Ervaren accountmanager Bedrijven

Ben jij dé netwerker die nieuwe bedrijven binnen sleept voor Pekela en Veendam 

De gemeenten Pekela en Veendam werken samen. De ambtelijke organisaties van de twee gemeenten zijn gefuseerd en vormen de werkorganisatie De Kompanjie. Het Dagelijks Bestuur van De Kompanjie roept kandidaten op om te solliciteren op de functie van: 

ERVAREN ACCOUNTMANAGER BEDRIJVEN 
36 uren per week 

De Organisatie 

Vanuit je vakgebied denk je actief over de beste oplossingen voor een goede dienstverlening aan de inwoners, bedrijven en organisaties uit de gemeenten Pekela en Veendam. Naast een goede dienstverlening focust De Kompanjie op kwaliteit en kostenbesparing ten aanzien van de te leveren producten en diensten voor de gemeenten Pekela en Veendam. Binnen de Kompanjie werken we vanuit de volgende kernwaarden: 

  • Dienstbaar en klantgericht 
  • Politiek sensitief 
  • Resultaatgericht 
  • Samenwerkend en collegiaal 
  • Flexibel 
  • Kostenbewust 

Je werkomgeving 

Het team Omgevingsbeleid en Ontwikkeling is onderdeel van de eenheid Fysiek. De eenheid bestaat uit de teams Beheer & Projecten en Uitvoering & onderhoud. Voor je taken als accountmanager bedrijven werk je onder de directe aansturing van de teamleider. Het team bestaat uit 16 medewerkers. Het team Omgevingsbeleid en Ontwikkeling is verantwoordelijk voor het interactief opstellen van beleid voor de taakgebieden: ruimtelijke ordening, wonen, economische zaken, verkeer, toerisme, duurzaamheid en de openbare ruimte. 

Wat wordt er van je verwacht? 

De accountmanager bedrijven is het ambtelijk boegbeeld namens de gemeenten Veendam en Pekela voor ondernemers. Je bent dé netwerker en relatiebeheerder, gericht op excellente dienstverlening en extern gericht. Je bent meer buiten dan binnen het gemeentehuis te vinden. Je bent in staat om te schakelen tussen de belangen van de gemeente en de regio, van de ondernemers en 

vastgoedeigenaren. Met als resultaat het behouden van bestaande bedrijven en het binnenhalen van nieuwe bedrijven. 

Wat ga je doen? 

  • Aanjaagrol van nieuwe economische ontwikkelingen en de bijhorende acquisitie voor de gemeenten. Met als resultaat het behouden van bestaande klanten en het binnenhalen van nieuwe klanten. 
  • Verzamelen van strategische marktinformatie en deze kunnen inzetten bij het promoten van de gemeenten en het bevorderen van een gunstig vestigingsklimaat van de gemeenten. 
  • Plannen van afspraken met klanten (koude acquisitie). Het geven van presentaties met de eisen en wensen van de klant, maar verliest hierbij niet het commercieel belang. 
  • Bij elkaar brengen van ondernemers en werkzoekenden van beide gemeenten. 
  • Participeren in gemeentelijke projectgroepen, regionale en provinciale samenwerkingsverbanden voor economisch beleid. 
  • Adviseren en meedenken op strategisch niveau over economische impact en uitwerking van structuurvisies, bestemmingsplannen en andere gemeentelijke plannen. 

 Wat breng jij mee? 

  • Minimaal HBO werk -en denkniveau. 
  • Aantoonbare netwerker bij uitstek. 
  • Ruime en aantoonbare relevante werkervaring op het gebied van het voeren van acquisitie. 
  • Heeft kennis van de regionale arbeidsmarkt en is in staat om te verbinding te leggen tussen bedrijven en sociale zaken (werk en inkomen) en creëert daarmee nieuwe arbeidsplaatsen. 
  • Beheerst als spin in het web de schakelfunctie tussen bedrijfsleven en de gemeenten. 
  • Beschikt over goede communicatieve en organisatorische vaardigheden en heeft kennis van bedrijven en vastgoed. 

Jouw competenties 

Naast de basiskernwaarden De Kompanjie beschik je over de volgende functie gerelateerde competenties: analytisch vermogen, representatief, creatief en sterk communicatief. Targets halen vind je normaal. 

Ons aanbod 

Het salaris bedraagt maximaal € 4.740, - bruto per maand (functieschaal 11, aanloopschaal 10 ) bij een volledige werkweek van 36 uur. Daarnaast kennen wij vanaf 1 januari 2017 een flexibel arbeidsvoorwaardenbudget van 16,3% bovenop je bruto salaris. De medewerkers van De Kompanjie hebben de status van gemeenteambtenaar en vallen onder de CAR-UWO en het ABP. Een ontwikkelplan kan deel uitmaken van de benoeming. 

Meer weten? Informatie over De Kompanjie vind je op www.dekompanjie.nl. Meer informatie over de functie kun je krijgen bij de Teamleider Omgevingsbeleid en Ontwikkeling, mevrouw P. Rollema, tel. 0598-652321. 

Geïnteresseerd? 

Je kunt je motivatie en CV tot en met 15 januari 2017 per e-mail, , richten aan het Dagelijks Bestuur van De Kompanjie. Onder vermelding van ervaren accountmanager bedrijven. Je sollicitatie wordt vertrouwelijk behandeld. 

Procedure 

Deze vacature is gelijktijdig opengesteld voor interne en externe kandidaten. Hierbij hebben interne kandidaten voorrang op externe. De eerste selectiegesprekken vinden plaats op 23 januari 2017. 

Een assessment en een ontwikkelplan kunnen deel uitmaken van de benoeming (sprocedure ).Het ontvangen van een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) is een voorwaarde voor het verkrijgen van een aanstelling.