Executive Assistant

Executive Committee (Agro) en direct reports EC

Veendam Hoofdkantoor - 24-32 uur 

Waar ga je aan het werk?          
In 1919 begon Avebe als Aardappelmeel Verkoop Bureau. Toen nog om enkel de verkoop voor meerdere zelfstandige aardappelzetmeelcoöperaties te bevorderen. Inmiddels zijn we 100 jaar verder en zijn we continu bezig met het produceren én innoveren van oplossingen op basis van aardappelzetmeel en -eiwitten voor voeding, industrie en diervoeding. De coöperatie Avebe is zelfs uitgegroeid tot wereldwijde marktleider op het gebied van aardappelzetmeel. Hoe we dit doen? Door eruit te halen wat erin zit.

 Het secretariaat Executive Committee (EC) bestaat momenteel uit 4 professionals die op adequate en proactieve wijze ondersteuning bieden aan het bestuur, het EC en een aantal direct reports van het EC. In verband met de pensionering van een van de medewerkers eind 2020 ontstaat er een vacature voor een Executive Assistant voor minimaal 24 uur per week ter ondersteuning van een van de leden van het EC en een aantal direct reports van het EC. Tevens bestaat een groot deel van het takenpakket uit het organiseren, faciliteren en notuleren van diverse bijeenkomsten met de Avebe-ledenorganen, zoals bijvoorbeeld de ledenraad.

Taken en verantwoordelijkheden           
Als Executive Assistant draag jij, op basis van de juiste prioriteiten, zorg voor een effectieve en efficiënte ondersteuning. Jij committeert je aan hetgeen vanuit het bestuur/directie besloten wordt en je draagt dit op constructieve wijze uit naar je naaste collega's. Je bent het aanspreekpunt voor zowel interne als externe partijen en met jouw deskundigheid en gevoel voor relaties weet jij daarnaast actief op te treden als sparringpartner/klankbord. Je hebt regelmatig contact met onder andere de leden van de raad van commissarissen en de leden van de ledenraad in Nederland en Duitsland.

  • Je bereidt bijeenkomsten voor en eventueel daarvoor benodigde presentaties/stukken. Je organiseert, faciliteert en notuleert diverse vergaderingen (waaronder vergaderingen met de ledenorganen, ook in het Duits) en bewaakt de actiepunten;
  • Ten aanzien van de ledenorganen voer je eveneens diverse administratieve werkzaamheden uit (o.a. m.b.t. het rooster van aftreden, vergaderparticipatie, presentiegelden en opleidingen);
  • Je beheert diverse agenda’s, plant de afspraken zo efficiënt mogelijk en je houdt overzicht;
  • Je bent verantwoordelijk voor informatiestromen (e-mail, telefoon en correspondentie) zowel naar als vanuit het EC en de betreffende direct reports;
  • Je organiseert evenementen, bezoeken etc. die vanuit het EC of de direct reports worden geïnitieerd;
  • Je neemt deel aan en/of ondersteunt projecten;
  • Je vervult een actieve rol in het volgen, communiceren en implementeren van nieuwe (digitale) ontwikkelingen op je vakgebied.

Opleiding en ervaring        

  • Je beschikt over een afgeronde, relevante opleiding op hbo-niveau en hebt minimaal 5 jaar ervaring in een vergelijkbare functie;
  • Affiniteit met een (agrarische) coöperatieve organisatiestructuur is een must;
  • Je verstaat je vak als notulist(e);
  • Je beschikt over uitstekende communicatieve vaardigheden en je beheerst de Nederlandse, Duitse en Engelse taal in woord en schrift;
  • Je hebt veel ervaring met MS-office en we verwachten van jou dat je digitale ontwikkelingen op de voet volgt en je je deze snel eigen maakt

We vinden het belangrijk dat je op organisatorisch vlak sterk bent en daadkrachtig optreedt met gevoel voor verhoudingen en belangen. Je bent alert, integer en denkt mee. Je werkt klantgericht, accuraat en bent positief kritisch. Tevens ben je stressbestendig, kun je snel schakelen en stel je je flexibel op, ook als het gaat om werktijden en bereikbaarheid buiten werktijd. Omdat je een ervaren professional bent, gaan we ervan uit dat je goed zelfstandig kunt werken en dat je beschikt over een uitstekend probleemoplossend en coördinerend vermogen.

Wat biedt Avebe?          
Samen werken we aan een succesvolle coöperatie. Alle medewerkers doen dat op hun eigen manier, binnen zijn of haar eigen vakgebied. Avebe werkt daarbij op haar beurt aan succesvolle werknemers. Door onze mensen te stimuleren het beste uit zichzelf te halen, willen we onze collega's maximaal tot waarde brengen. Zo krijgen medewerkers de ruimte om zich te blijven ontwikkelen. Daarnaast biedt Avebe jou als medewerker:

  • Diverse opleidingsmogelijkheden;
  • Een eigen pensioenfonds;
  • Verschillende vitaliteitsprogramma's en mogelijkheden tot het krijgen van korting op fitness en fietsen;
  • Verdere secundaire arbeidsvoorwaarden zoals een vergoeding van €25,- voor jouw zorgverzekering;
  • Een eigen CAO en salarishuis.

Meer weten?            
Heb je naar aanleiding van deze vacature nog vragen of wil je meer informatie? Neem dan contact op met Anja Stiekema, Executive Assistant, op telefoonnummer: 06 - 29595237.

Ben jij degene die wij zoeken? Reageer dan voor 5 augustus 2020. Je vindt de vacature op www.werkenbijavebe.nl

Een assessment of social media check kan onderdeel uitmaken van de procedure.