enthousiast van deze functie? Stuur dan tot en met 18 januari 2021 je sollicitatiebrief en CV door te klikken op de sollicitatieknop via de link naar de website.

De selectiegesprekken staan gepland in week 5