Kwaliteitsadviseur

Kwaliteitsadviseur

Vacaturenummer: v21.0038
Locatie: Heerenveen

Ben jij een ervaren kwaliteitsadviseur met kennis van interne en externe audits? En wil jij een belangrijke bijdrage leveren aan de kwaliteit van zorg binnen een grote zorggroep?

Binnen Alliade zijn wij voor het Bestuursbureau in Heerenveen op zoek naar een enthousiaste en ervaren Kwaliteitsadviseur.

Waar ga je werken?
Zorggroep AlliadeZorggroep Alliade bestaat uit verschillende zorgonderdelen: Talant, Meriant, Reik, Wil, Baanplus, Support&Co en OuderenPsychiatrieFriesland. De functie kwaliteitsadviseur is gepositioneerd in het bestuursbureau van Alliade. Het Bestuursbureau ondersteunt het bestuur en de directie bij het besturen van de Zorggroep Alliade. Zo faciliteert en organiseert het bestuursbureau een totaaloverzicht van samenhangende projecten, de verbindingen daartussen, en de onafhankelijke interne audit. Zo kan de kwaliteit en veiligheid van de zorg stevig neergezet worden binnen de organisatie. Het bestuursbureau heeft dan ook korte lijnen met de Raad van Bestuur en een directe verbinding met de besturing van de organisatie.

Je komt terecht in een hecht en ervaren team met 4 kwaliteitsadviseurs, een kwaliteitsmedewerker, 6 adviseurs zorg en kwaliteit, en een senior coördinator die het team aanstuurt. Ondanks dat je zelfstandig opereert, wordt er nauw met elkaar samengewerkt en kun je altijd op je collega’s terugvallen.

Wat ga je doen?
Als kwaliteitsadviseur regel en coördineer je, samen met je collega's binnen het team Kwaliteit, alle ontwikkelingen en implementaties op het gebied van kwaliteit in de zorg. Jij ondersteunt en adviseert directeuren en de Raad van Bestuur over het kwaliteitsbeleid en -systeem. Daarnaast lever je een belangrijke bijdrage aan de ontwikkeling, coördinatie en uitvoering van in- en externe audits, ervaringsonderzoeken, vereisten vanuit kwaliteitskaders en managementrapportages. Verder ben je in deze functie verantwoordelijk voor:

  • Vanuit analyses, gevraagd en ongevraagd, adviseren en rapporteren aan de directeuren;
  • Indien nodig ondersteunen van hoofden bij het leren en verbeteren op locatie;
  • Analyseren en structureren van processen;
  • Deelnemen aan projecten en processen die passen binnen je kennis, expertise en/of affiniteit;
  • Onderhouden van contacten met in- en externe partijen.

Wat vragen wij van jou?
Dat je een veelzijdige, pro-actieve en stressbestendige adviseur bent met analytisch vermogen. Je bent in staat in verbinding te staan met zowel de interne organisatie als externe partijen en instanties en kunt je weg gemakkelijk vinden in een grote organisatie. Daarnaast beschikt je over een goede mondelinge en schriftelijke uitdrukkingsvaardigheden waarmee je begrijpelijke zorg- en kwaliteit gerichte analyses, rapportages en notities kunt opstellen. Verder vragen wij:

  • Minimaal een afgeronde hbo opleiding;
  • Ervaring in een vergelijkbare functie en bij voorkeur ook ervaring op het gebied van het uitvoeren van audits;
  • Kennis van relevante wet- en regelgeving met betrekking tot zorg- en kwaliteitsbeleid;
  • Kennis van bedrijfsprocessen;
  • Ervaring en kennis van projectmatig werken.

Een Verklaring Omtrent het Gedrag is een voorwaarde voor benoeming: deze vragen wij uiteraard voor je aan! En een assessment maakt deel uit van de sollicitatie procedure.

Wat bieden wij jou?
Vakinhoudelijk een zeer uitdagende functie binnen een ervaren en hecht team! En daarnaast een unieke kans om je eigen functie vorm te geven binnen een groot concern. Verder bieden wij jou:

  • Salaris conform de cao-gehandicaptenzorg, FWG 55 (min. €2766,- / max. €4082,- o.b.v. 36 uur);
  • Een jaarcontract voor 32-36 uur per week, met de intentie tot verlenging voor onbepaalde tijd bij goed functioneren;
  • Een laptop en telefoon van de zaak;
  • Een thuiswerkvergoeding van €2,00 per werkdag i.v.m. het huidige thuiswerkbeleid vanwege Corona;
  • Naast vakantietoeslag ontvang je een eindejaarsuitkering van 8,33%;
  • Per juni 2021 een structurele loonsverhoging van 3,14%;
  • Zelf kiezen uit voordelige fiscale arbeidsvoorwaarden, zoals: fietsplan, sportabonnement en sportkleding;
  • Met het oog op de toekomst, een pensioenregeling via PFZW;
  • Kortingen op diverse collectiviteitverzekeringen;
  • Persoonlijke ontwikkeling door gerichte trainingen, cursussen en scholing op onze kosten.

Waar kun je terecht voor informatie over de functie?
Ben je enthousiast geworden? Leuk! We zien graag je reactie tegemoet. Reageren kan tot en met 28 februari via button 'solliciteren'.

Heb je vragen over de vacature? Neem dan gerust contact op met Tessa Verbeek, Senior Coördinator beleidsondersteuning, via telefoonnummer 06-10198191.

Belangrijke datum: de sollicitatiegesprekken vinden plaats op dinsdag 9 maart 2021.