Adviseur Arbo en Preventie

Heb jij kennis van arbeidsomstandigheden en preventie in de zorg? En wil jij een belangrijke bijdrage leveren aan de veiligheid van onze cliënten en medewerkers?

Voor het HR team Vitaliteit, Inzetbaarheid en Arbo van Zorggroep Alliade in Heerenveen zijn wij, voor 36 uur per week, op zoek naar een:

Adviseur Arbo & Preventie

Je gaat werken

Zorggroep Alliade bestaat uit verschillende zorgonderdelen: Talant, Meriant, Reik, Alliade Opgroeien en Opvoeden, Wil, Baanplus en OuderenPsychiatrieFriesland. De vacature is bij Alliade op de afdeling HR die uit een 5-tal subafdelingen bestaat; Recruitment, HR services, HR advies, HR development en Vitaliteit, Inzetbaarheid en Arbo (VIA). Jij wordt onderdeel van team VIA dat bestaat uit 10 collega’s waaronder verzuimregisseurs, arbo- en preventie adviseurs en een werkvermogencoach. Het team ondersteunt en adviseert de lijn over alles rondom vitaliteit, inzetbaarheid en arbo. In totaal zijn er 5 arbo- en preventie adviseurs en elke adviseur bedient zijn eigen regio. Naast jouw eigen regio ben je als allround adviseur betrokken in het team en werken we nauw samen aan de ontwikkeling van ons vak!

Je gaat doen

Je geeft advies, ondersteuning en informatie aan leidinggevenden en medewerkers bij de uitvoering van veilig en gezond werken. Je bent hierbij adviserend en ondersteunend aan het primair proces bij het uitvoeren en actualiseren van de Risico Inventarisatie & Evaluatie (RI&E). Je doet onderzoek, maakt analyses en je adviseert over knelpunten op het gebied van arbeidsomstandigheden. Deze breng je in kaart en je adviseert hoe de verbeteringen geïmplementeerd kunnen worden. Ook lever je een bijdrage aan de ontwikkeling van ons vakgebied, je neemt deel aan projecten, ziet toe op de naleving van het Plan van Aanpak en onderhoudt contacten met leveranciers en externe partijen.

Verder houd je je bezig met:

  • Uitdragen van het beleid rondom veilig en gezond werken binnen Alliade;
  • Bijdragen aan het opstellen van procedures, instructies, voorlichting en training;
  • Adviseren over een goede bedrijfshulpverlening;
  • Uitvoeren van verdiepende onderzoeken op (zorg)werkplekken vanuit RI&E of verzuim;
  • Opstellen van analyses bij bedrijfsongevallen en incidenten;
  • Voeren van overleg met de betreffende directeur en leidinggevenden van jouw regio én HR collega’s.

We vragen van jou

Je hebt kennis over arbeidsomstandigheden en preventie binnen de gezondheidszorg en weet op een proactieve, vernieuwende en enthousiaste wijze de organisatie optimaal te ondersteunen. Omdat je een eigen regio bedient zoeken we een collega die zelfstandig is, maar daarnaast ook goed in teamverband kan werken. Het is ook belangrijk dat je goed en efficiënt kunt plannen en organiseren én je bent in het bezit van kennis en ervaring op het gebied van incidentmanagement. Je kunt incidenten zorgvuldig analyseren en dit terugkoppelen naar de leidinggevende. Verder ben je in het bezit van:

  • HBO werk- en denkniveau;
  • Kennis en ervaring van Arbowetgeving en Arbo-instrumenten;
  • Je bent VCA-gecertificeerd en hebt relevante werkervaring in een complexe organisatie;
  • Jij hebt een heldere visie op veilig en gezond werken;
  • Relevante opleidingen op het gebied van Arbeid, Gezondheid, Vitaliteit en Veiligheid;
  • Ervaring in de zorg (IBG locatie) is een pré;
  • Rijbewijs B.

Je krijgt van ons

Een vakinhoudelijke en uitdagende functie waarbij je veel vrijheid krijgt en je expertise in kan zetten voor een maatschappelijk doel! En dat binnen een leuk en hecht team waarin je op jouw collega’s terug kunt vallen. Je komt terecht in een team dat in ontwikkeling is en een professionaliseringsslag maakt binnen team HR. Daarnaast bieden wij jou:

  • Salaris conform de cao Gehandicaptenzorg, FWG 45 (inschaling afhankelijk van ervaring, max. €3289,- bruto o.b.v. 36 uur);
  • Een vast contract voor 36 uur per week;
  • Naast vakantietoeslag ontvang je een eindejaarsuitkering van 8,33%;
  • Trainingen, cursussen en scholing op onze kosten;
  • Reiskostenvergoeding, telefoon en laptop van de zaak;
  • Een thuiswerkvergoeding van €2,00 per dag en een budget om je thuiswerkplek goed te kunnen inrichten;
  • Zelf kiezen uit voordelige (fiscale) arbeidsvoorwaarden, zoals: fietsplan, sportabonnement, sportkleding en Friends & Family korting bij Vodafone;
  • Een aantrekkelijke pensioenregeling via PFZW;
  • Kortingen op diverse collectiviteitverzekeringen en een collectieve inkomensverzekering arbeidsongeschiktheid.

Waar kun je terecht voor informatie over de functie?

Hebben we je enthousiast gemaakt en wil je direct solliciteren? Leuk! We zien je reactie graag tegemoet. Solliciteren kan tot en met 23 januari 2022 via deze link.

Voor meer informatie over deze vacature kun je contact opnemen met Yvonne Kager, Manager HR Advies & VIA, op telefoonnummer 06-29634896. Heb je vragen over de sollicitatieprocedure? Neem dan contact op met Yneke Oenema, Corporate Recruiter, via y.oenema@alliade.nl of telefoonnummer 06-13851024.

Een Verklaring Omtrent het Gedrag is een voorwaarde voor benoeming, deze vragen wij voor je aan én de kosten zijn voor onze rekening. Een profielonderzoek kan deel uitmaken van de sollicitatieprocedure.

De ondernemingsraad (OR) heeft instemmingsrecht in de aannameprocedure van deze functie.