Adviseur Zorg en Kwaliteit

Vacaturenummer: v21.0207
Locatie: Trambaan 10 Heerenveen

Wil jij een bijdrage leveren aan de ontwikkeling en implementatie van zorginhoudelijk beleid? En dat binnen een grote zorggroep die volop in ontwikkeling is?

Binnen Zorggroep Alliade hebben wij op het Bestuursbureau in Heerenveen, voor 28-36 uur, een vacature voor een enthousiaste Adviseur Zorg en Kwaliteit.

Waar ga je werken?
De functie adviseur zorg en kwaliteit is gepositioneerd in het bestuursbureau van Alliade. Het Bestuursbureau ondersteunt het bestuur en de directie bij het besturen van de Zorggroep Alliade. Zo faciliteert en organiseert het bestuursbureau een totaaloverzicht van samenhangende projecten, de verbindingen daartussen, en de onafhankelijke interne audit. Hierdoor kan de kwaliteit en veiligheid van de zorg stevig neergezet worden binnen de organisatie. Het bestuursbureau heeft dan ook korte lijnen met de Raad van Bestuur en een directe verbinding met de besturing van de organisatie.

Je komt terecht in een hecht en ervaren team met 6 adviseurs zorg en kwaliteit, 3 kwaliteitsadviseurs en een senior coördinator die het team aanstuurt. Ondanks dat je zelfstandig opereert, wordt er nauw met elkaar samengewerkt en kun je altijd op je collega’s terugvallen.

Wat ga je doen?
Als adviseur zorg en kwaliteit regel en coördineer je voor één of meerdere directeuren alle ondersteuning en vragen op het gebied van het zorgsysteem en aan kwaliteitszorg gerelateerde onderwerpen. Je levert een belangrijke bijdrage aan de ontwikkeling, implementatie en evaluatie van zorginhoudelijk beleid. Je weet wat er binnen en buiten de organisatie speelt en geeft inzicht in wat dit betekent voor de organisatie. Dit doe je door informatie te verzamelen en te analyseren op specifieke onderwerpen en door de externe ontwikkelingen te volgen. Op basis van door jou verzamelde informatie maak jij analyses en adviseer en rapporteer jij gevraagd en ongevraagd aan de directeuren die je ondersteunt. Hierbij blijf je wel continue in verbinding met je collega’s. Verder ben je in deze functie verantwoordelijk voor:
• Het als projectlid of projectleider deelnemen aan projecten of processen op Alliadeniveau die passen binnen je kennis, expertise en/of affiniteit. Voor deze functie specifiek gaat het om bijdrage aan het project Wet zorg en dwang;
• Uitvoeren van intern onderzoek naar aanleiding van een incident of calamiteit;
• Adviseren van hoofden bij complexe zorgsituaties;
• Indien nodig ondersteunen van hoofden bij het leren en verbeteren op hun locatie(s);
• Onderhouden van contacten met in- en externe partijen.

Wat vragen wij van jou?
Dat je een veelzijdige adviseur bent met analytisch vermogen die in verbinding staat met zowel de interne organisatie als externe partijen en instanties. Je weet je weg goed te vinden in een grote organisatie en kunt strategisch en kritisch meedenken met directeuren. Verder ben jij iemand die goed zelfstandig kan werken, maar ook over goede contactuele eigenschappen bezit en gericht is op samenwerking en verbinding op verschillende niveaus. Dit maakt dat jij de directeuren duidelijk inhoudelijk met raad en advies terzijde kunt staan. Je bent stressbestendig en hebt een goede schriftelijke uitdrukkingsvaardigheid en kunt notities begrijpelijk opstellen. Daarnaast ben je in het bezit van:
• Minimaal een afgeronde hbo opleiding;
• Kennis en ervaring met de Wet zorg en dwang of de mogelijkheid om in korte termijn zich te verdiepen in deze wet;
• Kennis van bedrijfsprocessen;
• Ervaring en kennis van projectmatig werken.

Wat bieden wij jou?
Vakinhoudelijk een zeer uitdagende en afwisselende functie binnen een hecht en ervaren team! En een unieke kans om je eigen functie vorm te geven binnen een grote zorggroep. Daarnaast bieden wij jou:
• Salaris conform de cao-gehandicaptenzorg, FWG 55 (min. €2853,- /max. €4211,- o.b.v. 36 uur)
• Een jaarcontract voor 28-36 uur per week, met de intentie tot verlenging voor onbepaalde tijd bij goed functioneren;
• Een laptop en telefoon van de zaak;
• Een thuiswerkvergoeding van €2,00 per werkdag i.v.m. het huidige thuiswerkbeleid vanwege Corona;
• Naast vakantietoeslag ontvang je een eindejaarsuitkering van 8,33%;
• Zelf kiezen uit voordelige fiscale arbeidsvoorwaarden, zoals: fietsplan, sportabonnement en sportkleding;
• Met het oog op de toekomst, een pensioenregeling via PFZW;
• Kortingen op diverse collectiviteitverzekeringen;
• Persoonlijke ontwikkeling door gerichte trainingen, cursussen en scholing op onze kosten.

Waar kun je terecht voor informatie over de functie?
Ben je enthousiast geworden? Leuk! We zien graag je reactie tegemoet. Reageren kan tot en met 15 juni 2021 via deze link.

Heb je vragen over de vacature? Neem dan gerust contact op met Tessa Verbeek, Senior Coördinator beleidsondersteuning, via telefoonnummer 06-10198191. Voor vragen over de sollicitatieprocedure kun je bellen met Maya de Groot, Corporate Recruiter, op 06-29242717.

We willen je alvast laten weten dat de sollicitatiegesprekken plaatsvinden op 21 juni 2021.

Een Verklaring Omtrent het Gedrag is een voorwaarde voor benoeming: deze vragen wij uiteraard voor je aan! En een assessment maakt deel uit van de sollicitatie procedure.