Teammanager Klantenservice

In onze maatschappij is energie onmisbaar. Daarom werken wij aan een betrouwbare en duurzame energievoorziening voor vandaag én voor de toekomst. De bedrijven binnen Enexis Groep zijn samen gedreven, snel en wendbaar. En zo kunnen we met onze 4500 medewerkers de maatschappelijke eisen en de uitdagingen in de energiewereld aan. Door onze kennis, expertise en energie op alle mogelijke manieren in te zetten, geven wij vaart aan de energietransitie.

De afdeling Klantenservice is de centrale klantingang van Enexis en heeft als doel de klant in één keer goed te helpen. Klantenservice Team Consument heeft dageljks contact met consumenten via verschillende kanalen zoals telefoon, mail, brieven, chat en webcare.



Functiebeschrijving

Klantenservice zoekt een senior Teammanager met passie voor mensen: klanten en medewerkers. Als Teammanager ben je verantwoordelijk voor het soepel laten verlopen van de werkstroom Consument. Je hebt oog voor procesverbeteringen in de keten. In deze functie zal je veelvuldig en snel moeten schakelen tussen operatie en strategie en hier je (management) stijl op aan kunnen passen. Je bent in staat af te stemmen met verschillende (management)lagen, binnen en buiten de Klantenservice. Dit met als doel plannen te realiseren die bijdragen aan een verhoging van de klanttevredenheid en aan de realisatie van kostenefficiëntie. Je bent lid van MT Klantenservice.

De afdeling Klantenservice heeft voor de komende jaren de focus op onder andere: klantbeleving, medewerkers multi skilled inzetten, samenwerking in de keten, kanaalsturing van het klantcontact in een omni channel omgeving en planning op de klantenstroom. Het begeleiden van deze verandering naar een nieuwe manier van werken hoort zeker ook bij het takenpakket.

Dit maakt de Teammanager Klantenservice voor het team Consument een spin in het web en een ambassadeur voor de klant!



Functie-eisen

Je hebt een afgeronde HBO opleiding met een bedrijfskundige achtergrond, aangevuld met gedegen kennis van klantenservice. Tevens heb je 3 tot 5 jaar leidinggevende ervaring en bij voorkeur ervaring met verandertrajecten.

Je bent communicatief sterk en hebt een analytisch vermogen. Je weet als coach je team te motiveren, bent een verbinder en samenwerking zit je in de genen. Tevens ben je resultaatgericht, heb je een goed leervermogen en beschik je over een goede oordeelsvorming.



Arbeidsvoorwaarden

Naast een goed salaris, een 38-urige werkweek, vakantietoeslag en pensioenregeling, biedt Enexis haar medewerkers een extra budget tussen 5 tot 15% van je salaris. Dit budget kan naar eigen inzicht in gezet worden voor het kopen van extra verlof, storting in je pensioen, het volgen van een opleiding of een eenmalige of structurele extra uitbetaling bij je salaris. Enexis investeert ook volop in de ontwikkeling van haar medewerkers. Zo biedt Enexis haar medewerkers een breed scala aan trainings- en opleidingsmogelijkheden. Jaarlijks wordt er met iedere medewerker een persoonlijk ontwikkelingsplan opgesteld, waarmee jij de koers van je carrière zelf in de hand hebt. Er is dus ruime aandacht voor jouw professionele en persoonlijke groei. Naast uitstekende primaire en secundaire arbeidsvoorwaarden heeft Enexis veel aandacht voor de balans tussen werk en privéleven. Er zijn dan ook talrijke voorzieningen om werk en privé te combineren. Denk hierbij aan thuiswerk mogelijkheden, flexibele werktijden, moderne communicatie- en overlegvormen, etc.

De functie is ingedeeld in salarisklasse 15, met een maximum van € 4.494,- bruto per maand, op basis van een 38-urige werkweek.

Reageer op deze vacature