Beleidsmedewerker Vitaliteit, Inzetbaarheid & Arbo

Vacaturenummer: v21.0558
Locatie: Heerenveen

Ben jij thuis in vraagstukken rondom vitaliteit, inzetbaarheid en arbo? Ben jij daarnaast een echte teamplayer en weet jij vraagstukken rondom arbeid en gezondheid van papier naar de praktijk te vertalen? Dan zijn we op zoek naar jou!

Voor het HR team Vitaliteit, Inzetbaarheid en Arbo van Alliade in Heerenveen zijn wij, voor 32-36 uur per week, op zoek naar een Beleidsmedewerker Vitaliteit, Inzetbaarheid & Arbo.

Waar ga je werken?
Zorggroep Alliade bestaat uit verschillende zorgonderdelen: Talant, Meriant, Reik, Alliade Opgroeien en Opvoeden, Wil, Baanplus, en OuderenPsychiatrieFriesland. De vacature is bij Alliade binnen de afdeling HR die uit een 5-tal subafdelingen bestaat; Recruitment, HR-services, HR-advies en Vitaliteit, Inzetbaarheid en Arbo (VIA) en HR development. Jij wordt onderdeel van het team HR Advies en VIA en gaat werken binnen het onderdeel VIA. Het team VIA bestaat uit 10 collega’s, waaronder verzuimregisseurs, arbo- en preventie adviseurs en een werkvermogencoach. Het team adviseert en ondersteunt de lijn over alles rondom vitaliteit, inzetbaarheid en arbo.

Wat ga je doen?
Duurzame inzetbaarheid en vitaliteit staan bovenaan de agenda van Zorggroep Alliade. Team VIA heeft de ambitie om heel Alliade vitaal en veilig te laten werken én daarnaast het laagste verzuim in de zorg in Friesland te realiseren. Als beleidsmedewerker VIA lever je een bijdrage aan de ontwikkeling, implementatie en evaluatie van het beleid rondom arbeid en gezondheid. Je hebt een ‘spin in het web’ functie. Je staat in alle vraagstukken in nauwe verbinding met je HR collega’s en trekt samen op om onze dienstverlening continu te verbeteren en te zorgen voor kennisontwikkeling.

Met jouw expertise draag je bij aan onze ambitie! Jij zult je voornamelijk bezighouden met de (door-)ontwikkeling van het Arbobeleid en de thema’s die hier binnen vallen.
Je kunt hierbij denken aan het doorontwikkelen van onze providerboog, crisisbeleid en processen rondom BHV of vitaliteit. Je draagt hierin zorg voor de opzet, uitvoering én implementatie. Daarnaast zorg jij dat onze (interne) communicatie op orde is en rapportages periodiek worden opgeleverd.

Je werkzaamheden bestaan verder onder meer uit:
* Het doorontwikkelen van het Arbobeleid en gerelateerde thema’s waarbij je nauwe samenwerking zoekt met verzuimregisseurs en arbo- en preventieadviseurs;
* Het samenbrengen van diverse thema’s rondom Arbeid en Gezondheid;
* Het vertalen van wet- en regelgeving op het gebied van Arbeid en Gezondheid naar beleid, (HR) instrumenten en processen;
* Het opstellen en doorontwikkelen van (verzuim) rapportages;
* Bijdragen aan het opstellen en uitvoeren van jaarplannen en daarbij passende activiteiten;
* Regie voeren op onze interne informatievoorziening;
* Je neemt deel aan diverse organisatiebrede overleggen of procesteams en vervult hierin een pro-actieve rol.

Wat vragen wij van jou?
Je bent van nature analytisch, proactief, enthousiast en in staat om projecten naar een hoger plan te tillen. Verzamelde gegevens weet jij daarnaast op de juiste manier te interpreteren en te vertalen in concrete adviezen. Je werkt hierbij methodisch, projectmatig en je hebt sterke mondelinge en schriftelijke vaardigheden.

Verder vragen wij van jou:
* Een afgeronde hbo opleiding of aantoonbaar hbo werk- en denkniveau door opgedane werkervaring aangevuld met een opleiding op het gebied van arbo, preventie, vitaliteit of duurzame inzetbaarheid;
* Kennis van wettelijke regels rondom verzuim (Wet Verbetering Poortwachter, WGA, WIA, Ziektewet), arbo en preventie en re-integratie;
* Een resultaat- en oplossingsgerichte mentaliteit, waarbij je in staat bent om te overtuigen op basis van argumenten en overredingskracht;
* Een duidelijke visie op vitaliteit, verzuim en gezond en veilig werken;
* Ervaring met projectmatig werken en begeleiden van veranderprocessen op genoemde domeinen.

Wat bieden wij jou?
We bieden jou een uitdagende functie als beleidsmedewerker VIA in een dynamische organisatie die volop in ontwikkeling is. Daarnaast krijg je ook nog:
* Salaris conform de cao-gehandicaptenzorg, FWG 55 (inschaling afhankelijk van ervaring, max. €4211,- bruto o.b.v. 36 uur);
* Een vast contract voor 32-36 uur per week;
* Naast vakantietoeslag ontvang je een eindejaarsuitkering van 8,33%;
* Trainingen, cursussen en scholing op onze kosten;
* Reiskostenvergoeding of een thuiswerkvergoeding;
* Telefoon en laptop van de zaak;
* Zelf kiezen uit (fiscale) arbeidsvoorwaarden, zoals: fietsplan, sportabonnement, sportkleding en Friends & Family korting bij Vodafone;
* Een aantrekkelijke pensioenregeling via PFZW;
* Kortingen op diverse collectiviteitverzekeringen en een collectieve inkomensverzekering arbeidsongeschiktheid.

Waar kun je terecht voor informatie over de functie?
Hebben wij je enthousiast gemaakt? Reageren kan tot en met woensdag 15 december via deze link. We nemen daarna snel contact met je op!

Voor meer informatie of vragen over de functie kun je contact opnemen met Yvonne Kager, Manager HR advies & VIA, via telefoonnummer 06-15482974. Heb je vragen over de sollicitatieprocedure? Neem dan contact op met Yneke Oenema, Corporate Recruiter, via y.oenema@alliade.nl.

Belangrijke datum: de sollicitatiegesprekken vinden plaats op 22 december. Mocht je op deze dag echt niet kunnen, dan kijken we samen naar een ander geschikt moment.

Een Verklaring Omtrent het Gedrag is een voorwaarde voor benoeming, deze vragen wij voor je aan én de kosten zijn voor onze rekening. Een assessment kan deel uitmaken van de sollicitatieprocedure.